Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Folk skal absolutt unnes gevinst, ja

Forøvrig en gladhistorie som omtales i dag- umulig å si om det er vår vaksine; men dette blir nok trenden fremover :slight_smile:

Jammen er det ikke nepene i Folketrygdfondet som har lånt ut aksjer igjen. Da vet man om ikke annet hvorfor nedsalget har fremstått langt over norm aggressivt / umotivert / lite rasjonelt de siste par dagene.

Her får vi aksjonærer og andre kjenne vår besøkelsestid og enda en gang kaste ut pakket til mye høyere kurser.

Edit:

Lik og del.

11 Likes

Jeg tror ikke aksjen vil komme inn i en negativ trend. Det er logisk at flere store ønsker seg inn i aksjen og kan se på fallet som en mulighet å få kjøpt seg opp.
Ultimo er ett utrolig spennende selskap som har en vaksine som kan revolusjonere kreftbehandling gjennom en universal kreftvaksine. Det er ikke så mange selskapet som kan slå i bordet med slike ord.

Det er ikke snakk om vaksine fra Ultimovacs her

Oppdatert i går. Startet rekruttering i Ålesund og Bristol

4 Likes

To metropoler :laughing: Men det er jammen gode nyheter!

Disse destruktive svina… Ja, de har ødelagt mangt et norsk industrieventyr…

Folkefiendefondet… Sist de ble kritisert for dette, så slo de seg på brystet og mente de stimulerte markedet med sunne verktøy…

Folketrygdfondet har neppe ødelagt noe industrieventyr, snarere tvert imot. Men jeg er enig i at shorthandel er en uting. Når det nå engang er lov er det bare naturlig at fond leier ut sine aksjer for å maksimere avkastningen. Det er deres oppgave. Sålenge de ikke selger sine aksjer har de tro på framtidig kursoppgang. Men hyggelig for kortsiktige aksjonærer er det selvfølgelig ikke.
Robothandel og momentumdrevet, kortsiktig trading er et større problem når det gjelder slike store kursutslag som vi har sett i det siste.

Vel, det er ingen hemmelighet at Folketrygdfondets “sunne” og shortervennlige agenda har ført til en rekke tvangssalg, samt at mange selskaper har vært nødt til kjøre emisjoner til skammelig lave kurser… Som igjen har ført til elendighet og faenskap

At det er naturlig å låne ut aksjer til shorting… Så bra! Da har jeg ei hagle å leie ut til nærmeste bankraner, gitt at jeg får prosenter av avkastningen selvfølgelig

5 Likes

1 Like

Svenskene takker og bukker, og setter ATH på 1357.

Med listene fra og med i morgen bør vi kunne se hvem som shorter aksjene FTF har lånt ut. En aktør ser mest plausibel ut, og om det er denne skal jeg love dere det blir :first_quarter_moon_with_face:-lyst

4 Likes

Flott med flere Svensker på laget!

Vedrørende aktør som shorter: Hvem tenker du på ?

Månelyst… Antar det da er snakk om en aktør av en viss tyngde?

Selger ikke skinn før bjørnen er skutt, så vi får se hva fasit er med listene de neste par dagene :slight_smile:

1 Like

:slight_smile:

…Men så langt er det ingen immunterapi som har markedsføringstillatelse for behandling av prostatakreft. Det pågår imidlertid en rekke lovende kliniske studier og vi har tro på det om ikke altfor lenge vil det komme en godkjenning, sier Bjørheim…

…Parallelt med TENDU-studien jobber vi med en preklinisk videreutvikling av plattformen når det gjelder design og produksjon av de endelige molekylene. Hvilken kreftdiagnose vi kommer til å fokusere på og med hvilke peptider har vi ennå ikke besluttet, sier Bjørheim…

5 Likes

Ser ut som at bjørnen er skutt. :sweat_smile:

3 Likes

Jeg synes det rett og slett er trist slik FTF holder på, får nå virkelig håpe det kommer et skred gode oppdateringer slik at de som har lånt aksjer til short mister alt de har

Når det er sagt: Hvor blir det av litt mer dyptgående analyser med tilhørende kursmål fra analytikerne?

Vet jo at DNB slang ut 200,- nylig etter oppdatering, men det virket mer som en panikkhandling for å simulere at de følger med i timen?

Carlos på svenske besøk i morgen

http://www.salss.com/

bilde

bilde

1 Like

Går frem av listene at aktøren lånte 130k aksjer som så ble dumpet for å kjøre ned kursen mest mulig. Foreslår at vi sender de på rævva ut.

Når det gjelder hvem denne aktøren er, så er det mer interessant. Men det kommer vi tilbake til litt senere i dag.

2 Likes

Men hvorfor ikke si det her dersom det likevel kommer ut?

Selv kan jeg ikke gjette meg til annet enn at det er noen med sterk interesse av å akkumulere i aksjen som gjorde dette - perfekt bruk da, eventuelt… av “sunne verktøy for å stimulere markedet”

Men godt timet, på et tidspunkt da en del sikkert slapp stafettpinnen etter god fortjeneste. Selv mener jeg det kommer så mange oppdateringer fra nå av og frem mot slutten av 2022 at jeg ikke helt skjønner de som tar massiv gevinst nå. Noe gevinst… det skjønner jeg

Hvordan man i det hele tatt skal kunne prise en plattform som kan bli effektiv på 80-85 prosent av alle krefttyper er jo et aldri så lite mysterium… vil Big Pharma prise indikasjonene 'en og 'en… eller vil de sluke hele kalaset med en heftig signeringsbonus?

Leste nylig om Keytruda og livmorhalskreft… Det kan fort komme en mengde oppdateringer på diverse BP som ønsker Ultimovacs med på laget fremover for å forbedre virkningen av sine produkter - en særs spennende tid, men shorten kom som sagt HELT uventet gitt det momentumet denne burde ha nå

2 Likes

Har lagt ut ett innlegg om dette i Vaccibody tråden (ikke mulig å poste samme innlegg i 2 tråder…)

4 Likes

Torsdagens handel


Fredagens handel

Merk utlånet fra Folketrygdfondet.

3 Likes