Det er litt underlig at børsen gjenopptok handelen etter en melding som skriker at her er det kaos og mulig revolusjon i selskapet men bare noen få vet hva. Og de gjorde attpåtil en solid innsidehandel.
De luktar bra eftersom inside handel kom idag
Helt riktig av de store eierne å sette en stopper for pengesløsingen. Det er utrolig hvor mye penger som er brukt og så lite som er oppnådd. Jeg tenker at det vil bli en smart løsning. Kanskje fusjon med et annet biotek selskap med stort potensiale og som er kommet mye lenger. Det er flere slike selskaper som er billige og som trenger penger.
Kommer det melding før åpning idag eller vil galskapen fortsette hvor det er informasjonsassymetri i markedet? Hvis det siste bør jo alle våkne investorer merke seg innsidekjøp i går og kjøpe med begge henda. Ifølge analyse lagt ut på XI er det enten likvidasjon eller en all-in løsning på trappene. Sistnevnte innebærer en mye kraftigere satsing med nye studier istedet for dagens vente på partner strategi. Syns personlig det høres veldig usannsynlig ut. I begge fall mener analytikeren det er god RR på dagens kurs.
Meldes på Xi at to til i ledelsen går. Kan en mulig løsning være å sette opp en veldig slank organisasjon, utstyre selskapet med 20 mill usd og dele ut resten? Med mandat om å selge teknologien eller utlisensiere.
Jekk deg ned noen hakk, ideen om at dette kan skje kom ikke fra klassisk retail men fra godeste Holom
“Holom peker på at Nykode ved utgangen av fjerde kvartal satt med 115,4 millioner dollar i kassen. Han sier også at det kan være muligheter for å selge eiendeler hvis andre aktører er interessert i å ta teknologien videre.”
Kilde: e24
«Vi spekulerer i at det er en reell mulighet for at de gjenværende nøkkelpersonene har mistet tålmodigheten med denne tilnærmingen, og i stedet ønsker en mer aktiv strategi »
Dette her er det største BS jeg tror jeg har lest fra en analytiker noen gang. Skulle liksom hele den medisinske kompetansen i både styre og ledelse ikke ville være med på noe sånt?! Og det er nok heller kapitalistene i styret som har definert den passive vente-og-se strategien selskapet har fulgt det siste året!
Det som KAN være tilfellet er at man lar tolerance-delen leve med en minimal cash-posisjon.
Fra FA:
Ville virkelig ledelsen og styret gått på dagen om det var et press om å kjøre hardt på videre? Høres helt merkelig ut for meg!
Noe sånt ja.
Ellers enig i at analytikeren her er på ville veier.
Dette er et interessant poeng. Jeg er helt enig i det. Antakelig ble innsparingsprogrammet og vente og se strategien lagt av disse personene. Men hva er da logikken i at de plutselig gjør helomvending få måneder etter at den strategien ble lagt?
Ingen melding klokka åtte, så da skal tydeligvis aksjen kunne handles med innsideinfo i dag også
Ikke godt å si hva som skjer her. Dette må jo ha sammenheng med noe som har skjedd i styret og som har backing av de største eierne. Jeg antar at Capital Group (som kjøpte 4% av selskapet i forrige emi for 1,5 år) siden ikke er så veldig fornøyd med verdiutviklingen og det som har skjedd i selskapet.
Det er uansett ganske spesielt at det ikke kommer noe mer informasjon fra selskapet. Det er garantert ganske mange som vet hva som har skjedd her, uten at markedet er blitt informert.
Når Engsig tydeligvis har fortalt Holom at også Ulrich Blaschke sier opp, så blir ABG sitt scenario bare enda mer virkelighetsfjernt
…men vi får sende en tanke til Holom som nå ikke lenger har noen selskaper igjen å analysere og nå sikkert også mister jobben
Jeg kan ikke lese at Holom har sagt at «de store har funnet kjøpere av teknologien» er et reelt scenario. Og hadde «godeste» Holom skrevet noen slikt hadde jeg ment at dette ville vært far fetched og ikke jekket meg ned noen hakk, men heller tatt det noen hakk opp. Klart, jeg kan ta feil, men inntil videre synes jeg denne teorien er det morsomste. Å se for seg at disse family offices drive å pitche til BP uten ledelsen og deretter få napp, men så å bli sperret av ledelsen er jo humor på sitt beste.
Tragedien oppi det hele er at fokuset på peptider og immunteknologi har trukket vekk fokuset fra det som faktisk har vært en suksess i Norge, radioimmunterapi.
Etter å ha lest hele tråden etter gårsdagens nyhet er inntrykket at det er god sannsynlighet for avvikling og utbetaling av cash til aksjonærene…?
Synes da anslagene om 10 mil. for avvikling lenger opp i tråden virker å være for lave. Har de ikke over 100 ansatte, eller var det for lenge siden?
kr. 2,70,- per aksje skriver altså ABG. Det betyr 84 millioner dollar igjen. Sikkert et greit anslag
De igangsatte jo to runder med oppsigelser i fjor. Flere i høye stillinger var ute av selskapet lenge før nyttår og oppsigelseskostnader for de som har tatt sluttpakker men fremdeles var ansatt ved nyttår bør være bokført i 4Q. Og med tanke på at de hadde som mål å komme ned i 20 mill i årlig burnrate var mitt anslag 15 mill USD (det finnes jo også renteinntekter).
Synes anslaget på 84 mill fra ABG er vel kraftig, men det er kanskje ikke ment å være en umiddelbar og full slakting av selskapet heller?