Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Noen som vet om ABG har oppdatert dekningen enda?

2 Likes

Både ABG og Edison vil kanskje gjøre noen justeringer basert på 80% OS etter 2år, som faktisk var det bull scenarioet vi ikke gadd snakke så mye om.

Det er jo få pasienter, men jeg synes det var veldig, veldig lovende. Det gjør markedet og, og en market cap på over 5mrd for Ultimovacs burde jo nå være selvskreven.

Leverer de resten av hva vi ser for oss i 2H21, så burde enda høyere market cap være innenfor rekkevidde.

8 Likes

Oppdatert presentasjon oktober:

12 Likes

Ultimovacs ASA: New share capital registered

Hvilke triggere har vi igjen i 2021?

Håper på emisjon over dagens kurs og ny studie.

Helt utrolig å se folk slipper ut aksjene på samme kurs som før 80 % OS dataslipp???

Ikke glem at aksjen har hatt en utrolig utvikling de siste ukene

Ser ut som en god inngang nå, virker ikke som den skal under 140 igjen!

Det er vel de som roper høyest at “denne skal til 1000”, som selger regner jeg med. :grinning:

1 Like

Ville ikke blitt overrasket om nissene i FTF har lånt ut litt. At det er volatilt på disse nivåene er å forvente. Men, svenskene har ikke solgt på data, og ei heller TI. Dataene kunne ikke vært bedre.

Så da er det en større aktør som vekter ned, eller en short som snart finner ut at det ikke var spesielt lurt å forsøke seg (igjen). Sist gang ble det vel dekket inn 80 prosent over der den ble satt.

Neste milepæl blir 200 kroner, og den vil nås dersom vi får rett i at selskapet fortsetter å rekruttere, lander regulatoriske designasjoner, nytt partnerstudie og/eller plattformtech-patenter.

5 Likes

Smått utrolig at vi er tilbake på nivået før 2års data og 80% overlevelse.

Hva kan man forvente/se for oss på SITC som pågår fra ons. 10. nov. 2021 – søn. 14. nov. 2021.

Siste data, og all data som U for øvrig har hatt hittil må vel være gull å dele på en slik arena.

2 Likes

Da ble det sell-on-news som vanlig, bare litt forsinket.

Bravo. Kun opp 100% på tre måneder.

1 Like

Var vel litt som forventet det fallet her når den har gått så mye. Det kunne jo finnes bra mange grunner til å selge nå også egentlig.

Jeg er ikke noen aksjeekspert men brukte en del av fjoråret på å lese ulike oppgaver om verdsetting av Biotech. Endte på Ultimo med alle Biotech pengene mine da jeg syntes det så mest spennende ut. Men jeg var også rimelig klar med med selv på at greia for meg egentlig ikke var å beregne et kursmål. Kursmålet mitt var kanskje oppunder 1000,-. Så det er jo fint.

Men greia for meg var egentlig; “Hvor mye vil jeg investere med omtrent 25% sjanse for å vinne?” Nå er sjansen muuuuligens fortsatt bare 30%. Skyt meg om jeg tar feil. Mange her som virker å ha gått peilingskolen.

I det perspektivet vurderte jeg også å selge på 160-ish. Det kunne jeg lett forsvart. Men jeg sitter da jeg gambler på at akkurat ULTI kan gå hele veien. Kanskje jeg ikke sitter til 1000, men jeg sitter til langt over 160. Dog med forventning om en humpete reise.

4 Likes

Tror kr 1000 og mer kan være oppnåelig om studieresultatene blir så gode som vi tror og håper på. Men det som er sikkert er at det blir ikke en kursdiagram i en rett linje herfra og til en kurstopp. Det vil garantert bli humpete med bratte kursoppganger og etterfølgende korreksjoner og lengere og kortere konsolideringsperioder. Har vært aksjonær i Ultimovacs fra dag1 på børsen og tenker være med i mange år med mindre selskapet blir kjøpt opp til en anstendig pris.

4 Likes
1 Like

«Ultimovacs har vært en børsvinner med kursoppgang til 145 kroner. ABG-analytiker Patrik Ling har hatt kjøpsanbefaling på aksjen, men hans kursmål på 125 kroner er kraftig utdatert. Det har han gjort noe med nå. Nytt kursmål er satt til 200 kroner etter lovende Ultimovacs-resultater. Ling gjentar dermed kjøpsanbefalingen på aksjen.»

Går kjapt i svingene i den redaksjonen. Her har de altså byttet om navnene. Men ikke noe oppdatering fra ABG ennå må man vel konkludere med.

3 Likes

1 Like

Kursmål?