Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

“Hva tenker du er mer riktig pris ETTER sammenslåing med BB”

Det har svært lite å si. Fordi innbetaling nå pr. aksje er så lav i forhold til kursen ved en forhåpentligvis vellykket utvikling.

Prisen pr. nå er jo i realiteten en tilnærmet gratis opsjon.

Det vil være flere trinn i en evt. kursrakett. Den første vil kunne bli en interimavlesning på 2b fasen. Neste kan være partnerinngåelse, ferdig 2b analyse.

Med gode resultater vil videre finansiering nødvendigvis bli gjennomført. Redusert risiko og store gevinstmuligheter vil sørge for det.

De siste triggerne vil kunne være markedsgodkjennelse. SOC-aksept og salgstall.

Med 200 000 inngrep bare innen eggstokkreft pa er potensialet enormt.

Råhaussing som få tar seriøst. Det skal fortsatt skytes inn mye penger her, og man aner ikke hvilken kurs det blir. Kan like gjerne bli på 30 øre som 3 kr

1 Like

Det kommer jeg også til å gjøre når jeg finner tiden moden. Frem til nå har det vært et gedigent tapsprosjekt, godt backet av Hadean som har en agenda og som nå spiller seg ut; enda en emisjon til ny bunn.

Det hadde vært interessant å sett regnestykket som legitimerer at det lønner seg å kjøpe aksjer nå før emisjonen fremfor å vente til x-antall nye aksjer er trykt opp og gamle må selges for å finansiere de nye.

3 Likes

Råhaussing og seriøsitet.

Går ut fra Savepig, at du ser likhetene mellom radspherin og alpharadin/xofigo?

Det er klart at vi snakker om binære case, risiko osv. Men på et farmanettsted skulle det ikke være nødvendig å nevne hver gang.

Jeg forsøker å være optimist, men dokumentere grunnlaget. Med over 200 000 operasjoner årlig og 206 956 dødsfall i 2022 (World Cancer Research Fund og Global Cancer Observatory) er det opplagt korrekt at et virksomt radspherin har et enormt potensiale og kan hindre massevis av kvinner en for tidlig kreftdød.

Det er også viktig å merke seg at prognosene for 2050 indikerer en betydelig økning i antall dødsfall fra eggstokkreft globalt hvis det ikke skjer endringer i forebygging og behandling.

I tillegg har man tallene for tarmkreft og mulighet for andre kreftbehandlinger med radspherin.

Markedet Oncoinvent henvender seg til i første omgang er på ca 30k pasienter.

Å henvise til andre tall blir bare useriøs råhausing

2 Likes

For å se potensialet er det korrekt å oppgi verdensmarkedet. De fleste forstår det. Radspherin fortjener på sikt å bli benyttet utover US/EU.

Å bruke 30K som totaltall kan misforstås. Det representerer ikke det totale volumet.

Det er da en del å ta av det og :grinning_face_with_smiling_eyes:

Radspherin behandling til 80-100kUSD så omsetningen fort på 30mrd NOK.

Herrefred for en råhausing da. :innocent:

1 Like

Enig! :smiley::moneybag::moneybag:

Derfor skjønner jeg ikke denne trangen Merlin har til å legge til grunn tall som ikke stemmer :man_shrugging:

Alle har sine stemmer :sweat_smile:

Nei, det blir vel litt søkt å legge til grunn HELE markedet.

@TheObserver

Tanker om denne aktøren som står som er med å garanterer emisjonen som kommer i høst?

Multistrategi fond er aktører som går long / short, de har et mål som er å skape avkastning uansett markedsforhold, såkalt absolutt-avkastning.

Det er utgangspunktet og så skal de klare å levere på det og der er variasjonen stor fra miljø til miljø.

Hedgefond er generelt ikke kjent for å være «på lag» med aksjonærene, de utnytter stressede situasjoner hvor kapital er dyrt å få tak i. De regisserte blant annet emisjonen i Atlantic Sapphire hvor kursen ble satt til 10 øre mot close 4 NOK dagen før.

Så denne listen med Hadean og Brummer som garantister er nok motivert, som i de fleste tilfeller hvor cash er hard å få tak i, at de skal ta en kjemperisiko for å eventuelt kunne hente ut en gevinst ved å prise ting i kjelleren. Det er eneste scenario for å skape oppside, dette er ikke Mohn, som har en filantropisk holdning til selskapene han er engasjert i.

3 Likes

Alle bør forstå at skal du være med i Oncoinvent må du henge med på emisjonene. Da blir du ikke utvannet.

Nå har Oncoinvent vist svært gode resultater så langt og har dokumentert både effekt og safety.

Hadean har bare rundt 1/7 av aksjene i Oncoin. De øvrige store aksjonærene har mye mer å si samlet. Vi får se hva emisjonskursen blir, men det er selvfølgelig ikke slik at en aksjonær med under 14% har så mye inflytelse alene.

For selskapet selv betyr kursen fint lite, totalbeløpet 130 mill er gitt.

Det er småaksjonærer med svak planlegging og ikke mulighet til å delta som får utvanningstap og gir bort penger.

At emisjonskursen skal styre kursen på lang sikt er ikke sannsynlig. Det avgjøres av resultatene videre for radspherin.

Jeg anbefaler alle som kan å overtegne i fortrinnsemisjonen som kommer.

Det gjør du nok, aksjen var et løp og kjøp på 25 kroner i oktober 23 også.

Men som du sier; å planlegge inngangene her er viktig. Nå er kursen 95 % lavere enn anbefalingene dine fra 2023 hvor du i kjent stil går ut; risikoen er moderat…

Rentefond har moderat risiko, aksjefond høy, enkeltaksjer veldig høy, biotekaksjer ekstremt! Bare det at du sier at et slikt case har moderat risiko er i seg selv et huge varsko her når det gjelder rådgivingen du kommer med.

Oncoinvent kan bla. kjøpes hos Pareto. Siste kurs 25 kr der den har ligget stille i området i lang tid. Legg merke til at Månsson satser på at Radspherin blir SOC! Aksjen har meget høyt kurspotensiale og risikoen anses moderat

2 Likes

Tenker at man som hovedregel bør ha fullt navn når man skriver på et forum, i hvert fall om så komplekse ting som life science. Har sendt Merlin PM om dette uten respons. Skal ASAP gå tilbake til mitt fulle navn, så kan i hvert fall folk ettergå min kompetanse om jeg skriver noe.

Jeg skriver så mye dumt, at det vet jeg ikke om jeg tørr :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Vel, nå garanterer jo Hadean for en mindre andel av ny emisjon enn den andelen de eier per I dag, så de burde vel heller være interessert i så høy emi-kurs som mulig skulle en tro da, for å unngå utvanning.
For øvrig et par spennende aktører som stiller som garantisten der.

1 Like

Alt er relativt. Også innen radiofamaka.

De fleste forstår at det her dreier seg om langsiktighet.

Resultatene i Oncoinvent så langt har vært enestående gode. Forventningene er fullt ut imøtekommet.

At kapitalinnhentningen i Norge skulle bli et kjempeproblem mener jeg er hovedårsaken til kursfallet, og ligger utenfor selve virksomhetsbedømmelsen. Jeg beklager selvfølgelig det. Et Oncoinvent notert i USA hadde nok hatt en helt annen kurs.

Skattemessig nakketak på grűndere med mange år frem til lønnsomhet må få mye større politikeroppmerksomhet. Valget til høsten kan bli avgjørende for endringer.

Med dagens kurs, som gir rett til å være med på en antatt lavt priset emisjon, er selskapet usedvanlig lavt priset.

De første interimsresultatene for fase 2b av randomisert ovariekreft kan komme i begynnelsen av 2026. Uansett er det meldt resultater i 2h26. Det er ikke spesielt lenge til.

Jeg forventer gode 2b resultater. Potensialet er etter min vurdering stort for en helt annen prising enn det bunnivået vi nå ser.

1 Like

Hadean eier 10% i følge listene. Dvs 20mnok etter verdsettelsen i forbindelse med fusjonen.

Hadean ser ut til å ha garantert for 22mill i kommende emisjon gjennom 3 selskap. Største eier Linc for 24,

Siden konsensus ser ut til å være 1kr i emisjon blir det 130mill nye aksjer og da ca 69% utvanning?

300mill aksjer totalt etter emi.

Tørr man håpe at markedet ønsker å prise selskapet høyere etter emi er gjennomført, eller at mcap fortsatt vil vake mellom 2-300mill og dermed 60øre til 1kr?

Hva tenker du @Merlin ?

2 Likes

Tenker han tenker det skal opp

2 Likes

Ja, pokker – ser nå at de garanterer gjennom 3 selskap. Da opprettholder de sin eierandel ca okkesom…
Merker meg at ikke Meteva er på den listen – men de investerte vel opprinnelig i Bergen Bios teknologi og er fornøyd med å sitte igjen med rundt 8 prosent i nytt selskap før emi og ta det derfra. (eller så var kanskje garantistene klare i Onco allerede før merger ble fastsatt)