Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

Burde skrevet litt om BCS også selv om vi idag fikk ett lite besøk på 12 tallet, en aksje for de som tåler høy risiko, kan selvfølgelig slå begge veier. Benyttet anledningen til å fylle på litt,

Det ble ny toppnotering gitt. Olja er sterk nok til at vi kan må enda høyere også.

Mye som buller nå, uten om vix. Situasjonen gjør meg betenkt.

Bra innlegg i antagonist tråden

Avsluttet dagen på all time high, og tatt en del av bordet. Har over 10% cash for første gang på noen år :grimacing:

Ikke dumt. Mine selskaper ligger å slår i mot viktige motstandsnivåer (soff/pgs/shlf) og inntil oljen gir seg holder jeg.

Det gjelder nok å være på vakt som du indikere @Kaisovski

1 Like

Solgte blant annet Shelf/Dof og venter på refinans i Solstad før jeg ønsker å gå “All in”. Men kan gå glipp av viktige prosenter ved å prøve å time markedet.

Men har hatt belåning en stund, og det er en lettelse å kunne være net cash for en gangs skyld, og ta ned risiko.

2 Likes

Oljen spot opp mer enn 1 usd siden OSE close, med mindre Asia ikke føkker opp sentimentet mener jeg det er grunn til å være optimistisk i morgen. Svært usikker på om shlf overstiger 34, inadekvat volum, likeledes med soff på 24, mens pgs trenger marginal oppgang før motstand. Veldig mye spennende. Følger nok ditt eksempel i morgen @Kaisovski:wink:

1 Like
1 Like

Full fest nå resten av året og så tidenes kræsj fra januar av? :sweat_smile: :rocket:

1 Like

Denne må vel henvises hit den, da.


Noen som vet hva som skjedde her i dag- indeksfond som kjøpte seg opp?

Indeksen ble oppdatert i dag. 3. fredag i september oppdateres obx.

1 Like
2 Likes

Pleier som regel og skje det motsatte av hva som blir pushet i reklame og annonser…

5 Likes

Hehe. Når det reklameres for hvordan man shorter så skulle man tro det var duket for en skikkelig shortskvis ja.

3 Likes

Der hvor nivået for forbrukertilliten ligger i USA nå, på ca 65 mot snitt på 85, har historisk avkastning de neste 10 påfølgende år ligget på over 15 % i snitt fra aksjemarkedet.

Så være long når alle er negative eller følge depresjon å gå short / hoppe av?

Historien sier at man skal øke når alle er negative så lenge man investerer bredt.

2 Likes

Hvilken er det du refererer til? Link?


6 Likes

Storinvestorer om Oslo Børs: – 2024 blir et bra år – E24

-Dette er en perfect cocktail for en oppkjøpsbølge. Det har vært tørt i meglersektoren, ikke bare i Norge, men også internasjonalt de siste par årene. Jeg er helt sikker på at internasjonale investeringsbanker er på de store selskapene og prøver å finne dealer. Jeg tror en M&A-bølge er ett av temaene som vil prege 2024.

Kahoot ble omsider kjøpt opp. Hvem er neste ut?

Har personlig et vesentlig stort lodd i LINK samt Ultimovacs

1 Like