Nei, ikke noe å skryte av. Jeg hadde noen shorts på vei ned til daily higher low som traff greit, men ser jeg har vært litt for bearish i det kortsiktige bildet som har hindret meg i å være med på oppturen etter daily HL ble satt. Endel individuelle forskjeller i sektoren nå med ACB som er veldig bearish, mens bl.a. CGC og VFF har hatt fine bouncer.
Prøvde å la en større W bounce utspille seg, men tok av CGC og halve ACB i ørliten profitt nå. Ser mer og mer ut som at en mulig ny legg ned er på vei. Fyller på om vi får en ny oversolgt D\4h.
Gikk inn i CGC på 19.52 i går med 5 min RSI på 20 for et potensielt daily higher low-forsøk, men ble faket ut etter en liten bounce og ny low. Kom meg ikke inn igjen.
Ser på daily lower high som det mest sannsynlige når forsøket kommer, men vil være en kortsiktig mulighet der. Brudd på 20.09 i dag vil bryte mønsteret med lower highs hver dag, og sannsynligvis føre til første close over 1 hour EMA12 siden toppen på 22.48.
Interessant dag i CGC og MJ-sektoren generelt. Trendlinjen fra april er brutt med volum, og weekly trendskifte om 22.48 brytes.
Det er earnings kommende torsdag, som vil være med å diktere videre retning.
OBS: Ekstremt extended på kortere timeframes.
Absolutt ingen follow through etter trendlinje-bruddet sist fredag. Det var antageligvis rebalansering av ETF-er som sto bak denne bevegelsen. Denne uken har det kommet en rekke earnings som markedet har reagert negativt på. Først CRON, så CGC, og i går kveld VFF.
Som day trader liker jeg bevegelsene veldig godt, med 5-7% svingninger intradag mange av dagene. For langsiktige investorer er dette lite hyggelig, og viser viktigheten av å ha exit-planer på plass, hvis man ikke ønsker å bli med ned på bunnene.
Som @Snoopzter også skriver i denne tråden Cannabis-selskaper - generell tråd er det ting som tyder på at vi er nær kapitulasjon. Flere og flere avskriver sektoren, og har fått nok rødt, og på et tidspunkt har alle som skal selge solgt. For langsiktige tradere og investorer bør det være interessant å kjøpe under slike forhold. Men, ha exit-planen klar. Aksjer kan alltid gå lavere enn man tror.
Helt enig med deg her Jeg tror det kan ta et par uker før vi bunner ut, men sånn vi stengte idag, så tror jeg det blir flush ned og ikke stair steps. Flere ting i chartet sier meg at vi faktisk kan dippe så lavt som til rundt 10$ i CGC, og at dette kan være en logisk bunn på mange måter. Sitter fortsatt med en av tre posisjoner inne, og kommer til å øke, men som sagt, jeg kommer til å ha is i magen på denne. Hvor ser du en logisk bunn i CGC?
Jeg ser en daily bounce som sannsynlig denne uken, gjerne etter en ny low ned på 13/14-tallet. Deretter er det på ingen måte utenkelig med lower lows. Hva som peker seg ut med $10 for deg?
Som nevnt ser jeg etter en daily bounce, og med nye store fall i sektoren i går vil jeg se etter signaler på at den starter i dag. Ideelt vil jeg se en flush etter åpning, og så en rask turn around. I CGC sitt tilfelle ned på 13-tallet.
ACB er mest ekstrem og har potensielt mest oppside, men kommer nok til å spille CGC ettersom jeg kjenner den best.
veldig fristende å kjøpe mye longterm nå også. men avventer og ser om det kan bli enda billigere
Godt mulig.
En mulig strategi om man har troen langsiktig er å kjøpe, ta delvis profitt på første bounce, og sette på stop resten under bunnen, slik at man ideelt sett får en posisjon som worst case er break even eller liten profitt. Om man blir stoppet ut prøver man igjen lavere.
Meget sannsynlig med en daily bounce idag ja, så håper litt på gapdown ved åpning. Tror dog W timeframe må bli enda mer ekstrem før vi får den virkelige fine bouncen, men vi får se.
Grunnen til at jeg tror vi fort kan gå ned til mellom 10-12 i CGC er blant annet Log scale, og at typisk flush ofte blir såpas extended at du kan trekke fib fra toppen av siste konsolidering, og peile inn 0.618 til bunnen av konsolideringen. Da får du target ned mot 10.60. Det er også et gap rundt 10.50 tror jeg det var. Men vi får se.
Kommer til å se etter en falling wedge i lavere timeframe når vi begynner å nærme oss bunnen, eller et bearflag/pennant som får brudd ned, men som videre feiler. En close over EMA 12 i 4h chartet tror jeg også vil signalisere at bunnen er satt.
Fikk du gjort en inngang da vi så 13 tallet ved åpning?
Jepp Ventet på første pullback på 1 mins chartet etter den gikk 2% første min, og kom meg inn på 13.96. Har tatt delvis profitt. Kom du deg inn?
Grattis Du tenker å holde resten for en mulig større bounce med SL på forrige low eller?
Nei, var mye å gjøre på jobb rundt åpning, så ble ingen handler idag gitt.
Er helt ute igjen
Når vi blir så extended at 5 min RSI når 80 i kraftig nedtrend klarer jeg ikke å la være å ta profitt. Planen min er da å komme meg inn igjen på konsolidering, men det er ikke alltid jeg klarer. Så ender jeg opp med å se det jeg så på som det mest sannsynlige resultatet utspille seg, uten at jeg får med meg resten. Dette er noe jeg jobber med.
Jeg har laget en regel for meg selv som gir meg “friere tøyler” for re-inngang enn for opprinnelig inngang. Om jeg vurderer det som en ny trade, kommer jeg ofte frem til at R/R ikke er god nok. Men om jeg ser på det som samme trade, hvor jeg senker snittet, er utgangspunktet et helt annet.
Samtidig liker desidert best å være 100% cash når markedet stenger, både for sjelefred og for å minimere risiko, så jeg er litt frem og tilbake rundt dette med swingtrading. Vurderer å opprette en annen konto for swings, det vil gjøre det enklere for meg å ha to ulike mindsets.
En liten recap av gårsdagen.
Før åpning skrev jeg dette:
Flushen kom egentlig i minuttene før åpning, hvor prisen gikk ned til 13.81. Jeg hadde ordrer klare nedover i tilfelle det kom en mer ekstrem flush fra åpning, men var også forberedt på at bouncen kunne starte umiddelbart. Det gjorde den, og planen var da å markedskjøpe, med stop om ny low of day. Det var problemer med systemet, så jeg fikk ikke gjennom ordren min rett etter åpning, og ville ikke kjøpe etter 2% opp første minuttet. Jeg la da inn to ordrer som gjorde at jeg kom meg inn med 13.96 i snitt. Jeg fikk ikke en like stor posisjon som jeg hadde ønsket, men det ble likevel en veldig god tradingdag ettersom bouncen var på 13%.
CGC var opp 13% fra bunn til topp, ACB 14%, CRON 15% og APHA 18%.
Ser etter nye forsøk på inngang i dag. En dipp på morgenen for hourly lower high vil gjerne være interessant. Vil se på hvor og hvordan vi åpner.
Ligger an til ny gap up, prisen pre market er nesten 10%(!) høyere enn close. Jeg ser etter potensiell short-inngang i dag etter 40%+ bounce på 3 dager.
Toppfisket HOD short her på 20.17, stop 20.27. Prøver igjen om jeg blir stoppet ut.
det skjer mye politisk positivt i både canada og usa nå- vær forsiktig med short