Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observ Medical

Da dumpet jeg også siste rest av min del. Kursen stupte litt over 10% for å bli kvitt det pga for lite omsetning. Jeg satt på litt enda for evt tegningsrettigheter, men med kursen denne emisjonen kommer til og bli satt på, er det bedre og evt kjøpe senere enn og prøve og snittet ned. Her gikk jeg også godt i minus som flesteparten av andre aksjonærer… Har eg lyttepost igjen, den får bare stå :joy:

Jeg kjøpte en lyttepost av deg.

Pussig måte å selge seg ut på, synes jeg. Noen bare selger unna og tar dermed frivillig tap på ytterligere to-sifrede prosenter.
Selger man på grunn av lav kurs? Eller på grunn av liten tro på at selskapet vil lykkes?
Hvis det siste er svaret, burde man solgt for lenge siden.
Å selge på grunn av lav kurs har vel aldri vært noen god måte å tjene penger i aksjemarkedet.

Jeg er enig i at det er grunn til uro over lite samsvar mellom det som tidligere er guidet og en troverdig plan for finansiering av dette.
Men godtroende som jeg er har jeg vanskelig for å tro at norske bedriftsledere kan komme unna med å bløffe og forføre sine aksjonærer.
De store inntektene er riktignok forskjøvet noen måneder fram i tid, men det fastholdes enda at omsetningen vil øke markant og at det vil bli overskudd om under ett år.

1 Like

Greia er vel og ikke sitte igjen, etter andre har solgt seg ut. Du ser jo hvor mye kursen raser på bare noen få titalls tusen aksjer. Kommer det emisjon på 30 øre blir det trangt ut døra. Guider gjør de, men finansiering hører man ikke noe om. Det er vel hovedgrunnen til at folk selger. Bedre og ta 10% for og komme seg ut, enn og sitte med skjegget i postkassen når kursen raser 50-70% pga emisjon. Du kan jo prøve og se for deg hva kursen er dagen etter en større aksjonær kaster kortene. Det har vi sett i denne aksjen før i år. Og da var omsetningen vesentlig høyere enn nå.

Tja la oss si de må hente 57mill NOK i emisjon, samme sum som dagens børsverdi. Blir vanskelig i dagens marked.

En emisjon vil nok ikke komme før de har noe å “pynte bruda med”. Jeg vil anta at et beløp på 50 mill. vil kunne lånes fra største eier (Ingerø Reiten, god for 1200 mill.) hvis deres mann (Terje Bakken) kan overbevise om at det vil være vel anvendte penger. Om ikke største eier ønsker å bidra er prosjektet for dårlig.

De har vel allerede opsjoner i bøtter og spann?

Kan ikke bare løpe til pappa når en er pengelens…
Nystad har forledet meg inkludert her.
Tipper 100 mill i emisjon på 0,15-0,20kr nå etter jeg såg rabatten som måtte settes i Dolphin…

Nå er du ikke seriøs? Med produktene Observe har så skal de bare være verdt en håndfull millioner?

Obsrv blir nok kjøpt opp eller fusjonert med en større aktør. Men nå kommer jo sippii tallene snart, midlang86 har jo tidligere meldt om stor pågang og aktivitet i urin sektoren. Kanskje emisjonen blir avlyst.

Seriøs og seriøs, investorer som kommer inn i disse størrelsene, bryr seg vel katten om produktet, så lenge emi pris er favorisert dem og de kan tjene penger.

Beslutningsforumet i San Francisco var vell for et par uker siden ang biim. Vert stille på den fronten også. Skjedde det noe positivt der, bør det børsmeldes snarest.

Ja, hva skal man tro?
Det kan se ut som Rune Nystad bare er en “big talking man”.
Men han har jo hatt et styre bak seg der største eier har hatt sin mann i formannsvervet.
Vil største eier sørge for at finansiering løser seg i tolvte time? Er Reiten også hardt rammet det siste året?

OBSERVE MEDICAL - FINANCING AND COST REDUCTION ACTIVITIES

1 Like

Nå snakker vi diverre 0,10kr. Dette er faen meg krise! Jøss for noen sosekopper denne ledelsen er.

De har vel nærmest ført aksjonærene bak lyset (bortsett fra de største).
Nystad har fortalt en urealistisk historie om at de skal overta selskaper og omsetning og omsette for en kvart milliard. Og denne fortellingen har han fortsatt med helt til siste presentasjon. Selvom både han og styreformann har vært klar over den prekære finansielle situasjonen i over et halvt år.
Og jeg må med skam bekjenne at jeg gikk på limpinnen og har tapt mer enn jeg orker å ta inn over meg.

1 Like

Hva mener du med bortsett fra de største?

Godt poeng, alt etter hvor på, hvor kritisk en har vært med møter/telefon med Rune, har han vist gang på gang at han ikke vet hva børs sensitiv informasjon er.

Delvis er informasjon gitt til akjsonører, dog noe som ikke er levert, i verksatt.

Men etter idag, sleppes dette i børs tiden og, kanskje en kunne hentet noe av fallet ila morgendagen, men jeg tror diverre det blir trangt ut døra i morgen.

Idag 150 000 aksjer omsatt, det er fort det kan gå mot 3-400 000 i morgen om flere av middels vil ut.

Det er ikke mye hjelp i å ønske seg ut hvis der ikke er kjøpere. Det har lenge vært lav likviditet, så større volumer har vært vanskelig å selge.
Vet ikke hva som er din interesse her? Er du aksjonær eller “fisker du bare i opprørt vann”?

1 Like

Største eier er Ingerø Reiten, og neststørste er Navamedic.
Styreformann Terje Bakken i Observe er Reitens mann og han er også styreformann i Navamedic, hvor han har med seg Reiten i styret.
Så på det nivået kan det ikke være vanskelig å vite hvordan situasjonen er og har vært
Utrolig at de har latt Nystad rote så lenge.

2 Likes