Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Ganske heftig å høre podcast med nykode. Jeg kan ikke nok om de forskjellige medisinene.

Denne completion her. Kan de søke AA på denne?

Hvis de endelige resultatene er fantastisk gode så er det ikke umulig (men lite trolig), men vanligvis må man ha mye større studier i store indikasjoner som dette får å få godkjennelse.
Men gode resultater åpner opp for en fase III studie og også flere fase II studier i andre HPV “drevne” kreftformer, og om det som det har vært i tidligere studier med VB10.16 få bivirkninger så vil studiene være raskere å få i gang og også rekruttere til.

1 Like

Det er langt fra mulig at de kan søke AA på disse resultatene. Her søker de etter å få en god følelse, ref Agnete.

Det blir dog veldig spennende, og det blir det første ordentlige resultatet vi får se fra plattformen deres. På sett og vis burde jo veldig gode resultatet her flunne fytte LOA for de andre programmene noe?

2 Likes

Og det er en vanskelig søknad å skrive!

Har ikke fulgt med på Nykode på en stund nå. Noen fundamentale grunner til kursfallet fra toppen?

Hvor er gulvet? Jeg var så dum at jeg ikke solgte i desember/januar =) men det er alltid sånn. Det er vanskelig å tenke at den kan gå tilbake, men alt er mulig selvfølgelig.

Nei, vanskelig å se noen selskapsspesifikke grunner til at kursen har falt så mye. Men noen har vel hatt forventinger til at det skulle kommet flere nyheter tidligere, om det er NASDAQ notering eller data fra Covid studien vet jeg ikke. Men ellers så er biotek generelt out-of-favour for tiden og Euronext Growth noterte aksjer spesielt har jo fått kjørt seg. Det ryktes i tillegg om at noen større aksjonærer har mer eller mindre vært tvunget til å selge belånte posisjoner, så da blir vel summen omtrent som det vi ser i dag. Skuffende men ikke overraskende.

Anbefaler å høre podcastet fra tirsdag med CEO og gründeren Agnete Fredriksen. Få tegn på pessimisme å høre der.

https://soundcloud.com/user-972208711

Hvor florerer disse ryktene?

Hvis man skal holde seg i nyhetsflyten, så røper man ikke kilder til sånt. Men kilden er troverdig nok for meg. Det er vel dessuten noe som skjer i forbindelse med alle større nedadgående bevegelser, mao ikke noe nytt under solen.

3 Likes

Husk forrige styremann i Nordic Semiconductor røk ut av den både den aksjen og selskapet helt på bunnen pga belåning. Sånne ting skjer,

1 Like

Det samme skjedde vel under coronakrakket i Photocure, selv om han sa det var fordi han hadde noen prosenter med gevinst :stuck_out_tongue_winking_eye:

Isolert sett for NYKD - så har flere av aktørene sist kjøp på 8kr aksjen…

2 Likes

Jeg ser ikke så store volumer, kun nesten 5 mill aksjer 31 januar. eller ganske vanlig volum resten av dagene

1 Like

Haudemann kjøpte jo for 26m på 80 for ikke særlig lenge siden.

Innsidere har jo kjøpt når ansatte har innløst opsjoner.

2 Likes

Det var volumet den 31.1 jeg siktet også har jo markedet fortsatt å være svakt etter dette, og det kan ha kommet andre mindre salg nå i februar.

Jeg er ikke all verdens bekymret for utviklingen selv om jeg har tapt mye, men det som er viktig lærdom er å ikke belåne biotek aksjer (ikke så mange andre aksjer heller for den saks skyld).

2 Likes

Han sitter på mange milliarder fra opprinnelig investering. 26m er jo ingenting for han, samme som 2600 NOK for meg kanskje.

Tja, men husk at han valgte å bruke 26m her, istedenfor et annet sted.

1 Like

Greit nok det. Var bare interessant om du hørte det fra en på en forelesning/ett friminutt eller om det kommer fra en som faktisk kunne besitte førstehånds kunnskap - for å sette det litt på spissen

For min del nå har jeg det kun fra en boms på nettet :laughing:

3 Likes

Det er rasjonelt å bruke 26 millioner for å støtte kursen her. Han kjøpte fra Annette for å unngå kursfall på innsidesalg. Hvem kunne vite hva 2022 skal bringe oss?

Jeg er nok ikke en student akkurat… Du kan jo se på hvor lenge jeg har postet innlegg om denne aksjen.

Årets ASCO går fra 2-7 juni og har følgende abstract submission deadlines:


Jeg antar at det er her de helst vil presentere HPV resultatene.

1 Like