Selskapet har uttalt at det vil gå tregt i begynnelsen, men fortere etter hvert som sentrene kommer i gang. Over 300 000 får eggstokkreft årlig og de fleste blir operert.
Når skal de hente inn penger?
Nå ifm fusjonen (start/mid of October 2025) og om 1-2 år
Postet over:
https://newsweb.oslobors.no/message/650418
Er det ikke 9 mnd interim avislesing som er planlagt? Med cut off i begynnelsen av 2026, dvs Jan/Feb?
For øvrig, klarer de 1 pax per uke + de som er rekruttert så langt da lander de vel på ±60 pax. Og det er før man regner inn effekten av dobbelt så mange sentere. Så alt i alt ser det ikke å halvgale ut
Du har sikkert rett i det.
Jeg tok ting på (dårlig) husk nå, så det er ikke alltid 100 % korrekt.
Men ja, jeg synes det virker som en realistisk tidsplan med nok folk til interim og antar at et delmål er å kunne presentere disse på en medisinsk konferanse i en eller annen form.
I utgangspunktet så var vel håpet/planen en exit/partner etter suksessfull interim i CRC og OC.
Nå vet jeg ikke om det CRC ligger på vent påvirker den planen, men Soug og selskapet har vært tydelig på at planen er å få med en partner basert på fase 2 data.
Grunnlag for tidlig partner er vel ofte leveringsmekanismer og nye moa. Det er vel kanskje ikke det mest aktuelle rundt Radspherin, så da er det vel randomiserte data som gjelder.
Hva som angår interim avlesning, er vel fort tidlig med 6-9mnd? Regner med de har kontroll.
Om dette fungerer eksepsjonelt bra, vil det bli aktuelt at myndigheter konkluderer med at det vil være uetisk å ikke gi hipec armen radspherin?
Det kan neppe være vanskelig å finne pasienter! Det gjennomføres et utrolig høyt antall eggstokkoperasjoner hvert år. Dødelighetstallene på nærmere 70% er uhyggelig høye. Behovet for bedre behandling er enorm!
Det er utfordrende å finne eksakte tall for antall operasjoner for eggstokkreft globalt, i USA og i Europa årlig, da statistikk ofte fokuserer på nye tilfeller (insidens) og dødsfall. Imidlertid kan noen estimater basert på tilgjengelige data om insidens utledes, da kirurgi er en primær behandlingsmetode for eggstokkreft.
Her er en oversikt basert på tilgjengelig informasjon:
Verden:
- Hvert år diagnostiseres over 324 603 kvinner med eggstokkreft globalt (tall fra 2022).
- Det er anslått at omtrent 206 956 kvinner dør av sykdommen årlig globalt (tall fra 2022).
- Kirurgi er en sentral del av behandlingen, spesielt for tidlige stadier, men også for å redusere svulstbyrden i avanserte stadier (debulking surgery). Gitt det høye antallet diagnoser, kan vi anta at mange titusenvis av operasjoner utføres årlig, men et eksakt tall er ikke lett tilgjengelig.
USA: - For 2025 anslår American Cancer Society at rundt 20 890 kvinner vil få en ny diagnose av eggstokkreft i USA.
- Ca. 12 730 kvinner vil dø av eggstokkreft i USA i 2025.
- Siden kirurgi er en standardbehandling for eggstokkreft, kan man anta at et stort flertall av disse nydiagnostiserte pasientene vil gjennomgå en form for operasjon, avhengig av stadium og andre faktorer.
Europa: - I 2012 var det ca. 65 000 nye tilfeller av eggstokkreft i Europa.
- Årlig dør over 42 700 kvinner av eggstokkreft i Europa.
- En studie fra Italia i 2022 viste at 4100 operasjoner for eggstokkreft ble utført i 359 sykehus. Dette gir et innblikk i omfanget i ett enkelt europeisk land, men et samlet tall for hele Europa er ikke umiddelbart tilgjengelig. Imidlertid, basert på insidenstallene, vil det være et betydelig antall operasjoner utført i Europa årlig.
Det er viktig å merke seg at tallene for antall diagnostiserte tilfeller ikke direkte tilsvarer antall operasjoner, da noen pasienter kanskje ikke er kandidater for kirurgi (f.eks. på grunn av sykdommens utbredelse eller generell helsetilstand), mens andre kan gjennomgå flere operasjoner.
Om dette fungerer eksepsjonelt bra, vil det bli aktuelt at myndigheter konkluderer med at det vil være uetisk å ikke gi hipec armen radspherin.
Xofigo ble godkjent på et slikt grunnlag, før fase III var ferdig.
Når man ser på eggstokkrefttallene haster det med mer virksom behandling.
Blockbustermuligheten for radspherin ser klart ut til å foreligge.
På tross av dette går rekrutteringen tregt.
Også må skille mellom eggstokkreft og eggstokkreft med spredning til bukhulen
I og med at radspherinpehandlingen gjøres etter kirurgisk, vil det nok være mulig å bedømme noenlunde hvor langt fremskredet eggstokkreften er kommet. Det kan bidra til å gi behandling til dem uten tydelig spredning. Men selv i tilfelle med spredning må man regne med at radspherin i det minste hindrer ny utvikling i eggstokkområdet.
Hvordan måler du effekt av behandling på de du behandlinger uten spredning?
Det foreligger.
Så måle opp mot historiske kontroller?
Siden det ikke finnes annen behandling enn historisk vet vi flg:
Effekt (Eggstokkreft – Samstemmighet):
- Resultatene fra eggstokkreftstudien, hvor kun 1 av 10 pasienter fikk tilbakefall etter 18 måneder mot normalt forventet ca. 40% (4 av 10)
I tillegg dødelighet på tilnærmet 70% over tid.
Ellers er spredning utover bukhulen normalt liten ved eggstokkreft. Derfor er det der Oncoinvent nå konsentrerer innsatsen. Der er det lettere å måle effekten.
“På tross av dette går rekrutteringen tregt.”
Nei det er feil. Rekrutteringen er on-track. Du er den andre som kommer med feilinfo.
Hadde rekruttering vært on track hadde de ikke måtte utvide antall sykehus med det dobbelte av planlagt
Man vil jo alltid finne argumenter som støtter opp rundt investeringen.
Flere sites har vel alltid vært planen i så måte, såvidt jeg har forstått. Kapitalmarkedet har vært skralt, så da har det kanskje vært lurt å ikke øke studiekostnad betydelig fra dag 1? Det sagt, jeg vet ikke hvor mye det koster med 12 kontra 6 sites? Det var nokså dyrt i nano sitt tilfelle, men tror ikke det var hovedproblemet for å si det sånn
Regner med vi ser nye sites så fort fusjonen er et faktum og dermed runway sikret. Emisjonen er garantert for selskapets del.
Stemmer denne påstanden fra Shareville?:
Mulig det er meg som er svimmel igjen, men når jeg av lathet sjekker hva TDN finans skrev, så skriver de at emisjonen utføres ETTER at fusjonen er gjennomfrøt, og da kan det vel ikke være likegyldig for BGBIO-aksjonærene hvilket nivå emisjonskursen settes på? Er posteren på Shareville på bærtur eller er jeg ekstra svimmel i dag?
1 juli 06:15 ∙ TDN Finans
Etter fusjonen skal det sammenslåtte selskapet gjennomføre en fullt ut garantert fortrinnsrettsemisjon på 130 millioner kroner.
Emisjonen er garantert stort sett av eksisterende oncoinvent aksjonærer(må sjekkes).
Det blir en fortrinnsrett emisjon, dvs alle med aksjer i det nye selskapet vil få mulighet til å delta pro rata ut fra sin beholdning.
I det nye selskapet, før emisjonen, vil eksisterende aksjonærer i bergenbio eie 25% og eksisterende aksjonærer i Oncoinvent eie 75%
Det er nok baretap12 som er svimmel i dette tilfellet.
130mill kommer inn uansett. Om ingen aksjonærer(utenom garantistene) tegner seg, vil utvanning sannsynligvis være ekstrem. Jeg har vertfall plan om å delta.