Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Ser ut som at bjørnen er skutt. :sweat_smile:

3 Likes

Jeg synes det rett og slett er trist slik FTF holder på, får nå virkelig håpe det kommer et skred gode oppdateringer slik at de som har lånt aksjer til short mister alt de har

Når det er sagt: Hvor blir det av litt mer dyptgående analyser med tilhørende kursmål fra analytikerne?

Vet jo at DNB slang ut 200,- nylig etter oppdatering, men det virket mer som en panikkhandling for å simulere at de følger med i timen?

Carlos på svenske besøk i morgen

http://www.salss.com/

bilde

bilde

1 Like

Går frem av listene at aktøren lånte 130k aksjer som så ble dumpet for å kjøre ned kursen mest mulig. Foreslår at vi sender de på rævva ut.

Når det gjelder hvem denne aktøren er, så er det mer interessant. Men det kommer vi tilbake til litt senere i dag.

2 Likes

Men hvorfor ikke si det her dersom det likevel kommer ut?

Selv kan jeg ikke gjette meg til annet enn at det er noen med sterk interesse av å akkumulere i aksjen som gjorde dette - perfekt bruk da, eventuelt… av “sunne verktøy for å stimulere markedet”

Men godt timet, på et tidspunkt da en del sikkert slapp stafettpinnen etter god fortjeneste. Selv mener jeg det kommer så mange oppdateringer fra nå av og frem mot slutten av 2022 at jeg ikke helt skjønner de som tar massiv gevinst nå. Noe gevinst… det skjønner jeg

Hvordan man i det hele tatt skal kunne prise en plattform som kan bli effektiv på 80-85 prosent av alle krefttyper er jo et aldri så lite mysterium… vil Big Pharma prise indikasjonene 'en og 'en… eller vil de sluke hele kalaset med en heftig signeringsbonus?

Leste nylig om Keytruda og livmorhalskreft… Det kan fort komme en mengde oppdateringer på diverse BP som ønsker Ultimovacs med på laget fremover for å forbedre virkningen av sine produkter - en særs spennende tid, men shorten kom som sagt HELT uventet gitt det momentumet denne burde ha nå

2 Likes

Har lagt ut ett innlegg om dette i Vaccibody tråden (ikke mulig å poste samme innlegg i 2 tråder…)

4 Likes

Torsdagens handel


Fredagens handel

Merk utlånet fra Folketrygdfondet.

3 Likes

Slik ligger det an. Og det er i beste fall upassende og lite gjennomtenkt.

Jeg tenker vi som aksjonærer kan snakke med aksjene våre, og så får Radforsk og Co. ta tak i resten.

1 Like

Om der ikke allerede er et etisk råd i Radforsk sfæren, så bør det opprettes og dette bør være første sak på agendaen.

1 Like

Fy fa**

Agendaen er jo så klar at det smerter - noen skal ha flere aksjer for mindre penger

Straffbart? Neppe - inntil den dagen karma gjøres gjeldende og det bestemmes hva man skal gjenfødes som i sitt neste liv

Får inderlig håpe at det blir en oppvask av dimensjoner her - innsidekjøp utgår vel da disse gutta sannsynligvis er å regne som å sitte på innsideinformasjon 24/7

Får inderlig håpe at Ultimovacs i det minste kommenterer dette stuntet - ber folk heller ikke glemme at det er folketrygdfondet som har lånt denne slasken høygaffelen han nettopp stakk i magen på selskapet

Husk at aksjene skal kjøpes tilbake. Da kan det bli motsatt effekt, forutsatt at selskapet fortsetter å levere og “anstendige aksjonærer” (finnes de?) kjører kursen videre opp.

Spørsmålet her er hva pokker disse nissene tenker med som kjører et slikt stunt blant kjentfolk, kollegaer og “venner” i samme sektor. Det er noe som skurrer.

3 Likes

Målet er jo allerede oppnådd (!)

Hans fettere , naboer og meglervenner har jo uansett kommet seg inn billigere foran et kommende år som må antas å kunne bli eksplosivt. Hva så om det tar et symbolsk tap på den potten de har shortet?

Beklager at jeg blir en smule engasjert… Men jeg hater i utgangspunktet shortere - og denne typen short… Nei - får unnlate karakterbeskrivelser som fører til utestengning (Selv om jeg tror at ord som “hestkuk”, “drittsekk” og “banantryne” er akseptert av norsk rettsvesen å ikke være ærekrenkende)

De er jo utrolig griske om de mener at aksjene kan kjøpes tilbake ennå rimeligere. Fortjenesten på stuntet om de allerede har kjøpt tilbake er jo flere mill. Nå er det småtradere som ikke tør mere tror jeg da.
Kanskje Vaccibody har mål om oppkjøp av Ulti?

1 Like

Folkesvikerfondet har vel lånt ut 2 Mill aksjer i nanov. Så det er samme suppa der…

1 Like

Folketrygdfondet er så sin sak. Det er hvem som har lånt aksjene som er den store ROSA elefanten i rommet her.
Se lenger opp.

Det må være dette. Case solved.

Ja det en del av det. Men det vet man vel ikke sikkert før det dukker opp over 0,2%.

Men at vårt eget pensjonsfond legger til rette for nedsalg i norske utviklingsbedrifter syntes jeg er forkastelig.

Som jeg skrev i chatten da jeg oppdaget dette i går, så er shorten bare hevn for at jeg har skrevet negativt om Vaccibody her på TI. Så enkelt er det!

3 Likes

Nå snakker du stygt om rosa elefanter… Mannen dette gjelder burde jo miste alle styreverv, bli rullet i tjære og forvist fra alt som heter handel over børs