Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observ Medical

Han har nok fått endel tyn for sin mildt sagt dårlige presentasjon av q2, så fint at han kom på banen nå.
De bør også opplagt dersom de ikke sitter i insideskvis komme seg på banen å handle litt etter dette fallet.

Fler av mine kjenninger i markedet handler på disse nivåene i OM. Forventer snarlig melding angående anbud og videre supply linje som er sikret.
av egne erfaringer i OM, skal det frytkelig lite til for å bevege kurs oppover og nedover. Jeg satser på rekyl med ett jafs til idag.

Synes mange prater om at det trolig snart kommer en emisjon

Emisjonen kommer, men emisjonen kommer nok ikke før ute i 23 blir jeg fortalt.
Emi på disse nivåene føler jeg er usakelig, men jeg er jo bare en av mange små:)

røres ikke før godt under 2-tallet.

Lykke til med det, da blir det nok ikke mange aksjer på deg, kjøp heller 1 stk nå, så kan du se om 3mnd hva du kunne tent👍

Tror i likhet med deg at det er utelukket å kjøre emisjon nå i dagens marked og på dagens kurs og det er totalt unødvendig, de har cash til flere kvartal fortsatt.
Det uheldige var at det ble sagt på q2 at de kan trenge kapital i løpet av de neste 12mnd.
Men, ingen med vett i behold kjører emisjon uten nyhets pump i forkant så lenge det kan planlegges og det kan Observe.
Liten tvil om at sjansen for oppgang her nå absolutt er tilstede.

Eier ikke selv Observe aksjer for tiden.

synes det er amatørmessig å varsle en emisjon slik. da vil den falle i påvente av at dette skal komme + dagen etter melding om emisjon kommer med sannsynligvis rabatt også.

Helt klart amatørmessig.
Men, nå har den falt 50% og nekter å tro at den blir værende der til emisjonen eventuelt kommer utpå nyåret.
Det vil komme positive signaler/nyheter fra selskapet før den tid.

Såg du var snar i listene😂
Ening, i skalering er det soleklart en emi eller investor med cash inn for å få produsert mengder av produktet, men hallo, selskapet er priset idag til 133mill… vulgært…

Jeg har veldig tro på selskapets produkter, uten tvil og det står jeg ved.
Håper de som er inne for seg en opptur!

Spørsmålet er vel om en nyhetspump blir særlig effektivt om markedet surner enda mer og alle vet at en emi skrider stadig nærmere. Lyser stay away for min del hvertfall.

Kanskje. Men er jaggu mange andre som er mer stay away på børsen nå fremover. I motsetning til olje som har gått av skaftet de siste 6mnd, har vekst, teck og helse gått i dvale, de kommer, en treffer ikke bunn eller topp…

Hadde kursen stått i NOK 7 hadde jeg vært enig, men skal ikke rare nyhetene til her for å få endel oppgang.
De større aktørene som lenge har solgt er sikkert ute uten at jeg har sjekket listene de seneste dagene på den aksjen.
En regulatorisk nyhet med Biim i Europa eller Sippi i USA, nye kunde og eller mer bestillinger fra Fresenius vil kunne løfte aksjen igjen.

Flaggmelding

1 Like

Lite sådan, men innside kjøp er jo positivt:)

Andre dag på rad at noen drar den til 2,69 før stengetid :grinning:

Skyter gjennom 3 i morgen😂

Observe Medical ASA announces appointment of Chief Technology Officer

1 Like

Løsner snart:)