Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Vaccibody, kan vel fint forsette noen år til på den unoterte listå? Dei har god økonomi, og når det evt. Blir oppkjøp/ avtaler med Big farma, betyr vel ikke det noe om dei ikke er på børs?

1 Like

Selskap går på børs enten fordi de trenger å hente penger i markedet, eller fordi investorer som allerede er inne vil ta gevinst.

Så risikoen for at de går på børs ligger vel hovedsaklig i om kona til haudemann skal ha ny veske eller ikke.

Det er jo også en solid forskjell i formuesskatt på børsnoterte vs OTC listede selskaper så det er også et argument for å beholde den på OTC listen.

3 Likes

Hva tror du Boms blir neste nyhet fra Vaccibody?

Første pasient kan forsåvidt komme når som helst i kombo studien med Roche, eller i kombinasjonen med Nektar (er ikke 100 % sikker på om den meldes separat, ettersom den jo bare er en del av NEO-studien).
Den neste viktige nyheten tror jeg blir oppdateringen av data fra NEO-studien, og Fredriksen virket jo sprekkferdig på siste Radium hun deltok på så jeg tror de resultatene kan bli veldig gode. Just-my-guess, men jeg har vært en fan i mange år.

Kjøpsinteressen virker jo å være solid også på dagens nye ATH på 133,- :smiley:

Edit: Ny ATH 135,- nå - liten post, men likevel :chart_with_upwards_trend:

1 Like

Hvor mange år har du vært med Boms? :slight_smile:

August 2015 :smiley:

Min beste investering noen gang, skulle selvfølgelig kjøpt mer, men jeg drømte jo ikke så store drømmer som dette :exploding_head:

Sattan! Gratulerer så mye! :tada::tada:
Ble selv med i årskiftet 2016-17.
Tok (dessverre) gevinst etter kursen hadde gått 3x med mesteparten av aksjene mine. :sweat_smile::see_no_evil:

Nei, hvem skulle trodd at reisen gikk slik uten korreksjoner omtrent!

Helt utrolig reise.

Men det var faktisk litt volum som gikk på 60,- når krisen var som verst i mars. 100%+ gevinst for de som hadde cash og nerver.

1 Like

Så det for sent så mistet den.

Ikke umulig det blir en ny kraftig internasjonal børsnedtur så får kanskje kjøpt litt da.
Nå kjøper jeg ikke på dette nivået, da får det heller være.
Absolutt makspris er kr 120.

Hei Senior,
Biotek er jo egentlig ganske binære selskaper, hvor det enten er fullklaff eller skifteretten for de fleste.
Så da er min tanke at om du tror at Vaccibody kan lykkes så er jo også dagens verdi bare en brøkdel av potensialet. Så om du da kjøper deg inn på 120 eller eller 135 er faktisk ikke så viktig. Spørsmålet er jo egentlig heller om dette er en vinner eller ikke, halveres kursen forandres selvfølgelig oddsene og en spekulativ investering kan bli et logisk bet, men om forskjellen om du skal investere eller ikke går på 10 - 15 % i inngangskurs skjønner ikke jeg regnestykket ditt. (Beklager om dette var uklart skrevet, men da skal jeg prøve å gjenta forklaringen en dag jeg ikke har drukket en flaske vin først.)

1 Like

Den er grei, skjønner godt hvor du mener.

Men prøvde å kjøpe til kr 120 forige uke og hater å løpe etter en aksje som stiger, samt at jeg vurderer det sannsynlig med enda et kraftig generelt kursfall i løpet av 2020 før dette er over.

Min øvre pris er også sett opp mot alternative kjøp i andre biotekselskaper

Bare tulle volumer, men litt gøy likevel med ny ATH på 140,-
image

1 Like

Såg det kun låg en liten post på 150 kr lenge…………………… Har du tro på oppkjøp, ref. PCI ryktene?

Jeg tror nok mer det er en forhåpning om gode data fra NEO studien som kan komme anytime.

I tillegg tror/håper jeg på en notering av selskapet på NASDAQ i løpet av 12 mnd, men kommer det et kjempebud så vis det gjerne til aksjonærene så får man jo bare stemme ja/nei :man_shrugging:.

Om det kommer gode data fra NEO studien, hva mener du disse kan/ vil løfte kurs til sånn ca?

Helt umulig å vite, dess sterkere og mer entydige resultater dess bedre selvsagt. Men man ser jo at andre utenlandske aktører med potensielt banebrytende teknologier har en verdsettelse som er mange ganger hva Vaccibody er verdt i dag.

1 Like

Vaccibody bemanner opp, 7 stk. nye stillinger. Dette blir bra.

1 Like

Tyder ikke på at de får dårlige resultater/tilbakemeldinger fra de kliniske forsøkene i hvert fall!
:crossed_fingers:

1 Like