Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oivrans trading-tråd

Gikk rett i stop på 13,96 gitt. Satte den tight nå, er veldig risk averse om dagen :confused:

Hva er horisonten din på traden?

Ble en knallrød dag for begge, så bra jeg var forsiktig med første inngang. Venter litt med neste inngang, sitter med en følelse av at markedet skal litt lenger ned før en W LH evt skal settes.

VFF er er veldig spennende den også. En av få som er litt i nærheten av å kunne endre ukes trenden fra bear til bull. Er nok bare et tidsspørsmål før fallet generelt i denne sektoren tar et pust

1 Like

Begynte protecting av CGC idag ved oversolgt 1h i tillegg til de ovennevnte. Kjøpte post to på 23,26 og solgte samme post nå på 24,18. Sitter fortsatt med post 1.

Si ifra om dette er feil tråd å komme med denne type oppdatering/info! Tross alt din tråd:-)

2 Likes

Fint sted å ta delvis profitt, 4 timers EMA12 har vært en vegg i 2 uker.

Bare kjekt at du oppdaterer her :slight_smile:

1 Like

Og der kom bouncen i CGC og OGI. Har ikke tradet så mye oversolgte bouncer tidligere, men må si jeg sitter med en litt rar følelse. Som nevnt så delte jeg max innkjøp i fire poster. Jeg kjøpte 25% av det jeg skulle ha, kursen falt så videre og jeg kjøpte post nr 2 (oppe i 50% av max da). Fikk en 4,5% bounce og tok av post 2, samt ble sittende med post 1 som var break eaven. Fikk så bouncen igår/idag på post 1 (8,2% opp).

Den rare følelsen er at jeg har ikke følt et snev av nervøsitet, fordi jeg aldri har følt meg så komfortabel i en trade før😜 Jeg satt stort sett aldri inne med mer enn 25% pga risikosikring ved å ta av etter litt bounce, men totalen ble en god 3% av hele beløpet.

2 Likes

Pen trade! Første daglige trendskifte på CGC på over 4 måneder.

1 Like

Trader dere dette via Nordnet?
Har dere livekurser / ordrebok når dere trader?

Grattis Fish! har selv begynt å kjøpe VFF igjen - der venter jeg på fundamentale positive nyheter (samt at vi fikk en annen denne uken), så jeg mistenker at det er breaking news her som er grunnen til at chartet begynner å se bedre ut.

@Oivran - kunne du kommet med ditt syn på VFF? Kort-Mellomlang sikt

1 Like

Takk:-) Greide ikke holde lenger nå, så solgte post 1 i CGC på 28.07 og OGI på 5.05 i fare for W HL forsøk

1 Like

Mye snasne nyheter på VFF-fronten i helgen. Bør få et ordentlig rykk opp

1 Like

Monthly chart ser veldig bra ut. Potensielt monthly higher low på 11.69, med bounce fra EMA12 og 0,618.

Dobbeltopp på 19.30 på weekly chart, brytes dette nivået er det lite motstand før ATH.

Daily trend change sammen med resten av sektoren. Er en av aksjene som har holdt aller best under nedgangen i sektoren, og er posisjonert veldig bra om sektoren får mer enn bare en oversolgt bounce.

Fin hourly opptrend helt fra 13.61. Hourly EMA12 har fungert som support siste 3 dager. Dobbeltopp på 15.90/92, brudd på 15.54 før brudd av dobbeltopp vil indikere konsolidering.

Vær obs på at mesteparten av sektoren i utgangspunktet ser etter weekly lower highs, og kan alltids gå lavere. Men har i bakhodet bunnen fra desember, som ga v-shaped recovery. Det er riktignok to viktige forskjeller fra da: 1. Monthly support holdt da, men er brutt nå. 2. SPY var på 52 weeks low, og dette var en viktig grunn til svakheten i sektoren, hvor SPY nå snuser på ATH, og sektoren er svak helt på egenhånd.

4 Likes

SYnes tidligere jeg har sett at cannabis har vært smått contrarian til totalmarkedet. i mine egne charts ser jeg mye av det samme du ser (dog mindre komplisert :slight_smile: ) Svært spent på VFF nå - har forholdsvis mye og kjøper litt mer om den ikke reagerer forholdsvis eksplosivt opp idag.

PS! i helgen fikk vi eendelig packagin lisens + innblikk i VFF’s hemp plantasjer i USA som var over all forventning. Alt er on track

1 Like

Gjorde et spekulasjons-inntog i bitcoin idag på 10140. Tankesettet for traden er at vi nå former et EQ i daglig timeframe(W insidebar). Kjøpet ble gjort ved at jeg går utifra at vi kommer til å tighte inn det daglige EQ patternet rundt 10100 hvor også W 12 EMA tar imot. Stoploss har jeg under forrige bunn (rundt 9800(4,5% risk), altså et område som gir brudd ned av formasjonen. Target for traden vil være en tightere W EQ med mål rundt 16000K, men da må først den daglige EQ bryte opp. Potensialet vil ligge på 15-16% oppside, altså en 3,5-1 situasjon. Har ikke tid til å følge med døgnet rundt, så passer meg bedre med spekulasjonstrades:) Noen tanker?

1 Like

Har selv kjøpt Etherum med håp om et større breakout ala det bitcoin hadde back in the days. Tror aksjemarkedet vil være svakt fremover og tenker dette kan være triggeren for nytt bullrun i krypto

1 Like

Tja, så lenge det er over 25%-ish sjanse for å treffe er jo setup-et profitabelt. Regner med det skulle stå target 11600.

Personlig venter jeg på at dette mønsteret skal bryte før jeg er særlig aktiv i Bitcoin igjen. Med et bear break av det daglige EQ-et vil jeg riktignok kanskje være interessert i å bunnfiske lavt 9000.

2 Likes

Skulle selvfølgelig stå 11600 ja​:joy::+1:t3: Kanskje det tryggeste det, tydelig den trendlinja du har tegnet opp:-)

1 Like

snappet 2,000 VFF på 14 CAD

2 Likes

Da ser det vel ut som at BTC kommer til å teste mønsteret som du har tegnet opp og bunnfiske på 9000 blir aktuelt?

1 Like

Ja, var nedom 9600, litt for langt fra support til at jeg ser R/R som god nok. Ikke usannsynlig at vi får en ny test av support denne uken, noe som kan line opp med første daily oversold siden desember 2018. For øyeblikket på 9200.

1 Like