Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Noen som vet om det blir noe utbytte ?

Pengene er vel øremerket forskning og utvikling tror jeg.

2 Likes

Det håper jeg virkelig ikke. De har 100 prosjekter å bruke penger på og emisjonsfrykt ødelegger jo kursen i alle andre norske biotek. Så trenger du penger så selg X % av aksjene.

1 Like

Nei,det var bare at tanken slo meg da det er et vannvittig beløp de får. Men det er jo helt greit når de har mange prosjekter.Er enig med mange her at Vaccibody er noe av det sikereste en kan plassere pengene nå. Banebrytende forskning i rette segment i tiden vi lever i. Pensjon for livet ut,om de ikke blir kjøpt opp da.

Moderna:

Market Cap 62.047B

Dollar vel og merke…

1 Like

Vaccibodys innovative vaksinekandidat adresserer mange av de udekkede behovene som er skissert av WHOs målproduktprofil for vaksiner mot Covid-19, sier Gunnstein Norheim, direktør for infeksjonssykdommer i Vaccibody i meldingen.

Shit, om noen amerikanere får teften i dette, så er det bare å ta på seg hjelmen og feste setebeltet.

1 Like

Syntes jeg leste at vacci har en studie på malign melanom. Og det samme har ultimo. Stemmer det at de er i samme indikasjon og blir de da konkurrenter. Hvem er i så fall best?

Du har en se&hør - aktig tilnærming til forskning :slightly_smiling_face:

1 Like

Ja for såvidt enig. Men se på dette bildet fra vacci. Der viser de at vacci aktiverer CD 4 og CD 8. De skriver at de andre kun aktiverer CD 4.

Det er relevant mener jeg. Hva skal man satse på. Sitter i begge jeg da.

1 Like

Du må huske på at Vaccibody tar biopsier av noen tumorer og så genererer de en vaksine ut i fra antigenene de finner. Den vaksinen sier jo ingenting om de tumorene som ikke ble tatt biopsi av, og der kan det være helt andre antigener. Det kan tilogmed være andre dominerende celler en annen plass i samme tumor som fortsetter å vokse etter kort tid, uberørt av immunsystemet.

Før man får randomiserte overall survival-resultater fra denne teknologien så er Ultimovacs tre hestehoder foran.

1 Like

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20201211_1

Veldig mange spannede momenter her i dag!

La spesielt merke til:
Could have the potential to be used therapeutically post-exposure to covid

The sky is the limit her tror jeg.

2 Likes

De sier jo at de er klart bedre enn moderna etc og deres vaksiner. Det bør vekke litt oppsikt og trigge kjøpslysten hos de store tenker jeg. Man får vel ekstremt mye for pengene om man velger kjøpe vaccibosy som big pharma selskap ?

Ja, de har en veldig differensierbar plattform,

Pleier å være ett salgssignal. Men nå har VG laget en sak om dette.

Ja, sell on news en helt vanlig i norsk biotek dessverre, men ser ut som om vi ungår dette i dag.

Takk for VG tips!

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1Bvd8Q/utvikler-norsk-coronavaksine-oppmuntrende-resultater

Edit: mulig jeg var litt tidlig ute med den påstanden :sweat_smile:

2 Likes

Kunne Noen som har ett ordrebilde med litt dybde være så snill å dele det? På forhånd takk.

Edit: Lol, det var volumprofil, ikke ordredybde

Du finner den 15 min forsinket her

https://bors.e24.no/#!/instrument/VACC.MERK/orderdepth

1 Like

Screenshot 2020-12-11 at 12.59.50

2 Likes