Recap av gårsdagens Tesla-trade. Som jeg skrev i går så jeg på en Tesla-bounce som sannsynlig. Jeg håpet på en stor flush på åpning, og hadde ordre mellom $660 og $680. Bunnen ble satt på $687, da måtte jeg omstille og se etter my mulighet for å komme meg inn med lav risk.
Dagen startet med et 2 min equilibrium, som Tesla veldig ofte gjør første 30 minuttene ish. Første potensielle inngang var bunnfiske av $687 som i sett i ettertid var en glimrende mulighet, den tok jeg dessverre ikke. Da ventet jeg heller på brudd på equlibriumet, og tok full posisjon på $710.
Det var umiddelbar follow through, og stigende volum, så jeg ble raskt veldig komfortabel i traden, og klarte å sitte betydelig lenger enn jeg ofte gjør. Tok første profitt rett før high of pre market på $733, og planla å sitte rolig med resten. Den fortsatte deretter omtrent uten konsolidering til $770, da måtte jeg ta profitt på $760-tallet. Denne posisjonen burde jeg kommet meg inn igjen i på $740-tallet på konsolidering ettersom jeg så på det som sannsynlig med en leg til opp, men det gjorde jeg ikke. Tok siste del på $790 ettersom bouncen var på 13% uten hourly trend change.
Siste del av dagen i går var svak for Tesla. Håpet for bulls er at gårsdagens low holder og vi bryter $795, som vil gi hourly og 4 hour trend change. Jeg kommer til å se etter mulig low risk-inngang for dette scenarioet. Med tanke på hvor stort pullbacket har vært må det riktignok veldig høyt volum til for å gå rett til higher high, hourly equilibrium er i så fall det mest sannsynlige utfallet imo. Om vi derimot får en ny leg ned kommer vil jeg se etter samme setupet som i går neste uke.