Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Ja er klar over det. Forlokkende å betale 2,10 for 2,70.
Nykd er spesiell siden de sitter med så mye cash etter studier er avsluttet. Rene luksusproblemet.

Men PCIB hadde også cash etter feilet studie og avslutning, men valgte å satste resten på noe helt nytt som man ikke aner hva vil resultere i - om noe i det hele tatt.

Nano hadde en del cash igjen og planen der var i utgangspunktet å gi det bort (les fusjonere) med ett annet jalla selskap. Men så ble det opprør osv. og ny vei også der.

Hvilken retning Nykd planlegger å ta er det enda bare noen få utvalgte som vet - som de også kan handle på - forstå det den som kan.

Er vel størst sannsynlig det blir slakt, men noen garanti er det ikke. Plutselig blir det noen krumspring der også som ikke resulterer i kroner 2,5 - 2,9 . Så er man plutselig stuck i noe evigvarende også i Nykd.

2 Likes

Kommer det noe nytt så er vel sjansen større for et kurshopp enn mer ned tenker jeg så ser ikke på det som negativt om de tryller noe opp av hatten.

Henger meg vanligvis ikke så mye opp i shortposisjonene, men så tilfeldigvis at GSA Capital benyttet gårsdagen til å øke sin short med noen hundretusen aksjer. Med en nært forestående E.O. general forsamling kan det jo være at noen plutselig vil ha tilbake de utlånte aksjene sine :man_shrugging:

Dessuten er det jo ett litt pussig bet å ta om selskapet virkelig ligger an til å bli slaktet?

1 Like

de har økt med 700k siden sist uke så enten vet de mer enn oss andre eller så shorter de kun på negativt sentiment?

image

Tipper short alle vaksine-selskaper er en plausibel strategi…

Financial calendar

Nykode announces that Michael Engsig, CEO; Agnete Fredriksen, CSO & Co-founder; and Harald Gurvin, CFO; have withdrawn their recent resignations and continue with Nykode; proposal of new Board members; potential dividend of NOK 1.00 per share

1 Like

Ja, dette fremstår som et unødvendig sirkus. Sette i gang alt dette styret for å få ut en krone i utbytte, og så lete etter nye investorer etterpå. Med litt tålmodighet og målrettet arbeid kunne de da klart å få solgt noen store blokker med aksjer?

Datum, Rasmussen og Norda burde alle ut av styret etter den ordinære generalforsamlingen i mai, man må jo ha folk der som skaper ro og tillit - ikke kaos.

Men i mitt hode er det viktigste at Fredriksen & Co får jobbe videre med teknologien. Hadde vært utrolig kjedelig om alt bare ble lagt ned nå.

1 Like

“Taperne” er de som har satset penger på slakt av selskapet og over 2,50 i snarlig kontantutdeling. De får igjen en krone og en opsjon på at resten av verdiene forvaltes bedre enn hittil.

Det ligger jo veldig mye short i aksjen, så dette kan være et triks for å få dekket inn. Antar en del av de store fondene ønsker å stemme (mot) dette forslaget.

Blir vanskelig å dekke inn uten å kjøre kursen fra disse nivåene.

Blir nok høy omsetning i dag. Ikke sikkert shorterne ønsker å dekke inn raskt på denne meldingen men jeg tror de har muligheten.

På nyhetene også, comeback , alle elsker jo et klassisk comback.

Uten at jeg har fulgt med for nøye her, men et utbytte på 1 krone høres ut som et bra kompromiss mellom de som ønsker å slakte hele selskapet, og de som vil drive videre, og «bruke opp alle pengene».

Kanskje 1 krone per aksje er «nedleggelse-kostnader? I så fall er det jo et fint kompromiss.

Veldig ofte ønsker de som har lånt ut aksjer å få disse tilbake på egen konto når utbyttet kommer, så det blir neppe veldig lett å få lånt de ca 4,1 % av aksjene som nå rapporteres utlånt i det institusjonelle lånemarkedet.
Men denne skvisen kommer for alvor først etter at GF har vedtatt utbytte og fastsatt en dato.

Er det noen som er sterke i troa, og tror på gjennoppstandelse i påsken?

:notes:Påskemorgen, slokker sorgen, slokker sorgen til evig tid:musical_note:

Ja det er derfor jeg skrev at det ikke er sikkert at de ønsker å dekke inn raskt. De har god tid og kommer nok ut av dette på en grei måte, som sedvanlig.

Er det så få kvinnelige styrekandidater i dette landet, at de måtte ta Stuffers etter forrige runde med typen i Arctic og mye støy rundt mulig innsidehandel?

1 Like

Hur mycket pengar på bok har dom efter utbytte på 1 nok?

De hadde vel 1.2 millarder etter Q4.
Så deles det kanskje nå ut 327 mill.
(Før evt. utdeling av utbytte, etter Q4, hadde de da cash på NOK 3.7/aksje.)