Poenget mitt var at NYKD har hatt flere muligheter til å klinisk demonstrere om teknologien deres har samme effekt i pasienter som i mus. Etter å ha testet teknologien i et x antall kliniske studier (4-5?) så har de ikke fått overbevisende nok data. På grunnlag av dette mener jeg det beste er å legge ned programmet, heller enn å bruke opp alle pengene og så gå i null. Det siste hjelper ikke norsk biotek, vi har allerede slitt med biotekselskaper som har levd lengre enn nødvendig på kunstig life support.
Meldte ikke NYKD kort tid etter at P53 solgte seg ut at Genetech gav tilbake VB.NEO?
Jeg sier ikke at Engsig snakket usant, bare at salget til P53 var eksemparisk timet iden Genetech gav tilbake teknogien svært kort tid etter salget. Genetech selv har ettertrykkelig informerte at omorganiseringen ikke hadde noe med deres tiltro til cancerforskning og man så ikke liknende overreaksjon i andre cancer samarbeid som Roche kjører. At salget kan forklares med meldingen som kom dager i ettertid gir mer mening tenker jeg.
Er det noe Datum har forsøkt så er det å kunne selge ut blokkene sine i NYKD. Konflikten og dagens kompromiss er jo mer fordi det ikke har vært mulig for Datum å cashe ut noe uten å gruse aksjen totalt.
At jeg skrev “bare lureri alt sammen” var ikke myntet på at ting er forfalsket, men at retailers og biotek investorer har et sterkt ønske om at ting skal virke og lurer seg selv til å tro at dette er good science og gode legemigler. Folk lar seg lure. Selvfølgelig, bare å ta noen lodd, og se hvor det ender. Personlig tror jeg ikke NYKD har noen grunn til å øke masse i verdi kun fordi XBI indeksen evt skulle øke. Biotekaksjer som øker øker i kurs gjør det på bakgrunn av håp om kliniske gode data, her har det vært mangt en kjørt klinisk studie uten noen sterke data. J
o lengre tid det tar i NYKD, jo verre er det for aksjen og verdiskapningen. Dette fordi teknologien ikke funker. Dette er min hypotese. Før eller sendere så må man ta tapet.