Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Helt enig med deg at det hadde vært mer fornuftig å holde på dagens kapital og i stedet funnet en eller flere investorer som kunne tatt 1/3 av aksjene til de tre store som tydeligvis vil ha tilbake cash fra selskapet. En emisjon er jo bare ekstra kostnader.

Men det som skisseres av rekkefølge i børsmeldingen tyder jo på at det blir utbytte etter GF og så en emisjon etter ny strategi er lagt frem (men det burde jo egentlig kunne vente ett år?).

Det er vel kanskje å ta i litt mye, om du ikke skulle sitte på informasjon om at forsøksprotokollene/publikasjonene er forfalsket.

Jeg ville heller skrevet at man må se på en investering her som et lodd, i likhet med andre tek-investeringer, med høy risiko og store kurssvingninger.

Gjentar også for ordens skyld: Om det er noe som har høy sannsynlighet for å være lureri så er det informasjon og påstander man kan lese her og på andre anonyme fora. Selv tvilsomme analytikere står i det minste fram med fullt navn. Anbefaler å ikke stole på noe av det man leser her, verken det jeg eller andre skriver. Bruk informasjonen kun som utgangspunkt for egne undersøkelser.

1 Like

Poenget mitt var at NYKD har hatt flere muligheter til å klinisk demonstrere om teknologien deres har samme effekt i pasienter som i mus. Etter å ha testet teknologien i et x antall kliniske studier (4-5?) så har de ikke fått overbevisende nok data. På grunnlag av dette mener jeg det beste er å legge ned programmet, heller enn å bruke opp alle pengene og så gå i null. Det siste hjelper ikke norsk biotek, vi har allerede slitt med biotekselskaper som har levd lengre enn nødvendig på kunstig life support.

Meldte ikke NYKD kort tid etter at P53 solgte seg ut at Genetech gav tilbake VB.NEO?
Jeg sier ikke at Engsig snakket usant, bare at salget til P53 var eksemparisk timet iden Genetech gav tilbake teknogien svært kort tid etter salget. Genetech selv har ettertrykkelig informerte at omorganiseringen ikke hadde noe med deres tiltro til cancerforskning og man så ikke liknende overreaksjon i andre cancer samarbeid som Roche kjører. At salget kan forklares med meldingen som kom dager i ettertid gir mer mening tenker jeg.

Er det noe Datum har forsøkt så er det å kunne selge ut blokkene sine i NYKD. Konflikten og dagens kompromiss er jo mer fordi det ikke har vært mulig for Datum å cashe ut noe uten å gruse aksjen totalt.

At jeg skrev “bare lureri alt sammen” var ikke myntet på at ting er forfalsket, men at retailers og biotek investorer har et sterkt ønske om at ting skal virke og lurer seg selv til å tro at dette er good science og gode legemigler. Folk lar seg lure. Selvfølgelig, bare å ta noen lodd, og se hvor det ender. Personlig tror jeg ikke NYKD har noen grunn til å øke masse i verdi kun fordi XBI indeksen evt skulle øke. Biotekaksjer som øker øker i kurs gjør det på bakgrunn av håp om kliniske gode data, her har det vært mangt en kjørt klinisk studie uten noen sterke data. J

o lengre tid det tar i NYKD, jo verre er det for aksjen og verdiskapningen. Dette fordi teknologien ikke funker. Dette er min hypotese. Før eller sendere så må man ta tapet.

VET du det, eller TROR du det?

Kildene dine er svært sikre, men anonyme?

Ikke anonyme for meg nei. Jeg vil påstå at jeg er relativ greit informert om norsk biotek.

Noen syntes tydeligvis denne kommentaren var “upassende” :man_shrugging:

1 Like

Jeg mener jeg ar faktisk skrevet det før faktisk. At Datum trolig nok ønsker å slege ut blokkene sine.

Så da ble det til “Trolig nok ønsker” ?

1 Like

I og med at du er såpass godt informert om norsk biotek ville jeg ventet at du også hadde fanget opp flere detaljer om hva som lå bak oppsigelsene?

Hva er dette for noe barnehage? diskusjon? Tror du folk her skriver alt de vet om alt? Uavhengig av innsideinfo eller andre hensyn?

1 Like

Det illusterer vel egentlig poenget om at folk som skriver her ikke skriver alt de vet…
(av ulike hensyn - som vel dekker både lovverk og egen lommebok)

Selvfølgelig, man står faktisk ikke fritt til å skrive alt man vet til envher tid.

spennende hvem som kjøper i dag. Hva tror folk?

Shortere - er mitt tips + en del trading og algoritmer som alltid.

1 Like

Hva er det jeg overser?

Jeg sliter litt med å tolke signalene: Når større storaksjonærer ønsker utbytte i et selskap uten inntekter, så framstår det mer som en exit enn et styrket case. Mindre cash og fortsatt uklare partnerskap gjør det vanskelig å se den positive siden her – men jeg kan selvsagt ha oversett noe.

3 Likes

Støtter deg i den tolkningen @Ramstad.

Virker som at management har klart å sjarmere enkelte av kapitalistene (Rasmussen) tilbake.

Blir hverken fugl eller fisk dette opplegget her.

1 Like

Stuffers solgte ish 15. august. De meldte at Gennentech avsluttet i slutten av oktober såvidt jeg husker. Det du tenker på er kanskje avslutningen av c04-studien av VB10.16; som kom rett etterpå. Men det gir liksom ikke mening for meg at det var det som senket kursen. Det var nok usikkerheten rundt Gennentech-samarbeidet.

Det kan så klart hende at samarbeidet med Gennentech allerede var dødsdømt da Stuffers solgte. Det kan endog hende at Stuffers fikk vite det ad bakkanaler; uten at Ensig visste det. Og han kom med noen mystiske utsagn på podden om at nopen de holdt av hadde kastet dem under bussen; og at det var grunnen til at markedet reagerte som det gjorde. Jeg tenkte med en gang at noen i Gennentech hadde sagt noe til Stuffers; som gjorde at hun dunket ut alt hun hadde. Men for meg i alle fall som sitter et stykke unna; gir det ikke all verdens mening å spekulere på denne måten. Jeg bare får meg ikke til å tro at Engsig kan stå å lyve på en kvartalspresentasjon.

2 Likes

Sånn var det ja. P54 solgte helgen før den pivotale studien til NYKD ble meldt lagt ned og kursen falt mye på at studien ble meldt stoppet.

1 Like

Arbeidshypotesen her var vel at det var slakt som stod på menyen, og at det kunne være realistisk for “kapitalistene” å få flertall for dette.
Utbytteutbetaling styrker vel den hypotesen.
Jeg foreslo som en mulighet at man henter ut all cash, og lar selskapet bestå som et holdingselskap for teknologien inntil videre. Men så har antakelig Roc rett i at kapitalistene har latt seg overbevise om å kjøre videre, antakelig i en slankere utgave. Kan det være toleranse-dataene som frister?

1 Like