Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oivrans trading-tråd

Brudd i LTC nå?

Tok BTC i går, den var tydlig under akkumulering

Gikk inn på 92, ut på 97. Handler om $100 nå som psykologisk motstand, går inn igjen på eventuelt brudd.

2 Likes

Ser etter potensiell bounce i MJ-sektoren i morgen, og er særlig interessert i VFF, CURA og OH.

Ser etter en higher low for VFF i forhold til 16.76, og fortsettelse av daglig EQ. Ideelt vil være en gap down og en flush på morgenen, og inngang i 17.50-17.80-rangen. Ser riktignok at den bouncer litt after hours, så mulig vi ikke får det.

CURA og OH er amerikanske selskaper, og kommer begge fra ATH og ser etter en daily higher low, i det minste et forsøk. Gap down og flush etter åpning er det jeg i utgangspunktet er ute etter for å være interessert i disse.

2 Likes

Nydelig bounce på både CURA og OH, og daglig higher low satt. Begge omkring 7% opp foreløpig, og særlig OH med god avstand til ATH og potensiell fortsettelse. Vi fikk ikke gap down, men en flat åpning, og bare en liten dipp på OH.

VFF var skuffende, og et dårlig tegn med en rød dag når mesteparten av sektoren bouncet. Basert på price action og nethouse så det ut som en aktør solgte mye aksjer. Vil følge med på samme aktør fortsetter med det i dag eller ikke. Ser fortsatt etter en higher low enn 16.76 for fortsettelse av EQ, men er mer forsiktig basert på gårsdagen.

5 Likes

CGC har brutt ut av månedlig bull flag, og har svært liten motstand før ATH. Veldig positivt for sektoren.

https://www.tradingview.com/x/YvpXy80L/

Jeg følger med på VFF sitt EQ som begynner å bli tight, og antageligvis vil få brudd ila få dager.

https://www.tradingview.com/x/hYunrnaK/

OGI annonserte i helgen at de har søkt om uplisting til Nasdaq. På bakgrunn av dette, og et veldig fint ukeschart nær ATH tok jeg en swing-posisjon rett etter åpning i går, med target 11-12. Utover det tekniske er det basert på hvordan andre aksjer i sektoren har reagert på uplisting-søknader, hvor dette har medvirket til store bull runs for blant annet VFF, HEXO og TRST.

https://www.tradingview.com/x/CRrJGU9k/

Ser også etter en swing-inngang på CURA. Kommer fra ATH, uten noen skikkelig bounce ennå, og 1 times RSI nær oversolgt. Den ideelle inngangen for meg for både en swing og daytrade vil være en flush under 13.00 og 1 times, 15 min og 5 min oversolgt. Om ikke det kommer ser jeg likevel etter en swing-inngang om forutsetningene er på plass.

https://www.tradingview.com/x/rU5K2a4a/

4 Likes

Tok også en ACB-swing på dette bruddet

https://www.tradingview.com/x/bFmvYA5j/

Hvordan ser VFF ut nå Oivran? Jeg kjøper frem mot Q1-rapporten som jeg tror blir bra. Bare å takke Citron for billige aksjer i gullgruven

1 Like

Bull break uten follow through, da må man zoome ut og se etter flagg.

Potensielt ukentlig bear flag.

Må sette en daily higher low, og bryte dobbeltopp på 17.40/17.47 overbevisende for å negere ukentlig bear flag.

Holder også øye med SPY som potensielt har startet konsolidering(som er på høy tid), som vil påvirke sektoren.

Tok et tap på denne da 5 min-opptrend ble brutt kort tid etter bruddet, som var et faresignal etter et så tydlige brudd.

VFF spilte jeg ikke fordi den var veldig extended når bruddet kom. Spilte seg heller ikke ut etter brudd, skrevet mer om dette over.

Spilte seg ut som beskrevet over. Satt daily higher low på 12.74 etter 5 min, 15 min og 1 time var oversolgt. Bouncet deretter 7%, og fortsatte til ATH dagen etter. Gårsdagen var riktignok kraftig boostet av nyheter før åpning.

Interessant å notere seg at CURA aldri har stengt eller åpnet over 15. Har stengt på akkurat 15.00 to ganger, og 14.90 en gang. Har også åpnet på 15.00 og 14.98, og da hatt røde dager.

1 Like

Har vi snudd trenden på Monthly i Bitcoin? :shushing_face:

2 Likes

@Oivran trader du Crypto for tiden?

Trenger en higher low og en higher high for å bekrefte månedlig trendskifte, men at bunnen for i hvert fall 2019 er satt ser jeg på som svært sannsynlig. Er i opptrend på alle andre meningsfulle timeframes.

Hvordan markedet reagerte på to svært negative nyheter for bransjen med Bitfinex-søksmål og Binance-hacking var et sterkt signal i mine øyne.

@UNO Jeg har fokusert på MJ-sektoren, men har nå cash på vei over til Bitfinex igjen(Når Sturle svarer meg) :champagne:

2 Likes

Jeg ser etter daglig bounce i sektoren. Mange aksjer i sektoren er ned 20-30% på 2 uker, og RSI er oversolgt på de fleste timeframes. Trenger riktignok det generelle markedet til å samarbeidet, men ser også etter en bounce der.

VFF har holdt seg bra under dumpen.

CURA og den amerikanske sektoren er i mine øyne veldig interessant for langsiktige innganger her.

4 Likes

Det var bouncen sin!

SPY har ledet an med 5(!) gap ups på rad, og kan få sin sjette i dag. Det blir uansett en betydelig høyere åpning med mindre det kommer svært negative nyheter før åpning. Plutselig er vi under 2% fra ATH. Cannabis-sektoren har fått en solid bounce, men trenger en daglig higher low og higher high for å indikere trendskifte.

Prosentvis bounce fra bunn til topp:

CGC - 14,77%
ACB - 12,20%
VFF - 14,85%
ZYNE - 17,92%
CURA - 18,47%
SPY - 6,49%

CRON er opp 30% etter oppdatert kursmål, og ser ut til å ha satt sin månedlige higher low som er positivt for sektoren.

US-sektoren er veldig svak kortsiktig. CURA bouncet nær 20%, men har gitt fra seg nesten hele bouncen etter å ha rejected fra daglig EMA12(den blå linjen), akkurat som på forrige bounceforsøk. Forsøker på en dobbelbunn på 10.07/10.10, men brytes 10 ser jeg mot gap fill på 9.23.

ZYNE sliter også med daglig 12EMA etter forsøk på dobbelbunn, og rejecter foreløpig fra den, for fjerde gang siste to uker.

På dette punktet ser jeg i hovedsak etter short setups. Ser da etter aksjer som er extended på de fleste timeframes, nær motstandsnivå.


7 Likes

En glede å lese innleggene dine selv om de er i aksjer jeg ikke handler i.
Håper du tjener masse :moneybag::moneybag::moneybag:

3 Likes

Bitcoin i 1/2 hour EQ/4 hour bull flag. Bouncet ganske nøyaktig fra 4 hour 12EMA på begge pullbackene. Kommer til å spille bruddet, håper riktignok på enda tightere range før brudd.


4 Likes

Håper BTC slår ATH

:boom:

4 Likes

Hva har du som TP?