Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Med fare for å snuble veldig off topic, men hva mener du her egentlig?

Jeg opplever meningsutvekslingene her t er bra og innsiktsfulle, inkludert de mellom Cardio og Roc (når det gjelder saklig innhold). Ingen trenger å “skamme seg”, Men la oss heller diskutere VACC enn å hakke på hverandre.

4 Likes

Hei @LarsErik64

Takk for forklaring :blush: Dette var også hva jeg tenkte meg, men spurte i tilfelle jeg hadde gått glipp av noe.

Jeg fikk Covidshield vaksinen som er Oxford-AZ vaksinen. Da er vel den å regne som generasjon 0 i VACC sin private definisjon på «generasjon» av vaksiner. Greit nok.

Jeg synes kursmålet til Arctic er alt for høyt på nåværende tidspunkt. Må få se noe klinisk proof og concept først, før det er det mye risiko.

@Cardio takk for hyggelig melding.

Jeg har skjønt at det å skrive kritisk om noe som folk er veldig finansielt investert i er utfordrende. Jeg er ikke ute etter å baisse, være usaklig eller synse. Jeg forsøker oppriktig å løfte diskusjonene faglig.

Jeg tror vi som investorer har en viktig rolle i dette økosystemet i Norge. Hvis vi er kunnskapsrike, er kritiske og stiller krav til selskapene om faglig integritet, god kommunikasjon og ansvarsfull strategi så gjør vi oss selv, selskapene og sektoren en stor tjeneste på sikt.

Så klart har jeg også har vært ufin og kommet med smålige kommentarer ol, skal ikke nekte for det. Føler derimot det er ganske mange som er urimelige kritiske til hva jeg skriver og ubegrunnet er negative uansett.

15 Likes

It’s a free world so keep on @Roc ‘ing. Du skulle hatt din egen Roc’ bio tråd her inne så kunne freden blitt bevart på de respektive om de er for eller mot :wink:

4 Likes

Godt poeng, det skal jeg gjøre. Da slipper folk å erge seg unødig og moderatorer kanskje lar kommentarene mine være i fred. Takk for tips!

1 Like
2 Likes

Foreløpig har markedet barbert 3,14% av market capen fra Vaccibody etter nyhetene om at Pfizers pille gir veldig gode resultater på innleggelse og død.

Neste value inflection point for VACC er interrim kliniske data fra cervica cancerstudien, som enda ikke er ferdig rekruttert.

Det ser stygt ut hvis kursen fortsetter videre ned nå. Market cap er ca 17,5 mrd og jeg vil anslå at kursen fort kan halvere seg uten at selskapet er urettferdig priset kontra hva de har levert og hvordan sektoren forøvrig er priset.

1 Like

Dette covid - 19 programmet til Vaccibody fremstår bare som en liten tilleggssak ut fra hvordan selskapet presenter seg selv så markedscapen til Vacc har trolig lite med den å gjøre:

Vaccibody is developing cutting-edge, targeted DNA vaccines for clinical use, based on a deep understanding of immunological principles. Vaccibody’s vaccines specifically target Antigen Presenting Cells. By intelligent design, Vaccibody’s vaccines can be tailored to induce the desired immune response profile correlating with protection for each specific disease with any given antigen. The Vaccibody vaccine platform has the potential to address many disease areas with a high unmet medical need such as cancer and infectious diseases.

Vaccibody’s lead product candidates are VB10.NEO, an individualized therapeutic cancer neoantigen vaccine currently being evaluated in a Phase I/IIa clinical trial and exclusively licensed to Genentech, and VB10.16, a therapeutic cancer vaccine against HPV16-related cancers that is currently being tested in a Phase II clinical trial. Further, Vaccibody has a second generation COVID-19 vaccine program, VB10.COV2. In addition, Vaccibody has collaborations with Roche and Nektar Therapeutics.

Men aksjen ser ut til å ville ned å teste motstandsnivået mot ca 58.

1 Like

Kursen kan fort stige mye når nye studier blir satt opp.
De har store planer og ekspandere veldig. Er passert 100 ansatte nå.

Så har de inngått millardavtale og er stinne av cash så de er i en litt annen liga enn andre i sektoren.

Så lenge Datum/Haudemann sitter rolig så er nok ting på track

Man burde kanskje passe seg for å basere sine investeringer på hva storaksjonærene gjør :slightly_smiling_face:

Jeg gjør mine vurderinger basert på hvilke kliniske resultater de viser, og hva som er forventet near term og på lengre sikt.

I Vaccibody er det per nå lite.

For uten nye studier innen kreft og infeksjon sykdommer, vil de også inn på autoimmune sykdommer. Veldig spent på hva de skal igang med her.
Nyheter rundt dette kan komme i nær fremtid.

Da får vi se i løpet av måneden om Vacci har noe å levere.

“Basere” ? seg på - hvem gjør det ? - det er vel fornuftig å ta flere hensyn i betraktning når man plasserer penger i aksjemarkedet. For øvrig har nok jeg gjort som jeg tror du Fornybar har gjort og lagt skillinger i potten på Ulti :rofl: :rofl:

1 Like

Jeg har sett nok storaksjonærer som har vært med skuta til bunns, så å sitte i en biotekaksje fordi en finansmann uten biotekerfaring gjør det… Det er vel noe av det siste jeg ville gjort :slight_smile:

3 Likes

Jeg er ikke helt uenig i det

@Fornybar i tillegg til livmorhals studien, mulig det er en interimanalyse planlagt i DIRECT-01 studien? Hadde gitt mening å høre noe nytt fra denne studien da siste data vist fra denne studien var i 2019?

@Dexsign personlig synes jeg det virker høy risiko å starte en rekke program i ulike sykdommer før man klarer å vise at immunresponsen fra en DNA vaksine er tilstrekkelig til å endre trajectory på en av de studiene og sykdommene allerede startet.

Effekten fra den første godkjente DNA vaksinen virker ikke å å være god nok med 67% efficacy fra Zydus Cadila sin ZyCoV-D vaksine, men mulig er effekten lengervarende enn mRNA vaksiner.

En rekke studier pågår i cancer men ingen har enda vist overbevisende effekt. DNA vaksiner har vært kjent lenge, men delivery og effekt har vært problemet og det er fremdeles uavklart.

Coronaviruset har vært en perfekt gave for Moderna og BioNtech. De har effektivt klart å vise proof of concept av deres mRNA vaksiner. Spørsmålet er om DNA vaksiner klarer å vise bedre effekt eller sammenliknbar effekt.

Vi får sikkert en indikasjon fra Inovio om dette om ikke lenge

Ellers er vel storskalaproduksjon også noe som gjenstår for VACC. Å lage vaksinen kostnadseffektivt er også viktig å kunne vise til.

2 Likes

Ellers hadde det vært spennende å høre fra noen som følger VACC tett når man kan forvente Nasdaq notering og ditto prising opp mot peers slik som feks Inovio med deres $1.4B?

Du tenker Vacci sin verdi synker med 35% om/når de blir notert på Nasse? DA er det noen som blir skuffet da! :wink:

Blir jo spennende å se om de holder seg selv så høyt. De har jo ikke noe data å vise til. Inovio er jo i fase 3 med en mye bredere pipe.

2 Likes

Neida, sier ikke at den skal falle 35%. Blir fort persona non grata av slik prat. Tenkte bare å høre hva slags forventning man har på pris på Nasdaq.

Mulig poenget med Nasdaq er å få flere utenlandske investorer og høyere volum på handlene og ikke bare høyere pris? Jeg vet ikke, men sikkert noen av dere som vet