Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Hvordan blir det for oss aksjonærer om de flytter over på en annen børs?

regner med det er helt smertefritt, alt som før. duallisting eller i verste fall utdelt adr’s

2 Likes

Brøken, dvs eierandelen din i selskapet forblir den samme.

Trolig mer formueskatt.

Uff, ja. Det er ingen fordel at kursen stiger da det blir mer skatt å betale🤣

1 Like

Skattemessig klart gunstigst å holde seg på Euronext Growth, tidligere Mercur.
Ved flytting til OSE hovedlisten ville nok kursen falt en del som følge av betydelig høyre formueskattesats.

Er nok ikke sikkert at en nedgang ville vært effekten av en flytting. Kommer aksjen på hovedlisten vil den også inngå i hovedindeksen og mange fond/pensjonskasser som er uten posisjon i selskapet i dag ville måttet kjøpe mye aksjer. I tillegg vil det være flere utlendinger som vil få den inn på radaren.

Men jeg ville selv foretrukket en listing på NASDAQ, men det er ikke noe hast slik jeg ser det. Hvis selskapet for tid til å utvikle sin pipeline i minst 12-24 mnd vil caset bli enda bedre.

4 Likes

Jeg tror ikke hovedlisten på OBX er målet.
Regner med de blir listet på en større utenlandsk plattform, Nasdaq er ikke usannsynlig.

Helt enig. Har jo blitt skrevet fra selskapet at de forbereder launch på en større habdelsplatform… det kan fort være nasdaq. Selskaper som dette prises høyere i USA…

Hva tror dere blir neste trekk fra Vaccibody? Nye triggere å vente på? Nasdaq?

Dagens fra DNB presentasjonen:

Vacci er førstemann ut.

1 Like

Blir interessant å høre på Radium i dag, når Vaccibody kommer. :crossed_fingers:

1 Like

Da ligger den ute her:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-155 :grinning:

2 Likes

Det er vel tre viktige take-aways fra podcasten:

  1. Infeksjoner er noe de har planlagt å komme med i lang tid før pandemien slo inn.
  2. Gunnstein Norheim er ekstremt well-connected innen det internasjonale vaksinemiljøet.
  3. Agnete Fredriksen er minst like optimistisk på fremtiden til Vaccibody nå som noen gang før.
5 Likes

Ved et gjennombrudd der snakker utrolige verdier.Vaccibody er ikke en aksje man selger,man fyller bare på mer ved dippene.

2 Likes

Dette var meget bra oppsummert. Det høres ut som hele selskapet strutter av selvtillit, og ikke kan vente med fortsettelsen. Den plattformen de nå har gir mange muligheter framover.

Synes det var spennende å høre at vaksinen gir så rask immunrespons på infeksjonssykdommer. Agnete knyttet dette opp mot f.eks. Rabies, hvor man vet at med dagens metoder er det gjerne for sent å starte behandling i det man faktisk blir syk. Dette er bare ett eksempel på mulighetene som ligger der.

For min del er jeg med her for det lange løp. Dipper i kursen, som jo kommer i alle selskaper på børsen, kan være gode kjøpsmuligheter. Gleder meg til fortsettelsen!

1 Like

Jeg er også positiv. Men jeg satser hardere på de selskapene som har kortere tid til godkjenning og er mindre verdt enn så lenge. Definitivt en aksje for pensjonssparingen dette.

1 Like

Hermanrud relanserer «nyttårsraketter»

Etter å ha sluttet med «nyttårsraketter» etter 2015 har sjefstrateg Peter Hermanrud i Sparebank 1 Markets valgt å lansere nyttårsraketter for aksjemarkedet igjen, fordi året statistisk sett har uvanlig gode utsikter.

Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset fredag.

Nyttårsrakettene er Kongsberg Automotive, NRC Group, Magseis Fairfield, Saga Pure, Aker Carbon Capture, Magnora, Kahoot, Crayon Group Holding, Vaccibody og Carasent.

6 Likes

Det ekspanderes:

1 Like

Er det noen som har hørt noe om Vaccibody har planer om å ta testingen av Covid vaksinen sin ut av laboriatoret og teste på mennesker?

Og om ja; hvor tegner man seg som testkandidat?