Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Helt enig, dette aspektet er veldig interessant. Selv har jeg tenkt at dette viser kjernen i problemet: når kreften er kommet dit hen hvor det er akkumulerte opp flere mutasjoner og flere akser som går feil er det for trolig blitt for sent å kun targete selekterte neoantigener. Det er en stadig skiftende likevekt av hva som forårsaker tumor vekst og ikke minst tumor mikromiljø og når du fjerner noen tar andre over. Er enig i betraktningen din vedr UV1 og telomerases plass i biologien.

Hadde vært spennende å se noe data, helst fra pasienter, på VACC ledelsen påstand om st de har bedre CD8+ respons. Håper de har gode data for å underbygge en slik påstand.

@Dormancy, er det lov å spørre hvorfor du ikke har aksjer? Eller har du kanskje opsjoner :blush::stuck_out_tongue_winking_eye:

5 Likes

Enig, skal ikke avskrive mRNA vaksineteknologien i cancer kun basert på CureVac :blush: Det blir for enkelt. Vi har heldigvis flere skudd på mål.

2 Likes

Herlig å se noe annet enn diskusjoner om dagens aksjekurs og dato for Nasdaq-notering i denne tråden. :+1:

4 Likes

Så over den presentasjonen fra San Diego igjen og det slår meg hver gang jeg ser en VACC presentasjon, hvorfor viser de dataene sine på en så tungvint måte? Alle de ulike pre-vacc og vacc peptidene feks, hvorfor vises det og kan vel vises litt lettere? Gjør det bare mer forvirrende ved å fremstå som rådata, men mulig jeg er for dum til å skjønne det raskt.

De har en del rare slides. På slide 15 har alle fire responsgrafene forskjellig Y akse…

Kan det komma något nytt här ? Eller samma vanliga …

Oslo (Infront TDN Direkt): Konsernsjef Michael Engsig og innovasjons- og strategidirektør Agnete Fredriksen vil 6. oktober delta i “fireside chat” på Guggenheim Securities årlige Vaccine and Infectious Disease Days-konferanse.
Det fremgår av en melding mandag.

Ble det lagt frem noe nytt og spennende av ledelsen under «fireside»?

Et utsnitt fra Masteroppgaven i Biotect.
Vacci ligger vell an til å ha 100 ansatte ved årsslutt, så de er jo på god vei ……

5.1.5 Kan man gjenkjenne noen av «suksesskriteriene» ved de norske bioteknologifirmaene? Finansiering er en grunnleggende faktor for suksess og det er klart at Vaccibody’s avtale med
Roche Genentech på 23 milliarder gir de en stor mulighet for videre vekst. Det er dog interessant at ingen av informantene utenfor Vaccibody har kommentert at de tror dette firmaet vil være Norges første «Big Biotech» selskap. I motsetning, så råder det en sterk tro på at Vaccibody kommer til å bli kjøpt opp innen få år. Min informant innad i Vaccibody uttaler «Vaccibody har planer om å lisensiere ut resten, men i dag er det ikke noen planer om å selge ut selskapet. Vaccibody har fått i stad en samarbeidsavtale med Roche Genentech, og selvfølgelig medfører dette en strategioppdatering ved en deal. Vaccibody har en pipeline
med egne produkter og det finnes en anvendelse for disse også utenfor onkologi.« Det gjenstår å se hvor sterke de er når det gjelder denne visjonen når tilbudene om oppkjøp ramler inn. Jeg vil argumentere at her er det ambisjonen til styret, eierne og ledelsen som er avgjørende for videre suksess når det gjelder å bygge opp et større firma, utover 250 ansatte. Om man sammenligner med Algeta, så fikk de i stand en avtale med Bayer 12 år etter firmaet ble etablert og ble kjøpt opp 5 år senere. Vaccibody fikk nå i stand en avtale med Roche, 13 år etter etablering. Jeg vil derfor argumentere at de viser lignende strategier som Algeta og har derfor stor sannsynlig å ende opp med samme resultat: tapt mulighet for Norge.

Denne konklusjonen er trukket på ett syyyltynt grunnlag.

Litt som:
Naboen min solgte sin 13 år gamle bil da kona gikk fra han.
Så om jeg selger min bil når den er 13 år gammel så kommer min kone til å gå fra meg? :sweat_smile:

“Tapt mulighet for Norge” i denne sammenhengen betyr altså “stor mulighet for aksjonærer i selskapet”. Tror ikke de største aksjonærene grøsser av tanken om at Vacci selges ut av landet, og skjønner ikke at så mange av de små gjør det det heller.

Når VB10.NEO allerede er solgt, så skjønner jeg egentlig ikke at man kan komme til en annen konklusjon enn det Helén Johansen Blanco gjør for et bullscenario heller.

1 Like

Da fikk jeg sett fireside Guggenheim Sec presentasjonen. Ikke noe nytt fra hva jeg kunne skjønne. Grei presentasjon, lite å utsette foruten at de sier at de ser bedre immunrespons på sin covid vaksine sammenliknet med konkurrenter uten å vise data på dette. Dårlig stil. Ellers helt OK. Samarbeidet med Adaptive virker veldig høy risk når det ikke er klar regulatorisk path. Blir spennende å se cancer readout som kommer første halvdel neste år.

1 Like
1 Like

Mandatory notification of intra group transfer of shares by primary insider’s related party

Nå er vi en periode med nesten eksponentiell vekst. Vi har gått fra 35 til 90 ansatte, og vi er ikke ferdige med rekrutteringen ennå. Vi har veldig mange planer og prosjekter, så vi har behov for å ansette enda flere. Og med så mye penger på bok har vi jo plikt for å sette de i sving for å skape verdi, sier hun.

2 Likes

Burn, baby burn! :stuck_out_tongue:

Kanskje på tide å legge vekk denne jantelov-tankegangen, og heller være litt raus. Så lenge du ikke er aksjonær må det da være entydig positivt at det satses i norsk biotek. Det er jo nok norske selskaper som har forsøkt å spare seg frem til suksess.

7 Likes

Skal skjerpe meg!

Da er både CureVac/GSK’s mRNA vaksine ute av COVID-19 dansen og i godt lag med Sanofi og Merck. Moderna og BioNTech/Pfizer er godt i gang med å lage sine vaksiner for nye strains av coronaviruset. Not all animals are created equal after all…

Det synes jeg ikke er nødvendig. Vacci brenner pr. nå $5,4 millioner i kvartalet. Med “eksponensiell vekst” i utgiftene, og mulighet for påfyll fra Roche såpass langt fram som 2024, så er det grenser for hvor “så mye penger på bok” holder.

2 Likes

Hvis du kjøper VACC aksjer og ikke har fått med deg at de har skyhøye ambisjoner om å bli verdensledende så er det klart det kan overraske at de bygger så stor organisasjon.

Om de skal utvikle teknologien sin til å dekke infeksjoner, autoimmune sykdommer og mer er det klart at 100 personer bare er starten. Og om de skal på NASDAQ så henter de helt sikkert det de trenger av penger i den forbindelse. Ikke noe poeng å liste seg på NASDAQ ellers.

1 Like