ned og teste 800? Satt min på 856
Med 885 stop? Testet 800 mandag, og prøver å sette det som daily higher low. Så lenge det holder er daily uptrend intakt, og vi ser mot $900/1000. Brytes det nivået neste uke vil det være første weekly consolidation på lang tid. Forrige weekly higher low er helt nede på $379.
Tenkte meg en mulig dobbel bunn nede rundt 800-tallet
Mulig det, ser ikke noe selv som indikerer at det er mer sannsynlig enn andre scenarier.
Ser ut etter bounce plays på NIO og XPEV som begge er hourly oversold og nær daily EMAs.
Fine bouncer på XPEV og NIO fra daily Ema12 og hourly oversold, særlig XPEV. Spilte seg hovedsaklig ut i går. I aksjer i sterk daily uptrend er disse to indikatorne samme veldig ofte et godt sted å se etter daily higher low, enten for continuation, eller en bounce to daily lower high.
Følger med på Bitcoins daily equlibrium som begynner å en veldig tight range, og prøver for øyeblikket å holde support såvidt det er.
TSLA også i daily equlibrium, litt mindre tydelig.
Veldig spennende å følge med på deg Oivran. Setter pris på alt du deler! Er det noen spesiell grunn til at du velger å trade på den amerikanske børsen og ikke den norske?
Ja, handler om betydelig større volum, og mye flere muligheter enn på den norske. En stor andel av tradsene jeg tar varer i 5-30 minutter, og da er jeg avhengig av høy likviditet.
Mindre mulighet til å bli rævkjørt av en større trader som styrer en aksje også.
Gir mening! Er selv relativt fersk når det kommer til daytrading. Hvilken megler bruker/anbefaler du mtp kurtasje som daytrader?
Absolutt. Jo høyere likviditet, jo mindre kan én persons valg påvirke kursen, og jo mer kan man stole på teknisk analyse.
Jeg bruker TD Ameritrade. Veldig lav kurtasje, fungerer veldig bra for trading av amerikanske aksjer.
Bitcoin med bear break uten follow-through. Er spent på å se om det indikerer at ny daily higher low er satt. Holdt også daily Ema20 som også markerte forrige bunn. Må komme over hourly resistance på $35200.
Jepp, har gjort det noen år nå.
Er i gang så smått med litt kryptotrading igjen. Følger med på ETHUSD hourly rising wedge opp mot ATH for øyeblikket.
Rising wedge bull break og ATH-test. Normalt et bearish pattern, men bryter ofte bull i ekstremt sterke markeder.
Ser etter climax-bunn på crypto her for en oversolgt bounce.
Inn på 2500-flushet på ETH.
Var det volume climax? Synes ikke det ser sånn ut på Coinbase, candlen er jo en reversal, men bouncen (foreløpig) kan jeg ikke si er så mye å skryte av… tolker det som svakhet foreløpig.
Tja, 13% bounce på 30 min. Trenger et 15 min trend change her.
Tipper Coinbase var nede, det volumet der er helt unaturlig. Se Bybit til sammenligning.