Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

My point exactly. La oss se hva som skjer de neste dagene. Spennende for Bulls!

Økning i antallet tester er selvsagt noe av årsaken til økning i bekreftede tilfeller.

Her er fra https://ourworldindata.org/coronavirus-testing

Ser man på 7 day avrige i nye tilfeller i USA på https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/ så var bunnen 9/6 på 21282 tilfeller mens den nå er på 41551. Det er en økning på 95,2%.
Ser man på antallet tester pr. 1000 innbyggere i grafen over så var den 9/6 1,38 mens den nå er kommet opp på 1,68. Altså en økning på 21,7%.
Dette peker jo ganske klart på at smitten er økende i USA.

Et annet klart tegn på at smitten øker er at andelen positive tester øker (egentlig en nødvendighet for at det over skal gå opp :slight_smile: ), som man ser her (som jo er en nødvendighet :

Jeg konkluderer i hvertfall med at smitten er økende i USA. Ikke så rent lite heller.

4 Likes

Florida var ned fra 9585 til 5266 i går (worldometer). Spennende å se om ikke topp er passert der og.

Er ofte litt mønster i hvilke dager som viser høyest og laveste tall. For Florida har de 4 siste mandagene vært slik:
966
1758
2926
5266

Enig i at reduksjonen var høy fra gårsdagen men viktig å se litt på mønster før man prøver seg på en analyse synes jeg. 80% høyere enn forrige mandag sier meg at man i hvertfall ikke kan konkludere med at toppen er passert :slight_smile:

4 Likes

Ja. Definitivt høyere på ukesbasis. Vi får se om at smittetiltak nå ikke snur dette. Siste par dager viser bratt bedring. Mer enn normalt. Sist uke trakk smittetall seg tilbake 17% fra 21 til 22 juni. Denne uken trakk det seg tilbake 38% fra 28 til 29 Juni. Man kan jo tro at det også kan skyldes at toppen er rundet.

Tror som nevnt i bjørnetråden at det (som sist), vil bero mye på hva FED sier denne uken. Sist Powell åpnet kjeften ble det ned. Jeg håper på DaCapo.

For ordens skyld, sist gang ble det opp.

Ønsker og å presisere at jeg har ikke solgt noen Bulls. Dere er fri til å shame min dumme beslutning om det skulle gå ned. Jeg er ganske trygg på at jeg skal få ganske mye bedre betaling for mine Bulls.

Er det ikke generelt lettere å kjøpe noen aksjer enn å kjøpe derivater på hele indeksen? Mindre transaksjonskostnader også… Jeg forstår Bear, for da må man shorte og det er ikke alltid like enkelt i alle papirer.

2 Likes

Man kan tro hva som helst men det er jo ikke veldig sannsynlig at toppen var i går. Da skal i tilfelle dagens tall komme inn under 3286 nye smittede. Ellers går 7 days moving average fortsatt opp.
Men jeg tror heller ikke veksten kommer til å fortsette særlig lenge.

Det som også er spennende nå er jo hvordan dødsratene utvikler seg. Florida var opp 133% i forhold til samme dag uken før :astonished:
Som jeg kun nevner for å vise at man alltids kan finne tall for enkeltdager som er stygge eller pene alt etter hva man er ute etter og at man fort mister perspektivet ved å bare se på så lite utvalg.
For USA i sin helhet har fallet i daglige dødsfall nå stanset opp og det spørs vel om ikke den økte smitteraten kan gjøre at det blir litt stigende igjen.

2 Likes

Ser ut som SP vil mot 3200 igjen snart

Spørs om ikke S&P er litt sliten og ønsker seg en sydentur i sommer

4 Likes

For ordensskyld, markedet reagerte ned på rentemøtet til FED, men reagerte opp når de sa de skulle begynne å kjøpe corporate bonds.

2 Likes

38% ned er mye. Kan jo være en tilfeldighet men kan og være at over 9000 var outlier og man aldri ser så høyt igjen.

Vi får se.

Hvem er ikke slitne av 2020? :tired_face:

:smiley:

Detaljer dette så skal ikke diskutere mer på akkurat dette men søylen du sammenligner med steg 147% i forhold til uken før.
Synes du det er mye?
Vi får jo se da. Kommer smittetallet for Florida ned under 3286 for i dag vil 7 days moving average synke og fortsetter den trenden vil toppen du snakker om tegnes. Jeg tror du er litt tidlig ute med spådommen og forventer at 7 days moving average stiger enda litt til.
Så får vi la den ballen ligge død noen dager og se hva fasiten ble :slight_smile:

1 Like

Mulig det. Men legg merke til at språket mitt er tilpasset usikkerheten. Reagerte bare på at de foregående dagene her har vært 40 til 50% høyere. De er således litt rare. Tiden vil vise rare på hvilken måte.

Vi får vel bare vente å se.

1 Like

https://www.eia.gov/outlooks/steo/

Juli er første kvartal i Q3, og Q3 har prognosert lagernedgang. Det kan bli morsomt å sitte Bull i Norge når det skjer.

Secular Bullmarket!!

I morgen kjøper jeg Bull!!