Joa, mente kjøpt og ikke «gitt» av Inven2 til NYKD. Dog, slike klausuler er helt rutine både ved salg og utlisensiering så jeg har veldig vanskelig for å tro at et TTO som har operert over tid ikke praktiserer standard termer.
Hvordan ligger de an til nødvendig flertall for en oppløsning?
Andre her som vet mer enn meg og har tilgang til eierlister og slikt, men var noen som korrigerte meg og sa at kapitalistene eier omlag 54% eller noe slikt.
Sikkert noen her som kan korrigere og spesifisere.
Jeg kommer frem til at de “kun” sitter på rundt 36 %;
Rasmussen 9,24 %
Datum Opp 7,96 %
Victoria India Funds 5,4 %
Norda 4,9 %
Datum 3,85 %
Krag 1,37 %
Portia 1,38 %
Tigerstaden 0,92 %
Samtidig vil det i forhold til oppmøte på EOGF effektivt representere et flertall slik at de vil være beslutningsdyktige og få gjennomslag. Tviler på at noen klarer å mobilisere øvrige 64 % til å stemme ned forslag.
Ja, de kan klare det dersom de får tilstrekkelig flertall av fremmøtte på EGF.
Når det gjelder oppløsning, er det noe som tilsier at det ikke er 2/3 flertall som kreves for NYKD?
Det kan de klare på en generalforsamling, vanligvis er det vel rundt 50% av aksjene som stemmes for på en GF…
Ja, det avhenger av hvor godt det mobiliseres på GF, så utbetaling av cash er vel innenfor rekkevidde. Om man har mulighet er det vel bare å laste opp på blodrød børs.
Det er vel her markedet har en diskrepans av info. Hva er grunnen til oppsigelsene av management og styreleder? Er det slakt som står på agendaen eller er det noe annet?
Arbeidshypotesen inntil vi får mer sikker informasjon må vel være at det er slakt som står på planen.
En løsning som kapitalistene kanskje kunne få med seg flere på kunne være å hente ut cash, og så la selskapet bli et holdingselskap for teknologien i påvente av bedre tider eller et bud på gjenværende skall/teknologi? I så fall blir management og ansatte overflødige inntil videre. Noe i denne gaten ville nok kunne provosert frem situasjonen vi er i nå.
Er som andre veldig i limbo her, hadde jeg vært ansatt i ledelsen og slakt lå på bordet så hadde jeg heller satset på en fin sluttpakke som sikkert ligger i ansettelsesvilkårene, enn å si opp og miste de godene. Min hunch er at oppsigelsene er gjort som pressmiddel for å forstyrre kapitalistenes planer, i så fall er det en tredje part involvert.
Hva annet enn mulighet for å tjene raske penger er sannsynlig motiv for at kapitalistene hamstrer 3 000 000 aksjer og management/grunder går av?
Ja, inntil videre blir alt spekulasjon og slakt hypotesen er også den jeg synes gir mening derav utbrodert tidligere. Tenker at oppsigelsene tilsier protest og at de som sa opp jobber med en alternativ løsning som de kan presentere i en eogf. Gir ellers ingen mening å si opp selv og slik miste retten til en sluttpakke. Når dette er sagt så kunne en jo forventet at de som sa opp, hvis de nå jobbet med en plan, var i prosess med å kontakte diverse “mellomstore” aksjonærer for å mobilisere de som ikke er i parti med kapitalistene. Siden noe slikt ikke virker å ha hendt så forblir hypotesen at oppsagt management som jobber med en alternativ plan også bare veldig spekulativt.
Mulig management virkelig ble tatt på senga og derfor ikke kommet så langt i planlegging og mobilisering…å si opp jobben, alle samlet slik, er vanskelig å skjønne kun skal være i affekt.
Personlig kan jeg skjønne kapitalistene, men synd at de kjører løpet med så lite transparens. Uansett, spennende å se hva som kommer ut av dette opplegget. Krigsrommet i NYKD koker nok i disse dager. Rene HBO serien dette.
Jeg tror ikke at de store aksjonærene som har tatt over styringen har nøyaktige planer klare. Jeg tror de ser på flere løsninger, men hvis de ikke finner noe bedre enn likvidasjon så blir det likvidasjon. Siden ingen ting var avklart og ingen beslutning tatt, så er Norda sitt kjøp uproblematisk. Hvis styret har tatt en beslutning f.eks. avvikling av virksomheten, og dette er referert i styreprotokoll, så er det en annen sak. Da burde dette vært børsmeldt. I og med at flertallet av styremedlemmene trakk seg, så antar jeg at det ikke eksisterer noen beslutninger.
Men hva har trigget management’s oppsigelser? Noe må jo ha skjedd og blitt diskutert?
De store eierne vil vel sette en stopper for cash brenningen og har kanskje også mistet troen på teknologien. De har vel formidlet dette til styret og sagt at de ville kalle inn til ekstraordinær GF og kaste styret hvis ikke kravet deres ble etterkommet. De har sikkert også skissert hva de ville gjøre. Om det var likvidasjon, samarbeid med andre eller andre strategi endringer er vanskelig å si.
Ja, da er vi enige
Tviler på at hele ledelsen ville si opp på dagen uten at det har vært satt mer på spissen enn det du skisserer Dreamliner.
Oh lord. Et par uker vekke fra tastaturet og et par hundre uleste her.
Management sier opp og EOGF om noen uker
Wow.
Si opp selv, eller bli sagt opp, grunnlag det der.
Om det er tilfellet har jo selskapet vært i spill en stund. markedet, eller deler av det, har i så måte ikke visst om dette
Kikka innom clinicaltrails.gov.
NYKD står med 7 registrerte studier der,
Av disse er 5 avsluttet, 1 trukket tilbake og 1 som rekrutterer.
Den siste gjelder bare safety og toleranse.
Riktig???