Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Støtter meg på Arctic sitt kursmål i runde 1 = 130,-

, men jeg sitter garantert rolig frem til 350,-

Jeg ser ingen grunn til å trekke i tvil de resultater som er sett så langt. Min eneste bekymring knyttet til VACCI er at selskapet blir kjøpt opp før de rekker å bli et genuint NORSK plattformselskap. Klarer de å unngå det ser jeg ingen grunn til at selskapet ikke skal nå verdifastsettelser likt Genmab (GMAB). Om så skjer så snakker vi prising X10 til 12 (600,- til 720,-).
Mener absolutt ikke å hausse, dette er bare min oppfatning ut fra de data de har lagt frem så langt, samt de muligheter jeg ser innen infectious diseases.

4 Likes

Dette er ikke hausing, dette er basert på empiri (hva har skjedd med tilsvarende selskaper også i Skandinavia), i kombinasjon med selskapets mål om å bli verdens ledende vaksineselskap, noe som vel er mer i tiden enn noen annen form for menneskelig teknologi…

2 Likes

Vaccibody nevnt 11x her

4 Likes

2 Likes

Du verden @grib1, her var det mye spennede å lære om potensialet i Vaccibodys Covid vaksine!

Det virker som Adaptive ser på Vaccibodys vaksine som en universell booster vaksine!
Markedet er mao potensielt helt gigantisk!

“If our partner Vaccibody shows that their vaccine, which is a DNA-based vaccine that doesn’t have kind of the cold chain storage requirements proves to be effective on a stand-alone or as a universal booster, that would be a tremendous upside case”

"OK. And then congrats on the Vaccibody deal. I guess a quick three-part question. The first, I think I heard you say that this would be used as a universal booster.

Would that be, obviously, a booster for both Moderna and Pfizer? Or can you comment on that? And then secondly, I would imagine this is likely a non-exclusive deal. Can you confirm that? And then on the royalty side, should we think of this as like a low-single digit? Or could it be more lucrative than that?

Chad Robins – Chief Executive Officer and Co-Founder

Yes. So, I’m going to try to make sure I got those all in, Mark. But – the first question is – the answer is yes. We do see this as a potential universal booster."

" But also the one thing that’s unique about Vaccibody is their ability to target the immune response directly to the antigen presenting cells of choice. So as far as we know, this is – as far as I’m aware, this is a unique ability"

Mulig vi har årsaken til siste dagers kraftige oppgang her.

3 Likes

Godt mulig det er utenlandske investorer som har fått øynene opp for Vacc, men det er også en del av de norske storfiskene som svømmer rundt i sivet her ifølge aksjonærlistene. Både Vatne, Voldberg, Skorstad og Fougner har akkumulert til sammen betydelige volum de siste dagene.

1 Like

Meget interessant dypdykk i persontilpassede neoantigene kreftvaksiner fra kreftvaksine gruppa i Genentec.

Vacci og VB10NEO blir nevnt i sammen med en del andre firma / forsøk innen feltet.

5 Likes

Kan ikke skjønne annet enn at det vi lenge har konkludert fra presentasjoner nå bekreftes fra miljøene i Adaptive og Genentech. Dette er vel nært det vi kan kalle proof of concept, og indikasjonene knyttet til inntjening flagges ikke akkurat lavt av ledelsen i Adaptive.

For min del vil det overraske meg mye om det ikke kommer en informasjon om børsnotering i USA innen kort tid.

1 Like

Om man kryssøker Lélia Delamarre og Vaccibody så dukker de opp flere ganger, med treff flere år tilbake. Med Agnetes egenskaper til nettverksbygging (dratt fram mange ganger av Ensig) ser jeg det som veldig mulig at dette var veien inn til Genentech.

1 Like

MRNA +17%
BNTX +14%
Novavax +12%

I Usa i går, smitter det over på vårt hjemlige Covid-håp?

2 Likes

Ja, da er Vaccibody det første selskapet som blir nevnt i første utgave av Radium etter sommeren :clinking_glasses:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-185

3 Likes

Amerikanske forskere tror verden aldri vil oppnå flokkimmunitet mot koronaviruset

Fra Mai i fjor:

“Anders Tegnell, Sweden’s state epidemiologist who devised the no-lockdown approach, estimated that 40 per cent of people in the capital, Stockholm, would be immune to Covid-19 by the end of May, giving the country an advantage against a virus that “we’re going to have to live with for a very long time”.”

Jaja…

1 Like

Er utentvil penger i dette:

1 Like

Vad menas med detta ?

1 Like

Vaccibody Q2 and half-year report 2021 webcast