Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oivrans trading-tråd

Brudd-traden var bare en flipp for meg, scalet ut mellom $11800 og $12000 i går kveld ettersom jeg ser etter en daglig lower high. Men jeg har en swing fra $9800 jeg fremdeles er i som jeg i utgangspunktet holder så lenge 4 timers EMA12 holder som support.

2 Likes

Ser greit ut - jeg vil gjerne ha den ned til $10300 igjen for å fullføre en OHS. Håper det drar litt ut slik at jeg får midlene over på Coinbase i tide (køddet det til med feil IBAN så pengene kom i retur :frowning: )

1 Like

Ser på et equlibrium på dagschartet som det mest sannsynlige. Om BTC tighter seg til her kan det åpne opp for at alts bryter korrelasjon og får sine egne runs.

1 Like

Følger med på nytt BTC-setup i kveld, hourly ascending triangel. Forventer ikke samme follow through som i går om vi får brudd opp, men kan ta oss forbi $12065. Mitt target vil være omkring $12200, men vil som alltid se underveis hvordan prisen oppfører seg.

1 Like

@Oivran hvor trader du BTCUSD? Jeg handler for det meste BTC på Coinbase pro, men har kun tilgang til BTCEUR paret. En god del lavere volum enn BTCUSD, men virker som det har tatt seg litt opp i det siste.

Jeg bruker Bitfinex. Coinbase er tryggere, men utover det er Bitfinex veldig trading-vennlig.

1 Like

Bear break. Om $11503 holder er 2 timers EQ en mulighet.


1 Like

BTC daglig trendskifte

4 Likes

Har tidligere skrevet om viktigheten til EMA12, særlig i krypto.

Her vises viktigheten av denne på siste bounce.

    1. juli traff prisen weekly EMA12 for første gang siden starten av april, og bouncet kraftig.

  1. Bouncen toppet ut på daily EMA12.

  1. På pullbacket holdt 4 hour EMA12, som deretter holdt som støtte i 12 bars uten close under.

  1. Prisen sliter fremdeles med daily EMA12, og trenger daily trendskifte, og å komme seg over EMA12 og gjøre den om til støtte.

3 Likes

Men absolutt ikke kun i krypto. Dagens BYND-5 min chart. Prisen rider 5 min EMA12 de første 3,5 timene av dagen. Så bryter den ned uten follow through, mens kl. 18:30 bryter den ned, og EMA12 fungerer som motstand resten av dagen.

4 Likes

Bitcoin 1 hour

2 Likes

Denne brøt ned, som ga oss en higher low i 4 hour EQ. Forventer et brudd i ene eller andre retningen ila helgen.


USDCNH(Yuan) har brutt opp, jeg nevnte korrelasjonen med BTC i en annen tråd. Øker i mine øyne sannsynligheten for at BTCs EQ bryter opp.

2 Likes

CGC bunnfiske-setup for swing-traders/investorer med månedlig support på 25.26. Stor sjanse for å bli stoppet ut.

4 Likes

25.26 brøt som gir månedlig lower high og lower low.

Jeg er riktignok likevel interessert i CGC for en kortsiktig bounce etter nesten 30% nedgang på under to uker, men er mer forsiktig på grunn av support-bruddet.

Merk at CGC har vært i daglig nedtrend siden april!

2 Likes

Poster her siden du er den mest aktive innen cannabis og TA:)

Tok en inngang i CGC (24.52) for en oversolgt W, D og 4H. Tanken her er å sitte for en LH om ikke flere av postene mine blir fylt nedover.

Kjøpte også OGI (4.50) for en oversolgt D og 4H. Føler meg ikke like komfortabel i denne siden W har noe å gå på, men har fortsatt tre poster igjen om ting blir grisete:)

2 Likes

Fin inngang. VFF er også veldig interessant med 4 timers RSI på lavt 20-tall i søken etter weekly higher low-forsøk. (Har begynt å charte VFF på Nasdaq fremfor TSX ettersom volumet nå er høyest her).

Kjøper du VFF idag Oivran? Sett på ny inngang her selv

Ikke ennå, men ser etter mulig inngang. Ikke ideelt at SPY har bouncet betydelig uten at sektoren reagerer. CGC også med potensielt daily bear flag her.

Men jeg er hovedsaklig daytrader. For en swingtrade ville jeg vært veldig komfortabel med å scale inn i dette området.

Gikk for 4,000 aksjer her. Synes det ser ut som et skifte i MACD-chartet mitt :wink:

1 Like