Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Observ Medical

Kom helt tilfeldig over denne ifbm emisjonen som ble gjennomført

1 Like

Litt ift inntekter for Observ vil man vel allerede fra q1 og q2 se en ikke ubetydelig vekst?

"Allerede før Observe Medical kunngjorde oppkjøpet, hadde Biim Ultrasound inngått avtale
med Fresenius Kidney Care om utrulling av Biim i USA. Fresenius Kidney Care er den
ledende leverandøren av nyrepleietjenester i USA, og fra begynnelsen av 2022 vil Biim
Ultrasound bli tatt i bruk på hundrevis av Fresenius Kidney Care’s dialysesentre. "

The Company and Biim Ultrasound had combined pro forma revenues of NOK 25 million in 2020 and have offices in Norway, Sweden, Finland and the US. Although no assurance can be given, the long-term ambition is sales of NOK 500 million per year for Sippi®, NOK 500 million per year for Biim and NOK 100 million per year for the Nordic portfolio.

Hva betyr “pro forma revenues” i denne sammenheng?

Kanskje

Har brukt deler av helgen til å sette meg enda bedre inn i selskapet og ser fram til q4 som er den 29.3 etter hva jeg kan se.
Tenker det er flere som sitter med brukbare forventninger til de kommende kvartalene.
tenker vi kan se kurs på 8, 9 og 10 kroner i løpet av svært kort tid.

Meldingen fra 22.oktober levner ingen tvil om at utrulling av Sippi har satt fart og spent på i hvilken grad det vil merkes på inntektene allerede i q4.

" Significant developments are ongoing in a range of markets:

• Italy: The implementation of Sippi® connected to the PDMS system Digistat® in a major Italy hospital progresses well alongside the ongoing pilot clinical use. This is coordinated by our distribution partner SIM Italia.
  • Finland: A clinical site using Sippi® since several years will now connect their Sippi® systems in the Intensive Care Unit to their PDMS system.
  • Poland: Observe Medical’s distributing partner, Skamex, recently held a successful pre-launch event of Sippi® at a major intensive care conference in Poland, and in November Sippi® will be introduced to several reference clinics in Poland.
  • Sweden: At Nya Karolinska Hospital in Stockholm Sippi® will be implemented at the Intermediary ward later this year. This is an example of how the use of Sippi® is expanding outside Intensive care (ICU) departments at hospitals."

Såvidt jeg har registrert ble oppkjøpet av Biim gjort til kurs NOK 16,52 ved utstedelse av ca drøyt 8 mill nye aksjer samt kontantvederlag på NOK 50 mill.-
Dersom man går ut fra at prisen den gang var i nærheten av riktig representerer det bare her en betydelig kurs oppgang fra dagens lavmål kurs.
Her løsner det ganske snart​:grinning::+1:

2 Likes

Hårete!

Ikke overhodet og jeg tror det kommer uforskammet fort.
Vi får se😀

Litt flåsete sagt holder det å se på grafen

Synes forøvrig denne sekvensen gir et fint bilde av “leget”

2 Likes

Ryddes unna endel aksjer på 6,80 ish nå, min tanke er at vi snart går videre.

Husker vi diskuterte på innsider tråden om «tisseposen». Kommer ikke på selskapet i farta, men det er kanskje samme greiene?

Er nok samme selskapet :joy:, men det er nå bare et av produktene.
Bare å ta plass!

Ok ……Navamedic? Sitter å leser meg litt opp på observe her. Virker spennende fremover.

Edit: Ja har tatt en liten lytte i dag.

2 Likes

Falt mye siste mnd pga EMI og annet. Burde snu her ja. Spennende selskap!

1 Like

Følge @Rodjer ) har lønt seg hittil så prøver litt her også😀

Kjekt å høre :grinning:, vi satser på at det fortsetter.
Man har ingen garantier i denne børs verden, det er 100% sikkert, om det ikke er oppover potensiale i Observe er det mye og mangt jeg ikke skjønner.
Har brukt mye tid i helgen på denne og synes definitivt den er verdt et bet hvertfall så får vi se etterhvert hvor klokt det var.

3 Likes

Er enig her. Observe er verdt eit bet. Fungerer dette godt og dei får kommersialisert skikkelig er dette lett ein 10x frå dagens nivåer. Problemet er kor lang tid det kan ta

1 Like

TTT over det meste, men oppkjøpet av Biim forenkler, muliggjør butikken kjappere slik jeg vurderer det.

For min del var det viktige her at dei fekk cash igjennom emisjonen. SJølv om dette senka kursen kraftig.

2 Likes

Sa bingo :wink:

Jeg var tilstede på Navamedic sin Q2 presentasjon i august 2015 der de stolt viste frem sitt Sippi apparatet for første gang. Snart 7 år etter selger de fortsatt for peanuts.

Aner ikke hvorfor det ikke tar av, det er jo et bra konsept.

Dette Biim systemet virker også fornuftig, får satse på at de får solgt det.

1 Like