Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Det kommer nesten aldri noe spennende på en generalforsamling, og den siste meldingen bekrefter det. Unntaket er selskap som er i en situasjon med krig om styreplasser eller i forbindelse med fusjons-/oppkjøpssituasjoner.

Vaccibody AS appoints Dr. Volck, M.D., Ph.D. as new member of the Board

Eneste “spennende” er vel at Stuffers er ute av styret (kanskje like greit etter sakene om hennes samboer+ikke oppgitt trades+Finanstilsynet ). Ja, også må vi ikke glemme tungvekteren Birgitte Volck som erstatter Stuffers. Bakgrunnen til Volck er solid som tilsier at hun kommer til å styrke styret.

3 Likes

At Stuffers forsvinner er jo noe å sprette champagnen for! :champagne::clinking_glasses:

4 Likes

Hvorfor? Stuffers har jo til forskjell fra flere andre en solid kompetanse.

1 Like
1 Like

For min del, Google: +Stuffers +Targovax .

1 Like

Jo husker godt Stuffer og Trvx. Men hun fikk jo rett med hensyn til kursutviklingen

2 Likes

Dårlig nytt for vaccibody??

Ja, jeg tror dette er med på dra hele sektoren ned. Sikkert bra for verden på kort sikt, men private firmaer vil jo ikke forske på nye vaksiner om det ikke gir økonomisk resultater.

1 Like

Nei det spørs jo om det er verdt å bruke privates penger til å forske da. Da må statene inn å sponse

Rart den ikke faller mer på slikt nytt. Tragisk for næringen og i det lange løp pasientene.

1 Like

Det som er interessant er jo at Moderna wavet sine Covid pattenter allerede i Oktober i 2020. Slik jeg forstår det så har vel ikke dette bidratt noe som helst til raskere utvikling og utrulling av Covid vaksiner.

Hadde på nrk i bakgrunnen og syntes jeg hørte Erna bable om covid, patent og at Norge ikke har noen ting å stille med… det fikk meg til å tenke på vaccibody.

følger ikke så mye med vacci og deres covid satsning, men de holder fremdeles på, eller? Hvorfor i alle dager invisterer da ikke Erna og co i selskaper som vacci?

Joda:

Ser ikke at denne patent-diskusjonen er så veldig relevant for Vacci. Jeg tror man skal tenke på Vacci sine prekliniske forsøk innen COVID mer som et showcase for plattformens potensiale innen infeksjonsmedisin enn at det er realistisk at det blir en vaksine som kommer på markedet i denne pandemien. Og det er mange infeksjonssykdommer som fortsatt tar liv og helse når dette blåser over.

Ja når dette er over. Men de har meldt at covid er deres prøvekanin og ho to marked. Tipper alle krefter i selskapet har jobbet med dette de siste 12 mnd. Det vil være ett enormt tilbakeslag om de løser opp patentrettighetene. Da bør de sterkt vurdere strategien. For det er ikke veldedighet driver med. Underlig for meg at kursen holder seg såpass godt. Det skyldes vel Roche avtale og kreft biten som kan gi selskapet solid inntekter i fremtiden.

Jeg er altså uenig i at det vil være noe stort tilbakeslag for Vacci. Jeg hverken håper eller tror at “alle krefter i selskapet” har jobbet med VB10.COV2 den siste tiden, da det åpenbart ikke var en plan om å gå i klinikk med denne alene, og det nettopp er progresjon med VB10.NEO er det som legger grunnlaget for de “solide inntekter i fremtiden”. Men plattformen kan muligens brukes i mange andre infeksjonssykdommer. I tillegg til at VB10.16 selvfølgelig kan bli medisin. Noen museforsøk kåråna er i hvert fall ikke det som gir Vaccibody en verdi på 22 milliarder kroner.

2 Likes

Mandatory notification of exercise of warrants

Kvartalsrapport imorgon ?

Står jo det på siden deres at det er Q1 i dag ja. De dytter vel kanskje ut en pdf på newsweb etter stengetid da? Om de hadde holdt en skikkelig presentasjon, så kunne de jo risikere plagsomme spørsmål fra typer som meg :sweat_smile: