Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

200 det nye er det ikke?

Til DNB, ja. Vi venter på hva ABG har som nytt kursmål :slight_smile:

Ikke kommet noe nytt fra Edison? Noen som husker hva deres lå på?

Edisongroup hadde verdivurdering på 128,- den 3. September. Da stod stod aksjen i 98,- … Tror ikke de har oppdatert verdivurderingen siden, så vurderingen er utdatert til gangs. Ref: Ultimovacs - Data continue to impress in Phase I UV1 study | Edison

Åpenbart at markedet ikke har forstått at den viktigste delen av dette dataslippet ikke er kommet ennå. Misforstå ikke - overlevelse er naturligvis det viktigste endepunktet, men når data er såpass unge som de fortsatt er etter to år, så er responsdata en mye viktigere indikasjon på hvilken klinisk effekt medisinen har, og hvilken overlevelse man får til slutt. Vi vet at seks av de tyve pasientene ikke lenger hadde noen målbare tumorer (CR) etter 18 måneder. Det vi kunne forventet etter 18 måneder dersom UV1 ikke hadde effekt, var en enste CR! (det er 5% som er det relevante tallet i intervallet CMO oppgir). Og vi vet fortsatt ikke om det nå gjelder enda flere! Om det er tilfellet, så går vi fra en overveldende sannsynlighet for at UV1 har vesentlig klinisk effekt i denne pasientgruppen, til en kosmisk sannsynlighet for at den ikke har det.

8 Likes

ABG la seg på 180. DNB har 200. Edison legger seg vel rundt der også.

På siden av kursmål, så kan man med god grunn argumentere for at R/R aldri har vært bedre med disse dataene. Eller som @polygon sier: selskapet aldri har har vært billigere.

4 Likes

BUY, ULTIMO.OL: SP, NOK 142.40; TP, NOK 180.00 (130.00)

ABG
Introducing the platform potential

Revamped model & valuation with UV1 & TET platforms
UV1 platform provides leveraged upside potential
New TP NOK 180 (130) and continued BUY

1 Like

Det er en besnærende tanke… At denne til tross for oppgangen siste halvår egentlig kun er i startgropen hva gjelder reprising. Selv tok jeg litt for tidlig inngang etter at seneste data ble delt - men stresser ikke av den grunn

Når tror dere Big Pharma posisjonerer seg sterkere/ forsøker å kjøpe hele kaken?

Det skjer først etter INITIUM tror jeg. Men markedet forstår forhåpentligvis at sannsynligheten for det blir vesentlig, lenge før det. For en ting er sikkert: Det er ikke priset inn i dag!

1 Like

Det kommer vel 2 års data fra cohort 2 med 10 pasienter, det var vel tilfellet med 18 måneders dataene. Var det ikke 1 til 2 måneder mellom de to dataslippene. 18 måneders dataene var sammenfallende for de to cohortene, noe som selvsagt var meget betryggende.
Skjer tilsvarende nå, er det vel klart for en ny kurs boost!

Får håpe neste boost ikke etterfølges av nåværende fall

Håper bioteksentimentet blir med opp til 200 pluss det neste halve året. Da blir det lettere å glede seg over at ett av de norske biotekene oppnår premium prising.

Hvorfor faller den så mye i dag?

Du er kanskje ukjent med hvordan en aksjekurs pleier å bevege seg… Jeg skjønner at det er skuffende, men det er nå en gang sånn, og spesielt i bioteksektoren, at aksjonærer vil ha gevinst på enorme fortjenester. Dessverre så sammenfaller det litt for ofte med at kjøpslysten er midlertidig mettet, og da får man bevegelser som man kan se nå.

Å tro at det aldri vil skje igjen er på grensen til idioti.

9 Likes

En større aktør selger aggressivt og/eller så er det en short som settes.

Vi får svaret først om et par-tre dager når aksjonærlistene er oppdatert.

Gevinstsikring (selgere). Og mange som er ferdig kjøpt, eller ikke vil øke snittet sitt (få kjøpere).

Jeg har sett snittet til å øke beholdning på lavt 130-tall :slight_smile:

1 Like

Bare til å benytte anledningen til å fylle på når det er 8% rabatt i dag :dollar::dollar::dollar:

Jeg vil si 25% rabatt.

2 Likes

Men det er jo på grensen til idioti å ikke sikre gevinst før aksjen er i fritt fall også. Nå er det vel kanskje panikk blant de som trodde at veien til himmelen var rett opp? Selv er jeg blant de som vanligvis følger med både opp og ned. Ganske idiotisk, med andre ord :slight_smile:

Dette til (svært) uvørne nedsalget er en potensiell gavepakke til dem som ikke er eksponert, men som ønsker å være det frem mot avlesning av INITIUM. Ikke ofte man ser et like destruktivt nedsalg rent kursmessig.

2 Likes