Så lite som Nykode har fått til av resultater i de siste årene, så synes jeg at de to personene Agnete og Engsig bør være litt mer ydmyke. Det høres ikke ut som de er det.
Det skriver du etter å ha hørt podcasten, eller er det bare din “magefølelse”
Man kan si hva man vil om management, men i den podcasten så var det etter mitt skjønn en relativt ydmyk gjeng som stilte…
Enig. Kanskje ikke Agnete på slutten der, men da blir hun jo også bedt om å pitche Nykode som investeringscase av Elisabeth
Er aksjonærene her fornøyd med at Stuffers er valgt som styreleder?
Virket jo ikke helt stuerent disse salgene
Susanne Stuffers er ny styreleder i Nykode, og Trygve Lauvdal får plass i styret. #Nå skal selskapets ledelse gjenreise tilliten hos både aksjonærer og ansatte,sier Michael Engsig.
@polygon har nevnt det endel ganger tidligere, da det ble kjent de solgte via aksjonærlistene. Hvis du søker i innleggene hans finner du det nok.
Stuffers har åpenbart vært et helt kritisk bindeledd mellom ledelsen og de av eierne som nå står bak selskapets strategi om å fortsette. Men både den saken du referer til der og tidligere hendelser lukter såpass vondt for meg at jeg synes det er et rødt flagg at hun nå får være styreleder i Nykode. Men det er uklart for meg om det er en opsjon å bytte henne ut fra i hvert fall lederrollen når man forhåpentligvis finner nye kvalifiserte styremedlemmer å supplere med.
Ja, det virker sånn men det er jo utrolig pussig strategi de da har hatt. Man har kjørt med bremsen på i flere år, selv om man har hatt pengene til å kjøre randomiserte studier? Hva slags investorer ville ønske noe sånt?
Ensig og co har tuktet oss hardt. De der overga oss i hvert fall ikke til døden…
Vil man virkelig ha Stuffers inn i styret gitt omstendighetene hun og fondet forlot selskapet på sist?
Genialt med Stuffers i styret, da er det bare til å legge hennes tilknyttede selskaper på watchlisten og se hva de foretar seg av kjøp og salg i selskaper de sitter med innsideinfo på.
If you can’t beat them, Join em!
Som skrevet før så blir NYKD med dette et ganske spennende tradingcase. Hva skjer med shorten, hvordan vil ex-dag påvirke kurs og prising. Med NOK 1,- som garantert nede gulv er det mulig at aksjen kommer til å stige mot ex dag og etablere seg på et høyere nivå enn 1,50 etter ex-dag. I tillegg har vi ASCO med et par ganske juicy postere.
Det er et smart trekk av styret å betale ut 1 kr i utbytte… Det er 10 mill. i synlig short - og ikke utenkelig at det ligger en god del mer rett under grensen (0,5%) . Når utbyttet utbetales, må short betale ut tilsvarende i cash til reell eier av aksjen. Teoretisk sett skal kursen da falle 1 kr. til 1.60 (gitt dagens kurs). Selskapet vil da være verdt 520 MNOK med 6-700++ MNOK i cash. Det er som du sier, grenser for hvor stor nedside det er her… og ganske seigt å dekke 10-15 mill aksjer gitt volumet i det siste…
Enig i det, men p.t. har selskapet kun omtalt det som utbytte. Hvis det blir et rent utbytte, så kan vel det utlæse utbyttebeskatning, avhengig av hvilken type konto aksjene står på?
Fra innkallingen til GF 26. mai:
The Company shall pay a dividend of NOK 1.00 per share