Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Mulig det, ikke godt å si. Men tror det kan ta litt tid.

Tror man med hell kan stikke en finger i jorda ang. Vaccibody sin COVID-vaksine. Det er ikke helt umulig at den kommer på markedet, men det er VELDIG lite sannsynlig. Det er en kjent sak at man lett oppnår målbare immunreaksjoner i mus med DNA-vaksiner, og man har til de grader til gode å vise at dette har en effekt på mennesker som kan konkurrere med de pt. nesten to hundre konkurrentene som enten er i klinikk eller er sent i preklinisk (slik som Vacci). Og så har altså ingen (av veldig mange forsøkte) DNA-baserte vaksiner blitt godkjent på noen andre områder heller.

Nå ser jeg at @Roc nettopp postet et eminent innlegg som langt på vei gjør mitt overflødig…

4 Likes

Ja det er mulig, men de sier i episode 177 i radium at de ikke har gått ut med noe formelt og ikke tatt en beslutning, men de ser på muligheten for å komme seg på amerikansk børs

Kort spørsmål til dere som kjenner VACC godt. Hvor finner man resultatene på studien på fase 1 studien til VB10.16 med navn: An Exploratory Safety and Immunogenicity Study of HPV16+ Immunotherapy VB10.16 in Women With HSIL; CIN 2/3. Studien har ct.gov ID nr NCT02529930?

Det fremkommer i ct.gov at studien ble ferdig 31 januar 2019, men resultatene er ikke delt på ct.gov og jeg klarer ikke å finne noen publikasjon på hjemmesiden eller pubmed. Finner kun en poster fra 2019 med 6 mdr data på hjemmesiden, men ikke studien som helhet med de 6 mdr oppfølgning som definert som en del av studiens primære endepunkt.

Noen som kan gi link til paperet, mange takk

1 Like

Tror ikke det finnes mer enn det du har funnet.

Det er vel bare denne pressemeldingen man har: https://www.vaccibody.com/positive-12-month-results-from-phase-iia-clinical-study-in-high-grade-cervical-dysplasia-provides-proof-of-concept-for-vaccibodys-immunotherapy-platform-and-lead-candidate-vb1o-16/

Kan det stemme da? At selskapet ikke har presentert resultatene på fase 1 studien in sin helhet til markedet eller i et fagfellevurdert tidsskrift? Ingen aksjonærer som har spurt eller vært interessert i dette?

1 Like

Takk @polygon, det stemmer, fant pressemeldingen. Men hadde da håpet på å se data med figurer. Helst i en artikkel eller vitenskapelig presentasjon, poster el liknende

Vaccibody er en svart boks, og ingen aksjonærer er interessert i det fundamentale så lenge kursen har steget.

1 Like

Jeg skrev ikke at VACC er verdt like mye som Genmab i dag. Jeg skrev at det kunne være et mål. Det er to forskjellige ting. Det sier seg selv at VACC sin teknologi må bli validert før man kan nå det målet.

Jauda @Dreamliner, jeg skjønte såpass. Jeg forsøkte så smått å realitetsorientere påstanden fra CEO, dvs at han og selskapet først får validere plattformen sin før de gir forhåpninger om å bli verdensledende på vaksiner. Kanskje startet med å publisere sine kliniske studier hadde vært en god ide?

Egentlig merkelig at dette ikke er noe selskapet prioriterer eller at markedet inklusive analytikere etterspør. Vil tro selskaper ønsker å publisere data hvis de er gode. Har jo gått nok tid nå slik at evt patentsøknader burde allerede være sikret. De fulle dataene hadde vært et bra tema for en marketcap dag eller i det minste Radium podcasten som det refereres til her så mye? Ville jo tru at det kan drive kursen litt opp. Dumt å operere som en svart boks slik @polygon nevner.

3 Likes

Å operere i det skjulte og hemmelighetsfullt gjorde, kombinert med stor handel blant topp 50 i lang tid, at de kunne børsnotere seg med en market cap på 4x det som er vanlig på børsen med veldig lite data og null langtidsdata.

De har all mulig grunn til å ikke løfte på sløret før de har mer kjøtt på beina. Vi ser jo nå hva som skjer når aksjonærene får ferten på timelinen til VB10. NEO.

2 Likes

Norsk børs i et nøtteskall. De som sitter med flest aksjer sitter alltid med mer info enn markedet for øvrig, uansett bransje.

1 Like

Antallet publikasjoner i fagfellevurderte tidsskrifter, og presentasjoner og postere på tunge vitenskapelige konferanser er forbløffende få. Men investorkonferanser er de flinke til. Det er min klare oppfatning at ledelsen mener det er viktigere å snakke om en mulig Nasdaq-listing og omtale teknologien med fine adjektiver enn å presentere kliniske data.

…og inntil nylig har det også vært det beste for aksjonærene.

Men ref din siste melding @Roc, så tror jeg ikke de største aksjonærene hverken vet eller forstår noe mer enn f.eks. deg - virkelig ikke. De er bare ekstremt durkdrevne finansfolk som totalt dominerer selskapets styre og ledelse.

4 Likes

Vaccibody ble børsnotert en uke etter at de hadde inngått den største bioteknologi lisensavtalen noensinne i norgeshistorien. At market cap ble veldig høy var ikke så rart.

3 Likes

Slapp av folkens, det er bare denne som gjør seg gjeldende igjen:

image

Noen her som har oversikt hva analytikere mener, mht kurs, link?

Vaccibody ekspanderer, hele 10 stillingsannonser ligger nå på Finn.

Får håpe at de finner seg en partner med Covid-19 vaksinen slik som Biontech gjorde med Pfizer. Å kjøre alene og bruke en masse penger på denne vaksinen som ikke kan komme på markedet før om to år, det tror jeg ikke at markedet liker.