Den siste månedens oppgang med tiltagende svenskesug er radert ut. Ble disse investorene med svingdøra helt rundt og ut igjen?
Blir spennende å se aksjonærlistene etter flere dager med bratt fall og relativt god omsetning.
Den siste månedens oppgang med tiltagende svenskesug er radert ut. Ble disse investorene med svingdøra helt rundt og ut igjen?
Blir spennende å se aksjonærlistene etter flere dager med bratt fall og relativt god omsetning.
Jeg skjønner ikke dette her
150,- skjønte jeg… På 140,- tenkte jeg at “det var da voldsomt”
130,- ? Nei, da er jeg sikker på at folk er klin hakke gale - som straffer selskapet for gode resultater
Svenskene har ikke solgt, tvert i mot er de ATH med 1343 aksjonærer. Det er ikke svensker eller TekInvestor som selger, det er en stor aktør som gir komplett F i å tilpasse salgstakten til faktisk etterspørsel som finnes i markedet.
Ikke annet man kan gjøre enn å tilpasse seg og/eller utnytte forbigående kursfall til egen fordel.
…Da flåser jeg det til og påstår at dette er et kontrollert stunt for å drive aksjen ned før det foreligger bud på snitt av siste 30 dagers blablabla
Sånn! - Det hjalp vel på humøret?
Det er emisjon vi håper på i første omgang, ikke bud
Jeg TAKKER og BUKKER for den aktøren som ga meg mulighet til å kjøpe på lavt 130-tall.
Altså vi snakker U på lavt 130-tall ETTER dataslippet med OS 80% som DERISKET ALLE de pågående studiene.
Gavepakke!
Aksjekurs er ofte løsrevet fra det fundamentale på veldig kort sikt. Anbefaler å se på ukeschartet og de store linjene. Er du en trader så må du jo forholde deg annerledes til ting.
Enig…Samtidig som det svir at man gikk inn vesentlig høyere enn dagens slutt
Men slik er spillet!
Du tenker på en rettet emisjon mot partner?
Nå er vel ikke kontantsituasjonen prekær; så vi får anta du sikter til at emisjonen blir innvannende i så fall (?)
Vi håper på et femte fase-2 studie med en ny BP-partner, ref. det CEO sier i dette klippet.
Da vil selskapet hente penger fra eierne sine til liten/ingen rabatt. Slik de gjorde mai 2020. Å oppkapitalisere nå vil komme både aksjonærer og selskapet til gode i påvente av avlesningene i fase-2 studiene og tilhørende forhandlinger.
Hæ?? I norsk biotek er jo denne type nedsalg mer regelen enn unntaket. Dette er jo ikke 25% ned fra toppen en gang
Tror man gjør lurt i å ta for gitt at slike fall vil skje uansett det fundamentale. Har tross alt vært opp 125% på knappe 2 måneder.
Forstår av protokollen fra siste generalforsamling at styret er gitt fullmakt til å gjennomføre en retta emisjon inntil 20 % (640 065,20 aksjer med pålydende 0,10 kroner).
Da skulle man med en tegningskurs på f.eks. 120 kroner kunne hente inntil 768 MNOK. Er det riktig oppfatta?
Redigert.
Retta opp desimalfeil.
20 % utgjør 6,4 mill aksjer. Da blir beløpet “litt” større ved maks emisjon
Enig i at «sjelden» blir feil, bare blitt så godt vant etter at institusjonelle pølsefingre har holdt seg noenlunde i skinnet siden mai-skjendingen
Tenkte å være lur, og sikre litt gevinst på 140. Solgte 1/2 beholdningen. Så kom 24-mnd avlesing, og jeg tenkte jeg hadde skjegget fullt av postkasser. Heldigvis motsto jeg fristelsen til å løpe etter toget. Startet tilbakekjøp igjen i dag, og fortsetter de neste dagene om vi ser enda lavere kurs.
Mønsteret vi ser nå er jo kliss likt det vi ser andre plasser etter kraftig oppgang. Om det fundamentale er aldri så bra så må det være lov for de med 100 og 200 % gevinst å ta litt av bordet. La oss gjerne konsolidere, og bygge et sterkt gulv nå.
Jeg har vært med siden IPO, og har økt på 60- og 80-tallet. Dette var første gang jeg har solgt en Ulti-aksje. Nå skal en del av de tålmodige ta ut litt lønn for sin tålmodighet, vel fortjent!
Jeg er helt enig, til tross for at jeg gikk inn igjen høyt… Men hva er logikken med å hamre den ned til 130 ? -Altså… Hva er vitsen med å slå ned hun som har laget kjøttkakene som “takk for maten” ?
Referer til denne:
Markedsforholdene det siste året (eller mer) har vært preget av mange som jager moment.
Dette er ikke mennesker som nødvendigvis vet hva selskapet driver med engang, men de ser kursen går og går og hiver seg på. Når det da snur er de først ut døren (aka. paper hands).
Rent teknisk var den også overkjøpt (nå nærmer den seg oversolgt på kortere timeframes).
Sist den brøt opp av trendkanalen fikk den en kraftig reaksjon ned. Jeg tror ikke reaksjonen blir like kraftig denne gang - men jeg tror heller ikke nedsalget er helt ferdig. På kort sikt tror jeg man kan få en bounce her, så spørs det om bouncen vil klare å få den i positivt leie igjen.
Weekly:
Daily: (legg merke til volumet)
Du får det nesten til fremstå som noe negativt
Hehe, nei, det var ikke meningen, men jeg ser hvordan det kan tolkes slik i og med at jeg skrev “folk som ikke vet hva de trader” (med Minervini friskt i minnet). Jeg trader jo moment selv, har ingenting i mot det, men det er nok frustrerende for de som “kan” selskapet…
Den stanget jo gjennom 160,- både 1.10 og 13.10 mener jeg å huske…
Den har altså gått over 160,- både med og uten nyheter
Utrolig frustrerende å bevitne den massive nedgangen fra de nivåene - men tar på langbrillene samtidig som jeg vet at 'en eneste melding fort kan dra denne til enda en ATH fortere enn svint