Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

@TheObserver

Tanker om denne aktøren som står som er med å garanterer emisjonen som kommer i høst?

Multistrategi fond er aktører som går long / short, de har et mål som er å skape avkastning uansett markedsforhold, såkalt absolutt-avkastning.

Det er utgangspunktet og så skal de klare å levere på det og der er variasjonen stor fra miljø til miljø.

Hedgefond er generelt ikke kjent for å være «på lag» med aksjonærene, de utnytter stressede situasjoner hvor kapital er dyrt å få tak i. De regisserte blant annet emisjonen i Atlantic Sapphire hvor kursen ble satt til 10 øre mot close 4 NOK dagen før.

Så denne listen med Hadean og Brummer som garantister er nok motivert, som i de fleste tilfeller hvor cash er hard å få tak i, at de skal ta en kjemperisiko for å eventuelt kunne hente ut en gevinst ved å prise ting i kjelleren. Det er eneste scenario for å skape oppside, dette er ikke Mohn, som har en filantropisk holdning til selskapene han er engasjert i.

3 Likes

Alle bør forstå at skal du være med i Oncoinvent må du henge med på emisjonene. Da blir du ikke utvannet.

Nå har Oncoinvent vist svært gode resultater så langt og har dokumentert både effekt og safety.

Hadean har bare rundt 1/7 av aksjene i Oncoin. De øvrige store aksjonærene har mye mer å si samlet. Vi får se hva emisjonskursen blir, men det er selvfølgelig ikke slik at en aksjonær med under 14% har så mye inflytelse alene.

For selskapet selv betyr kursen fint lite, totalbeløpet 130 mill er gitt.

Det er småaksjonærer med svak planlegging og ikke mulighet til å delta som får utvanningstap og gir bort penger.

At emisjonskursen skal styre kursen på lang sikt er ikke sannsynlig. Det avgjøres av resultatene videre for radspherin.

Jeg anbefaler alle som kan å overtegne i fortrinnsemisjonen som kommer.

Det gjør du nok, aksjen var et løp og kjøp på 25 kroner i oktober 23 også.

Men som du sier; å planlegge inngangene her er viktig. Nå er kursen 95 % lavere enn anbefalingene dine fra 2023 hvor du i kjent stil går ut; risikoen er moderat…

Rentefond har moderat risiko, aksjefond høy, enkeltaksjer veldig høy, biotekaksjer ekstremt! Bare det at du sier at et slikt case har moderat risiko er i seg selv et huge varsko her når det gjelder rådgivingen du kommer med.

Oncoinvent kan bla. kjøpes hos Pareto. Siste kurs 25 kr der den har ligget stille i området i lang tid. Legg merke til at Månsson satser på at Radspherin blir SOC! Aksjen har meget høyt kurspotensiale og risikoen anses moderat

2 Likes

Tenker at man som hovedregel bør ha fullt navn når man skriver på et forum, i hvert fall om så komplekse ting som life science. Har sendt Merlin PM om dette uten respons. Skal ASAP gå tilbake til mitt fulle navn, så kan i hvert fall folk ettergå min kompetanse om jeg skriver noe.

Jeg skriver så mye dumt, at det vet jeg ikke om jeg tørr :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Vel, nå garanterer jo Hadean for en mindre andel av ny emisjon enn den andelen de eier per I dag, så de burde vel heller være interessert i så høy emi-kurs som mulig skulle en tro da, for å unngå utvanning.
For øvrig et par spennende aktører som stiller som garantisten der.

1 Like

Alt er relativt. Også innen radiofamaka.

De fleste forstår at det her dreier seg om langsiktighet.

Resultatene i Oncoinvent så langt har vært enestående gode. Forventningene er fullt ut imøtekommet.

At kapitalinnhentningen i Norge skulle bli et kjempeproblem mener jeg er hovedårsaken til kursfallet, og ligger utenfor selve virksomhetsbedømmelsen. Jeg beklager selvfølgelig det. Et Oncoinvent notert i USA hadde nok hatt en helt annen kurs.

Skattemessig nakketak på grűndere med mange år frem til lønnsomhet må få mye større politikeroppmerksomhet. Valget til høsten kan bli avgjørende for endringer.

Med dagens kurs, som gir rett til å være med på en antatt lavt priset emisjon, er selskapet usedvanlig lavt priset.

De første interimsresultatene for fase 2b av randomisert ovariekreft kan komme i begynnelsen av 2026. Uansett er det meldt resultater i 2h26. Det er ikke spesielt lenge til.

Jeg forventer gode 2b resultater. Potensialet er etter min vurdering stort for en helt annen prising enn det bunnivået vi nå ser.

1 Like

Hadean eier 10% i følge listene. Dvs 20mnok etter verdsettelsen i forbindelse med fusjonen.

Hadean ser ut til å ha garantert for 22mill i kommende emisjon gjennom 3 selskap. Største eier Linc for 24,

Siden konsensus ser ut til å være 1kr i emisjon blir det 130mill nye aksjer og da ca 69% utvanning?

300mill aksjer totalt etter emi.

Tørr man håpe at markedet ønsker å prise selskapet høyere etter emi er gjennomført, eller at mcap fortsatt vil vake mellom 2-300mill og dermed 60øre til 1kr?

Hva tenker du @Merlin ?

2 Likes

Tenker han tenker det skal opp

2 Likes

Ja, pokker – ser nå at de garanterer gjennom 3 selskap. Da opprettholder de sin eierandel ca okkesom…
Merker meg at ikke Meteva er på den listen – men de investerte vel opprinnelig i Bergen Bios teknologi og er fornøyd med å sitte igjen med rundt 8 prosent i nytt selskap før emi og ta det derfra. (eller så var kanskje garantistene klare i Onco allerede før merger ble fastsatt)

Hvorfor har ingen farmaselskap plukket opp dette? Er ikke radiofarmaka ganske hot for tiden?

Med svært gode data hvor selskapet har bevist effekt og sikkerhet, hvor forventningene har blitt fullt ut imøtekommet…var finansiering via emisjon med BGBIO det som var planen for selskapet?

I motsetning til deg og oss andre, så har farmaselskap mulighet til å se alle dataene OI har tilgjengelig så lenge de signerer en konfidensialitetsavtale. Så når selskapet operer i et hot felt og har fase 2 data, må man jo anta at flere potensielt interessenter (les farma) har tittet på den konfidensielle datapakken til IO og besluttet å ikke gå videre. Eller?

Nå prøver jeg så godt som mulig her.

Det er også garantister som selger oncoinvent aksjer i disse dager, hvorfor har vi ikke så mye med. Blir vel gjerne ufint å I hele tatt nevne det, ifølge noen.

Ser også at Akay garanterer for 498000 gjennom Teakay Invest…

Det var da godt at hun bidrog med den halve millen :slight_smile:

Alle bør høre intervjuet med Øyvind Bruland og Oliver Sartor på Urotoday fra 2024 for å forstå hva radspherin representerer.

Når det gjelder virkningen er den enestående enkel. Det er kort og sterk radioaktiv stråling fysisk der kreften sitter.

Alternativene med radioaktive stoffer via blodsystemtransport og søkning til bestemte proteiner knyttet til kreft blir dermed en unødvendig og kompliserende omvei.

Kreft i og ved bukhinner har vært et stort problem. Det ser man på dødeligheten innen bla ovariekreft.

At ikke Big Pharma har kastet seg over Oncoin så langt har med fremdrift å gjøre. Når fase 2b resultater foreligger er situasjonen annerledes.

Hva mener skeptikerne her skal være medisinsk begrunnelse for å prise Oncoin i kjelleren?

Okay :unamused: hvilke garantister er det som selger?

Radspherin: Er for tiden i kliniske studier (fase 2b). Dette betyr at den ennå ikke er en godkjent standardbehandling, men en utprøvende terapi. Forskningen ser lovende ut, og den har fått “Fast Track” status fra FDA, noe som kan fremskynde godkjenningsprosessen hvis resultatene fortsetter å være positive.

• Kirurgi og cellegift: Er standardbehandlinger for bukhinnekreft og er ofte ryggraden i behandlingsplanen.
  • HIPEC: Er en etablert spesialisert behandling som tilbys ved nasjonale sentre for utvalgte pasienter med peritoneal karsinomatose.
  • Immunterapi: Er en stadig mer brukt og godkjent behandling for flere krefttyper, inkludert noen med spredning til bukhinnen.
  1. Potensielle fordeler med Radspherin (basert på foreløpige data):
  • Målrettet effekt: Alfastrålingen er svært lokal, noe som potensielt kan redusere bivirkninger sammenlignet med systemisk cellegift.
  • Høy effektivitet lokalt: Den korte rekkevidden til alfastrålingen betyr at den kan levere en høy stråledose direkte til kreftcellene i bukhinnen.
  • Ny mekanisme: Tilbyr en annen virkemekanisme enn cellegift, noe som kan være fordelaktig for pasienter som ikke responderer godt på tradisjonell kjemoterapi, eller som et supplement for å forbedre resultatene.
    Konklusjon:
    Radspherin er en spennende ny behandlingskandidat som potensielt kan forbedre prognosen for pasienter med bukhinnekreft ved å tilby en effektiv, lokalt virkende alfastrålebehandling etter kirurgi. Den er ikke en erstatning for eksisterende behandlinger som kirurgi og cellegift, men heller et supplement som kan integreres i det totale behandlingsforløpet, spesielt for å forhindre tilbakefall i bukhulen. Dens endelige plass i behandlingen vil avhenge av resultatene fra de pågående og fremtidige kliniske studiene.

Hørt at Kristian Falnes har solgt noe, men han er vel ikke noen stor investor i Oncoin.

Uansett regner jeg med at emisjonen blir overtegnet, som tidligere.

Kommer emisjonen ned på 1 kr, og man kjøper nå på 1,50 får man da en tildeling av billige emisjonsaksjer med ca1 aksje pr holdt aksje.

Bruland er ikke en helt uavhengig person i denne sammenhengen. Av alle så er han en med størst potensiell vinning (finansielle, forskningsmessig). Sartor har også mest sannsynlig bindinger (investigator og/eller medisinskfaglig rådgiver, trolig begge deler). Disse to, med deres bindinger til IO, er å anse som avanserte selgere for dette konseptet. Om de får rett gjenstår å se.

At selskapet ikke evner å hente kompetente penger; men må ty til BGBIO sier sitt. Det som er mest verdi i biotek p.t er case hvor man har kliniske data. Dataene OI har fremlagt til nå har vist seg ikke nok til at noen ønsker å plukke dette opp eller ta noen lodd. Dette trenger ikke å bety noe, men i et såpass hot felt som radiofarmasi, hvor jo Norge har en god standing, tilsier at flere profesjonelle må ha sett på dette og takket nei. Når det er sagt, så tar de profesjonelle mer feil enn rett.

At dette stoffet er veldig virkningsfullt kan meget mulig være. Mangelen på en targeted effekt, kombinert med manglende bivirkninger i høyeste dose gjør at jeg personlig ikke tror dette vil virke i større studier. Jeg tror en evt effekt er random og at dosen virker å være lav.

Skriver bare her siden jeg opplever du hausser dette opp mer enn nødvendig. Jeg kom egentlig kun inn fra BGBIO tråden.

Kanskje tone ned AI genererte tekster og over the top haussing. Blir litt too much sett i perspektiv hva norsk biotek har vært igjennom.

3 Likes

Bayer kom som kjent inn i Algeta etter gode fase 2 tall. Det er vanlig for BP å vente til det foreligger tall et godt stykke ut i prosessen. Så vi bør nok ikke konkludere på interessen på nåværende tidspunkt.

Kompetente penger. Regner med at historikken til Radforsk er utslagsgivende, sammen med norske skatteregler. Og at mange ikke ser forskjellen på radiofarmaka og generell biotek. Likevel har emisjonene i Oncoin stort sett vært overtegnet. Så man skal ikke overdrive dette. De store investorene stiller opp og vil ikke slippe tak i radspherin før de evt. ser hva det er godt for!

Løsningen med BGBIO anser jeg som en virkelig vinn-vinn! Der man også får benyttet et stort skattefradrag tilnærmet “gratis”. Går det som håpet i Oncoin får man diverse hundre mill i redusert skatt. Det vil påvirke neddiskontert verdi allerede nå positivt.

Bruk av AI har vært veldig nyttig her, siden veldig mange ikke vet nok om situasjonen, selskapet og produktet. Men enig i at det ikke skal overdrives. Men mener det ikke er gjort så langt.

Haussing. Det er vel heller det motsatt man ser på TI. Stor grad av averse oppfatninger, uten substans, uten begrunnelser.

En optimistisk stemme er dermed en god motvekt!

Og jeg tror faktisk radspherin er litt av et columbi egg. Det er en virkelig smart løsning på et til nå uløst problem med å komme til løse kreftsceller i bukhulen, uten store bivirkninger.
De svært høye dødelighetstallene innen bukhulekreft er et stort problem.
Selv immunterapi har her et område de vil ha problemer med å lykkes med. Det skyldes mangel på tilgjengelighet, på konsentrasjon og virkningsgrad. Der kommet radspherin veldig godt ut.