Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Jeg må innrømme jeg har ikke satt meg inn i vaccibody skikkelig når toget gikk fra meg , så vet ikke om de har nok milestone payments fra big pharma til at de har god finansiering uten.

Men ja, 10% emi på ath er ALLTID en god ide

1 Like

Mener å huske at kursmålet til Arctic er uendret på 130,-

Er for min del, som ungdommen sier, en HODLER :slight_smile: Har stor tillit til Agnete & teamet.

3 Likes

Hei @LarsErik64

Har du mulighet til å dele sammendraget av analysen til Arctic?

Tar tak jeg og lufter dette så får andre korrigere meg ved behov!

Det tvittres om drama på forumet i dag av @Fornybar

tenker det kan være greit å legge inn i Vaccibody og Ultimovacs trådene bakgrunnen.

I TI chatten er det en stor snakkis omkring noen transaksjoner som er gjort i Ultimovacs aksjen av Norda ASA de siste dagene.
Norda ASA sin styreformann er Christian Åbyholm som også sitter i styret til Vaccibody. Han eier også aksjer i Norda ASA.

Norda ASA dukket opp i aksjonærlistene med 100 000 aksjer i Ultimovacs 19/10. I dag, 20/10, er 70 000 av disse registrert solgt.
(Transaksjonene er foretatt T+2 dager i forkant, så sannsynlig handel er gjort på Torsdag forrige uke, med salg på Fredag).

Det spekuleres i om dette rett og slett er en short som blir satt i Ultimovacs av Norda ASA.
Hvis så er tilfelle er det ikke noe annet enn oppsiktsvekkende at en sentral person i ett av de få biotek selskapene i Oslo Cancer Cluster er aktiv i å presse kursen i ett av de andre selskapene i den samme gruppen.

Selv om det ikke er ulovlig så er det uanstendig og illojalt mot det forskningsmiljøet man er en del av, som er helt avhengig av å innhente midler ved å utstede nye aksjer underveis. Ingen selskap er mer avhengig av kursutvikling enn disse biotek selskapene.

Det er lov å håpe transaksjonene er av en annen karakter enn hva det ser ut som, men det lukter vondt av disse transaksjonene uansett bakgrunn.

6 Likes

Handel torsdag:

Handel fredag:

Merk utlånet fra Folketrygdfondet.

2 Likes
3 Likes

Vaccibody sin VB10.COV2 fase I har nå åpnet for rekruttering:

3 Likes

En vaksinemotstanders mareritt, en eksperimentell dna vaksine på toppen av fullvaksinert mrna program :scream:

For å være et så høyt priset selskap med internasjonale ambisjoner, hvorfor søker de råd primært fra SLV og ditto kjører studien tilsynelatende kun i Norge?

Fordi det burde være en smal sak å rekruttere disse 160 pasientene kjapt kun her? (vi regner med at andelen overtroiske personer i landet vårt er litt mindre enn andre steder også :wink:)

5 Likes

@roc

At studien kjøres i Norge er det ikke noe galt med –relativt få i dette landet har vært smittet så langt. Du spør «hvorfor søker de råd primært fra SLV» fordi gode data kan like gjerne genereres her i dette landet, fremfor utlandet. SLV har god kompetanse på vaksiner! Det burde du vite som bransjemann!

Er man vaksinemotstander er vel alle vaksiner et problem? Dersom man kombinerer DNA + mRNA eller mRNA + mRNA eller andre teknologier, skal dette ikke ha noe å si.
Det er antistoff og T-celle responsen som vaksinen gir som kan gi en bedre beskyttelse, og ikke hvilken plattform vaksinen er laget på, så lenge man holder seg unna Adenovirusvektor-vaksiner. DNA vaksiner er kjent for å gi få bivirkninger. Ingen grunn til det det skal være et problem å gi det på toppen av mRNA.

Vi har vel alle vår agenda her inne – noen sitter utenfor og andre er aksjonærer. Du må gjerne fortsette å være kritisk til Vaccibody – det blir for dumt når du alltid er negativ til alt det Vaccibody gjør. Du har vel en agenda som oss alle andre?

Nå må jeg fokusere videre på mine barn her på lekeplassen – de trenger oppmerksomhet fra sin pappa. En god søndag til deg!

3 Likes

@Ramstad hvem har sagt jeg er mann?

Vedrørende SLV. Jeg tenkte mer mot å søke råd og lage en regulatorisk plan med en myndighet som er fullverdig medlem av EMA slik at man eniges om det fulle regulatoriske løpet til marked. For fase 2 eller muligens de kan gå rett i en fase 3 så må de nå uansett snakke med EMA og EU land. Hvorfor ikke bare starte der? Raskere vil det trolig også ha gått mht rekruttering.

Kommentaren om vaksinemotstand var ment som humor. Til tross for dette ville jeg personlig ha en mye høyere terskel for å ta en eksperimentell dna vaksine på toppen av 2 doser mrna siden det foreligger veldig lite sikkerhetsdata på dette regime mot feks 3 mrna vaksiner hvor det nå foreligger endel data.

Jeg er ikke eksklusivt negativ, stiller bare neon kritiske spørsmål og forventer mer informasjon. Blir jeg overbevist kjøper jeg aksjer.

God Halloween :ghost:

5 Likes

Registration of new share capital

Mandatory notification of intra group transfer of shares by primary insider’s related party

Hvor ligger VACC i løypa på produksjon?

Det har kommet flere lignende meldinger i det siste hvor innsiderne og store aksjonærer omorganiserer eierskapet til vacc aksjer. De flytter aksjepostene over i “egne” selskaper.

Planlegging før Nasdaq notering???

Hvorfor skal de gjøre det før en eventuell notering der?

Fordi de sa det 5 mars at de ville undersøke muligheten for notering på Nasdaq

Ja, men hvorfor skal de flytte aksjepostene over i selskaper av den grunn, som planlegging?

Det kommer av ny regjering og frykt for endret skattepolitikk i Norge.

1 Like

Mulig. Jeg stilte et spørsmål bare.

Men forøvrig så har Vacc nå brukt 7 mnd på å “undersøke” så om de ikke jobber helt i “sirup” der burde de vel snart kunne gi en orientering til markedet?