Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observ Medical

Traderne er trolig på vei ut av aksjen. Altså motsatt av det du beskriver. Derav kun søppelhaussing.

Dette er for meg kun å løpe ærend, men for alt jeg vet er du posisjonert i takt med twitterinvestor/IN.

Fordummende vrøvl du kommer med.
Jeg har engasjert meg i denne aksjen for mange måneder siden.
At du ikke ser at aksjen har blitt trykket til bunns av større aktører som har redusert sin beholdning betydelig de seneste månedene er ikke mitt problem.
Ei heller tar du innover deg at aksjen fortsatt er ned 65% hittil i år og det uten annen god grunn enn at større aktører har solgt mens kjøperne har uteblitt av samme grunn.
Antar du mener at selskapet er søppel siden du mener at dagens pris er way off. Siste emisjon i februar var på nok 7.

Oppkjøpet av Biim ble gjort med en stor porsjon aksjer til kurs 16,52, mulig det var for høyt, men det er en viss avstand mellom 5,5 og 16,52.

1 Like

Ok, fundamentalt og ikke fordummende; produktet som benyttes den dag i dag er allerede godt nok. Sippi blir minst like tungsolgt og seigt som cysview/hexvix.

Det er vi enige om og derfor har jeg flere steder skrevet at Observe på mange måter kan sammenlignes med Photocure, ressurskrevende og tungt.
Nå jobbes det med det regulatoriske ved å få Sippi godkjent i USA og Biim i Europa og med allerede eksisterende nettverk(klinikker) kan det dras betydelige synergier ut av og forenkle inntreden på markedene.
Om de lykkes vet ikke jeg, men jeg har kjøpt Observe aksjer tidligere som er betydelig dyrere enn dagens for å si det mildt.

Jeg vet ikke om de lykkes og når 1 mrd i inntekter om x-antall år som de selv har som uttalt mål, men det er drøyt 50 mill aksjer i selskapet og med kurs 5 snakker vi uansett kun 260 mill i mcap og det er ikke stort mer enn Biim oppkjøpet og Cash beholdingen, så uansett mener og tror jeg det er betydelig mer å gå på her framover.

Og nei, jeg jobber ikke for andre enn meg selv.

Ift dagens kursutvikling tror jeg heller på at en eller flere kan ha kommet i en shortskvis fra rundt 5 blank.

Men, enig i at det køddes fryktelig med aksjen, liten tvil om det.

1 Like

Selskapet har faktisk godkjente produkter i markedet, i motsetning til mange andre selskaper i bransjen. Nå venter vi som @Rodjer er inne på på ytterligere godkjenninger i USA og EU.

Enig i det det har vært tungsolgt, eller gått tregt med salg til nye kunder. Vet ikke hva det skyldes, men satser på at de får utvidet kundegrunnlaget og at cash-beholdningen holder til det.

At noen er litt furtne (?) (får inntrykk av det) for at visse “invistorer” med høy profil er inn (og ut?) av aksjen ettersom det passer, får man ikke gjort så mye med. Prøver å gi beng i det og fokusere på det fundamentale. Om ikke annet så bidrar traderne til omsetning, og det kan vel være positivt.

1 Like

Blir veldig spennende og håper de sier noe på q2 om hvor langt de har kommet i prosessen, men tidligere ceo sa i et Hegnar intervju på starten av året at det kunne ta 6 eller 8 til 12 mnd, husker ikke eksakt antall måneder.

Samme som Photocure sliter med. Mulig det hadde gått lettere med partnerskap med et større selskap over there. :thinking:

Ja…de virker å ha et godt forhold til Fresenius, mener de sa på Q1-presentasjone at Fresenius er verdens største innen dialyse.

Fryktelig irriterende utvikling idag, eneste positive var at den høye omsetningen fortsetter uten at den ender i minus.
Satser på at det var en av de to største selgerne seneste tiden som nyttet anledningen å kvitte seg med betydelige mengder idag og at det ikke kun var traderstyrt.

Invitation to second quarter and first half year 2022 presentation

Observe Medical ASA: Second quarter and first half year 2022 results

Her var vel reaksjon overdrevet?

Jeg tror og mener det, men det er et salgstrykk av de sjeldne

60% etter 1H, må pløye web cast her for å finne ut selv hva skjedde.
Det kan vel ikke være kun de (-13) i q2?
Tja, såg i gjennom web nå, brenner litt vell mye cash, på let etter nye fabrikker for produksjon, når ikke mål i Ebit i år, forskyvet men ikke kansellert inn i 23. Jeg klasket til med 100 000 aksjer idag, for ett sted mellom 6-12 mnd posisjon.
ble ikke lenge off marked:) ser denne som en rekyl som den har gjort før ved etter salg og kryss for teknisk, vagler rett under sma 50 nå.

kommer nok en emi her ganske lavt tror jeg i nærmeste tiden

Niks. 2023 emi er varslet i Q ja, men ikke i år

Shareholder Letter

Ikke hverdagskost med et sånt brev. Leste det og fikk lyst til å kjøpe aksjer her

Jeg har vært med ned, og har til hensikt å være med opp igjen. Føler meg trygg på at dette vil skje- og at jeg kommer godt ut av det til slutt.

Han sa under web at det kom:)