Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Offshore Heavy Transport (OTH)

Arne Blystad tar OFFSHORE HEAVY TRANSPORT på Merkur Market mandag 28.10.2020. Spennende tider i vente for selskapet. Legger ved et par linker fra FA. Interessant å høre hva andre tenker om fremtiden til selskapet.

Link:

Jeg så litt på denne i går og ser jo veldig spenneded ut. Jeg fant ikke en slide eller precentasjon i forbindelse med merkur notering. Er det noen som har det? (Kjøpte noen lodd her i dag morges, tror kanskje det kan bli spenneded)

1 Like

Fikk også kjøpt noen lodd i dag tidlig. De 20 største aksjonærene vil sitte på 95% av aksjene. Så det vil være kamp om å kunne sitte på de resterende 5% når aksjen først begynner å gå litt høyere. Sitter for øyeblikket og venter på en artikkel/presentasjon med uttalelser om selve noteringen i dag. Skal publisere så fort det kommer en oppdatering.

Jeg forstod det som at de som tegnet seg for emisjon og må ha emisjons aksjene i 6mnd. Det jeg likte er at de tjener penger og har masse båter i bestilling. Og med denne boosten i ESG og vindmølle fokus tror jeg de aller fleste vil være tidlig ute og booke transport. Det tar jo tid og få slike skip laget og det er jo ganske begrenset bruk,så jeg tror ikke noen av vindmølle selskapenen kommer til og kjøpe dette selv. Så får vi se hvordan den ender i dag.

1 Like

Hmm fikk ikke en pang start

Nei … men har sett det før at straks aksjerblir likvide så er det flere som vil selge, og når kjøperens mangler går det trått… men pleier og komme seg eller finne en platou. De har jo emisjons kurs på 20kr som var overtegnett så tror ikke nedsiden er mye større en det vi så. (Men har jo tatt feil før) jeg holder denne en stund til. De er jo mitt i søkelyset for satsing på vindmøller offshore så de trenger litt media så Jan dette fort snu.

1 Like

Sant, jeg sitter å ser på litt hvordan den utvikler seg

1 Like

Noen som vet hva som trigger aksjen 10% opp i dag?

Hei, dumt spørsmål kanskje, men tjener de penger? Hvor mye evt? Lurer på dette for å prøve å forstå prisingen av selskapet

Mye av svaret ditt finner du her:

https://www.proff.no/selskap/offshore-heavy-transport-as/oslo/shipping-og-sjøtransport/IGEG2IC07RF/

Takk for svar. Ser at de prises til en Pris/Bok ca. 2,7. Et spørsmål angående inntjening; Ser at driftsresultat på ca. -8,2m, så de taper penger på driften. Men ser også at sum finansinntekter er på 130m, vil det si kapital de har hentet i emisjon?
Årsresultat er på 105m, så selskapet er priset til en Pris/Inntjening på ca. 22,8. Men vis hele denne inntjeningen er fra emisjon så vil jo det reelle P/E tallet være noe helt annet med tanke på at de taper penger på driften.
Jeg har ikke veldig peiling på dette, men vis min antagelse om at inntektene kommer kun fra emisjon, så må vel selskapet være priset ekstremt dyrt?

Ny kjøpsanbefaling i dag.

1 Like

Har ikke abbonement, men noen som kan/vil fortelle hva han har som kursmål og på hvilken tidshorisont?

Analytiker Martin Huseby Karlsen gir aksjen en kjøpsanbefaling og et kursmål på 35 kroner.

– De er «early moovers» for å bestille nye fartøy for å installere fundament og turbiner til offshore vindparker. Dagens installasjonsflåte kan ikke håndtere de nye og større turbinene og OHT blir en av tilbyderne av tonnasje som gir mulighet for superprofitt, sier Martin Huseby Karlsen til Finansavisen.

Han mener OHT representerer en unik mulighet for investoreksponering mot det voksende offshore vindmarkedet.

– Vi ser at mange vindparker skal installeres i 2024-2025, og nå er mange utbyggere ute for å sikre seg båtkapasitet, sier analytikeren til Finansavisen.

Mandag omsettes aksjen for 19,90 kroner, opp 0,8 prosent, noe som gir selskapet en markedsverdi på 2,4 milliarder kroner. For at kursmålet skal innfris må aksjen stige 76 prosent fra dagens nivå.

Basert på den nåværende flåten mener meglerhuset at aksjen bør verdsettes til 30 kroner, stigende til 39 kroner om vekstmulighetene legges til grunn.

Leste noe om at golden ocean ble tatt inn i varmen igjen et sted, men det ble borte igjen. Fant det ikke igjen. Noen som har fått det med seg ?

Bumper denne. Noen på TI som fortsatt følger?

5 Likes

“Pareto tar inn Ice Group, OHT og Vow i sin aprilportefølje, ut går Cloudberry, Orkla og Stolt-Nielsen”

Forklarer dagens hopp. Fint med nye aksjonærer inn, da OHT er under radaren til folk flest. Alle båtene opptatt til 2022, og klar for havvindinstallasjoner med Alfa Lift båten.

Ser jo nå jeg i høst burde satset på Cadeler i tillegg til OHT, men satser på at OHT får sin etterlengtede opptur snart den og.