Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

En litt mer håndfast nyhet er at den siste VB10.NEO studien er utvidet til å ha et nytt studiesenter i både USA og i Tyskland, og i tillegg har de fått inn Hospital Universitaro La Paz i Madrid. Alle disse tre studiestedene står som “Recruiting”, så det virker å være interesse for studien og trykk fra Nykode sin side på å holde tempoet oppe.

1 Like

Vi får se, markedet er ikke så interessert i denne nyheten akkurat nå. NYKD er sikkert Børsens største taper uten nyheter i 2022 …=)

Jeg er aksjonær siden desember 2020, har snitt på 67 eller noe sånn. Skal ikke selge akkurat nå med så stort tap, men føler meg ganske ukomfortabel med at aksjen kan halvere når børsen var flat (nesten) og uten noen dårlige nyheter. Hva som skal skje når vi får negative nyheter? går mot 1 kr?

God helg alle sammen! Gleder meg til å få en mulighet å selge uten tap igjen i 2022 =)

OSEBX og OBX indeksene som er fyrt opp av olje, offshore, fisk, shipping og finans er kanskje sideveis. Men biotek er ned big-time, og selskaper uten cash-inntjening er alltid sårbare. Lykkes selskapet så kan de gå langt, mislykkes de kan de fremdeles falle mye, det er alltid realiteten for biotek aksjonærer

2 Likes

Nykode Therapeutics to Present at SVB Leerink 2022 Global Healthcare Conference

1 Like

Som hele biotek-sektoren gikk vi rett ned i dag. Noen tanker rundt hva presentasjonen på fredag vil bringe?

En bekreftelse av at VB N-02 omsider har rekruttert sin første pasient?

2 Likes

En bedring av makro og en positiv nyhet hadde jo vært fint i disse dager.

Børsfall er logisk i dagens børsklima. % sats ikke. Spent på hva de har å si på fredag.

Mandatory notification of exercise of warrants

1 Like

Opsjonene innløses 1,5 mnd før utløp. Hvorfor? Man venter vel helst så lenge som mulig med et utlegg på 1,8 mill? Kan man lese av det at han vurderer at aksjekursen er på et lavmål? (forskjell kurs ved utøvelse (dagens pris) og pris han må betale (18 kr) beskattes høyere enn forskjell salgspris og kurs ved utøvelse (dagen pris).

Skattemotivet virker nærliggende, og selv om rentene er på vei opp så er det jo ikke akkurat lukrativt å ha penger stående i banken / alternativt så er det jo fremdeles billig og låne.

At han ikke tok en skatteneutral innløsning som andre biotek firmaer gjør er vel et godt tegn? Mener han at kursen skal opp igjen, er det billigst å ta det nå . Eller er det noe som jeg misforstår?

På biotekaksjer-tråden nevner du informasjon om at det er en stor shortaktør som har satt 1mill aksjer short, og sannsynligvis mer enn det og. Hva tror vi mest på?

Dagens Radium podcast anbefales. Handler omtrent i sin helhet om Vaccibody/Nykode. Sjelden man hører såpass bull analytiker. Såvidt jeg hører tror han på flere nyheter framover, utover det som er guidet av avlesninger.

3 Likes

Helt enig uten like… Spotify

Han vil helt sikkert hjelpe til med notering på Nasdaq.

Hvorfor holder Radforsk sine podcasts ikke på engelsk? Det er helt uforståelig for meg at de holder det på skandinaviske språk når det er mulig. Hvert selskap innenfor radforsk trenger internasjonale penger for å satse og vokse.

Bare når en CEO eller CFO som ikke snakker en av de språk snakker de engelsk. Synes det en klart mistet mulighet med å få mer interesse og oppmerksomhet for sine selskaper.

I gårs podcast hadde vart klart en podcast hvor internasjonale interesserte i NYKD ønsket å ha lyttet til.

Nei podkastene bør være på norsk så langt det lar seg gjøre. For de fleste er teknologien vanskelig nok å forstå om det ikke også skal presenteres på engelsk!

2 Likes

Mener du med et ønsket å bli Nasdaq registrert at NYKD er tjent med begrenset markedsføring. Alle Q og Årsrapportering er på engelsk, muligens engelsk er fremtidens business språk i NYKD.

Men fordi 4,5 million norsk sprekende er 0,5% av europeiske befolkningen er det viktig at en informasjonskilde som radforsk podcast er på norsk?

Jeg kan tenke meg at >98% av investors miljø forstår seg engelsk.

Man må jo huske på hva utgangspunktet for denne podcasten er før man tror at den ville ha noe internasjonal “impact”.
Radium er jo informasjon om de selskapene stiftelsen Radforsk har interesser i, både som aksjonær og veldig ofte styremedlem/-leder. Som sådan vil det nok bli sett på som solid bias for store aktører som har sine egne analytikere og også vil ha tilgang til å snakke direkte med selskapet eller analytikere i DNB eller andre meglerhus.
Med unntak av de mest verdifulle selskapene her hjemme vil nok også de fleste av de omtalte selskapene være helt uten internasjonal interesse, dessverre.
I tillegg tror jeg du overvurder norske investorer sine engelskkunnskaper. Selvsagt kan 98 % engelsk, men biotech-språket/-sjargongen er vel såpass komplisert at det nok ikke er på langt nær 98 % av dagens lyttere som vil ha samme nytten av å høre på podcasten om den går på engelsk også når det er norske intervjuobjekter.

Ellers så var det jo en veldig positiv omtale av Nykode, som gir håp om en vending i kursen.

2 Likes

Takk for din tilbakemelding.

Danske og Svenske forstår heller ikke så godt norsk som nordmenn antar. Jeg har hatt mange skandinaviske forhandlinger som måtte gå på engelsk for best forståelsen. Kontrakt og møte notater måtte være på engelsk.

Dere som presenterer Radforsk kan snakke fantastisk engelsk og kan forklare ting og tang hvis det blir for vanskelig, med PHO CEO´s holder dere podcasts på engelsk . PHO har derfor rett å slett en viktig fordel som dere ikke har gitt til NYKD. Og det er meget synd.

Enig med deg at NYKD blitt mye mer spennende i det siste .Bla. pga platform muligheter.