Tusen takk for veldig nyttig informasjon. Dette var ingen av oss med aksjer i selskapet klar over
Bare hyggelig.
NYKD som safe haven i utrolige tider? Sikkert noen som vil le av det men faktum er at den siste måneden er NYKD uendret og har stått ganske stødt i stormen.
OSEBX -8% siste mnd
De amerikanske indeksene mye mer.
Kjør debatt!
Litt vanskelig med NYKD når man ikke aner noe om veien videre her.
Enig men kontantene kan ikke Trump få kloa i. Andre selskaper er priset til framtidig inntjening som nå påvirkes negativt, men NYKD er priset under kontantverdien allerede. Verdien av cash stiger jo relativt til alt annet med det som skjer.
Cash i selskapet har kun verdi hvis det betales ut direkte til aksjonærene, og det vet man ikke. Ei heller hvor mye cash det er igjen når alle forpliktelsene er lukket, selv om man kan anta sånn høvelig nøyaktig.
At biotek selskaper handles under cash er ikke uvanlig fordi cash i disse selskapene ofte ikke har noen verdi fordi selskapene skal gnikke og gnu på dem i det uendelige på tapte prosjekter.
Du endrer utsagn med hendelsene rundt selskapet. Bestem deg. Hva er det du tror på denne gangen, at man ved 2kr skal kunne få 3kr igjen etter å ha sittet fra 120kr(EDIT: Beklager ATH var 90kr)? Hva er rasjonalet? Hva er horisonten? kortsiktig? Eller noen ganger langsiktig? Validert tech? Jeg skjønner ikke.
Noen måneder siden…
Partnerskap blir avsluttet - nei, det har ingenting med teknologien å gjøre.
Ledelsen rømmer - har ikke noe med teknologien å gjøre det heller…
Engsig - Ingenting nytt fra gårsdagen, vi har fortsatt stor tro på teknologien.
BP er bare ikke enig.
Som investor må man tilpasse seg verden sånn den er nå. Å kikke i bakspeilet er ikke så konstruktivt. Jeg bare observerer at aksjen holder seg bedre enn mye annet. Hva som er så provoserende med det er vanskelig å forstå. Måten du svarer på vitner om at du lar deg provosere av det jeg skrev når du faktisk leter fram innlegg skrevet for flere måneder siden og kommanderer meg til å bestemme meg osv. Det må være lov å diskutere nåsituasjonen, feks den nye verdenssituasjonen vi har fått. Men hvis folk ikke syns det er interessant så kan vi godt la være. Jeg har ikke noe behov for å komme med mine oppfatninger hvis det blir tatt imot sånn du gjør nå. Så da legger jeg ballen død og diskuterer heller aksjen med personer som er oppriktig interessert i diskutere aksjen heller enn å forsøke å ta folk på gamle utsagn.
Tar deg ikke på gamle utsagn - men du endrer værmeldingen rundt selskapet til sol og 20 grader når det regner kattunger og er surt som f.
Om du ikke har behovet skjønner jeg heller ikke hvorfor du deler oppstykket og formet informasjon. Si det som det er, selskapet har gått til helvete og det er ingenting positivt rundt det. Det er vel det som er fakta, altså rundt selskapet? Skal man scalpe cash er det en simpel regnejobb og deretter en kalkulert risiko rundt om det vil skje eller ei…
Du har vært investor i dette selskapet lenge, det har du nevnt selv. Djerv virker du og til å være, så tipper du har komt godt ut av det, men å være godt marinert i aksjen og deretter kalle nykd for en trygg havn blir rett og slett for dumt, syns jeg.
Vertfall når resten av bidragene dine på dette forumet er ganske bra!
Sånn, ballen er død.
La du merke til at jeg satt spørsmålstegn bak trygg havn? Det er det som kalles å invitere til diskusjon. Vi lar ballen være stein daud her, men måtte påpeke det: jeg har ikke påstått at det er en trygg havn som du hevder, jeg bare ville invitere til diskusjon. Men den invvitten falt altså på steingrunn ser jeg.
Jau, jeg ignorerte spørsmålstegnet som et grått berg i skauen.
Sånn, lot ballen ligge død sist innlegg. Nå må VAR gi balla. Kampen er blåst av, ingen tilleggstid.
Hva slaktverdien faktisk er på her blir jo interessant. Fra tidligere har vi, norske biotek retailers, erfart at kostnadene ved å legge ned et studieprogram og ansatte ikke er trivielle.
Jeg husker ikke hva NNV endte med av kostnader for å legge ned studieprogram, men det var vel ikke så rent lite? Nå får vi snart vite det samme for BGBIO: hvor mye hadde de på slutten av året før nedlegging nå nå etter at studien slutter.
NYKD har tross alt hatt endel operasjoner og en grei antall ansatte med ditto pakker (i snitt 3 mndr kan vel tro) så slaktverdien er nok endel lavere enn cash balansen hvis man ser på alle gående forpliktelser. Er nok derfor kapitalistene nå har litt hastverk.
Var det ikke 60-75 millioner et sted de satt igjen med, når de merget med Thor?
Vs 350-400 mill på bok, når de avbrøyt Paradigme å startet søket etter alternativer.
Leksjon lært : er at ting alltid koster mer en forventet i denne bransjen!
(Ps : jada, vett at NNV sine kostnader ikke kan sammenlignes med Nykode sine)
Før tidligere feil blir gjentatt flere ganger. Kursen har aldri vært i 120. Den touchet vel 90,- intradag.
Ikke bare det, her gikk ledelsen på dagen - i motsetning til i NNV… Klenge-Malene trødde bitch-nails rett i pengesekken og muligheten for å ha CEO (interim) på CVen.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Personhets av denne typen burde man holde seg for god for, uansett hva man synes om vedkommende. Og det er ikke relevant for utviklingen i selskapet.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Forskjellen mellom en del andre selskaper og Nykode nå er at de ikke har pågående studier og store kostnader med å avslutte dem. Man har allerede planlagt for avslutning av VB-C-03 etter interim “and that’s it”. Vi vet ikke om det er 2,5 eller 2,9 per aksje igjen, men det er et sted der.