Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oivrans trading-tråd

Ser etter signaler for inngang i dag for oversolgt bounce i både markedet generelt og MJ-sektoren. 4 røde dager på rad på Spy, gap down, og 1 times RSI på 25.

Ser spesielt på APHA som har falt kraftigst med 1 times RSI på 20, og IIPR som kommer fra ATH, og har 6 røde dager på rad etter et stort run. CGC med potensielt higher low i daglig EQ på 43-tallet.


2 Likes

CRON med “blow off top” onsdag, og ikke follow through etter brudd på daglig EQ. Gikk riktignok nesten 10% på bruddet, så mye hente med kortsiktige trades, men ikke ATH med det første. SPY var nok en viktig faktor for pullbacket, korrelasjonen har vært svært sterk de siste dagene. Fremdeles i daglig opptrend, og vil fortsatt være det så lenge 20.67 holder.

1 Like

Bra trend å trade i :sunglasses:

3 Likes

#Stenocare

:crossed_fingers:

Flott bounce både i Spy og MJ-sektoren torsdag og fredag. Spy opp 2,1%, IIPR 8% og APHA 6% fra torsdagens post.

Spy bulls svarte godt etter 4 dager med pullback. APHA med den mest skuffende bouncen så langt. Lavt volum, og for øyeblikket en av de svakere MJ-tickerne.

CGC satt daglig higher low på 43,71, og EQ-et fortsetter å bli tightere. Et brudd nærmer seg, og det vil etter min mening være en viktig faktor for sektorens retning i ukene fremover.

6 Likes

CGC begynner å bli veldig interessant for en swing etter enda en lower high på 48,01. Jeg vil være interessert i et bull break av dette mønsteret. I utgangspunktet er dette et nøytralt mønster, men jeg anser oddsen for bull break som større enn bear på grunn av det større bildet. På ukeschartet er det et potensielt bull flag, og et noe misformet cup and handle pattern. Inngang vil være på higher low om vi kommer ned på 44-tallet med stopp på 43,69, eller ved brudd på 48.

4 Likes

For day trades følger jeg med på ACB og VFF, som begge gir nydelig volatilitet om dagen.

Noe foregår i kulissene i ACB. I går var den den mest tradede aksjen av alle amerikanske aksjer. De fikk en milliardær som strategisk rådgiver, men basert på volum og price action er det ikke sannsynlig at noe mer foregår.

https://finance.yahoo.com/video/aurora-cannabis-stock-soars-over-204233447.html

VFF med potensielt ny daglig higher low. La frem rapport i går, og med bullish respons på den ser vi opp mot ATH igjen på 18.74.

2 Likes

Uten nyheter før åpning, ned å fylle gap?

Ikke umulig, vil være en interessant inngang. Det eneste jeg vet er at jeg kommer til å trade denne i dag :smiley:

1 Like

Hva tenker du om VFF i dag @Oivran? Nærmer seg $22 CAD på solide solide fundamenter. :herb:

For day trading er denne er en gave. Har gjort 3-5 trades i VFF om dagen i det siste. I opptrend på omtrent alle timeframes, og ligger an til gap up i dag. I blue sky breakout er det få grenser på hvor langt noe kan gå, ref. bl.a. TLRY i fjor. Men etter å ha gått nesten 400% er det klart at pullbacket blir stort når det den topper ut.

3 Likes

ACB opp ytterligere 10% siden torsdagens post, på fortsatt høyt volum. Det er mye eufori i sektoren nå.

CGC-setupet er ikke lenger særlig interessant for meg. Det er så mange andre aksjer i sektoren som beveger seg betydelig raskere jeg heller vil legge penger i. Samtidig lyser det noen varsellamper: Alt har lagt til rett for bull break av dette setupet med både SPY og sektoren ellers superbullish. Likevel har CGC tradet sidelengs i flere dager. Jeg fikk en fin inngang 45.01 da 45 brøt ned uten follow through, men lukket den i går da jeg ikke ville låse kapital der.

Jeg utelukker ikke muligheten for at det blir CGC “sin tur”, det har vært litt sånn i det siste at en og en av de store aksjene løper. Først CRON, så ACB, og i går gikk APHA på egenhånd på bra volum. Om jeg ser tendenser til dette vil jeg være interessert igjen.

Er i en APHA-swing fra i går som som nevnt over gikk bra i går på godt volum. Om den går forbi 10.68 og 10.95 kommer den inn i et område med lite motstand.

1 Like

Da fikk vi endelig ukentlig trendskifte, etter ukentlig nedtrend siden ATH i desember 2017! Prisen opp nesten 20% på 1 time etter bruddet. Fascinerende at media og intervjuobjekter stiller seg helt uforstående til prisbevegelsen.


På grunn av trendskiftet forventer jeg at det blir gode tradingmuligheter i krypto nå, i alle fall for en periode, og har derfor kapital på vei over til Bitfinex nå.

4 Likes

Hørte bitcoin var på gang igjen etter et $100mln kjøp … tok du en bevakingspost @Oivran?

Nei, hadde ikke kapital på kryptoplattform. I så fall ville jeg hatt stop buy på 4385. Satt inn nå på bakgrunn av trendskiftet, så nå blir det kryptotrading igjen :champagne:

2 Likes

Samme her. Når du sa det med weekly måtte jeg sette over litt penger. Har ventet på at det skulle snu på weekly. Blir spennende om volatiliteten kommer tilbake nå :slight_smile:

1 Like

Oivran, tanker om pris på en BTC ved utgangen av året?

Nei, dessverre. Aner ikke. Hvis jeg skulle tatt langsiktige posisjoner ville jeg ridd den ukentlige trenden, og lukket posisjonene når den snur - enten det er på $4000 eller $50000.

1 Like

To dager med konsolidering i BTC etter bruddet, på synkende volum.

Ser etter brudd på 4 timers equilibrium for indikasjon på videre retning, og vil ta en LTC-posisjon ved et eventuelt brudd opp. LTC har vært klart sterkest i lang tid, også etter Bitcoin sitt brudd. Mens BTC er opp 56% fra bunn, ETH opp 100%, er LTC opp 300%! Jeg bruker Coinbase sitt chart på LTC selvom jeg trader på Bitfinex fordi volumet er høyest der.

1 Like

Hva er neste target for LTC dersom det blir brudd opp? Trodde alle kryptoene fulgte BTC