Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

For store oppkjøpere som leter Blockbuster potensial blir framførbart underskudd som å finne mynter i sofaen før du går ut og skal kjøpe deg ny bil. Nice, men betyr inte så mycket. Velger selv å tro på forskningen, og at Radspherin fortsetter å levere BlockBustermatetialetall.

Fusjon først, så emisjon, så får man vente på siste data i OC, se flere sentre poppe opp og rekruttering gå på skinner. 27.aug burde det ha kommet inn en godt knippe pax om man skal forvente en boost før emi.

Deretter er det å vente mens studiet rekrutterer, og håpe at man har en god bolk ved interim og at data viser seg å være konsistente ved readout av fase2b

2 Likes

Ikke glem at svært store midler er anvendt på forskningen. Bare verdien av 550 mill er jo mer enn det dobbelte av verdien på nye Oncoin etter 130 mill emisjonen, ut fra dagens markedsverdi.

Det er helt utrolig hvor lavt Oncoinkursen er trøkket ned.

Hvis Radspherin blir suksess, genereres milliarder i salg . Skattebesparelse på 100 mill er da 0,1-1%av verdien. Jeg tviler globale selskaper engang blunker på de summene. Gode forskningsresultater videre, og Algeta 2.0 er et faktum :innocent:

1 Like

Tror du ikke har fått med deg at Oncoinvent faktisk betaler BGBIO en merverdi for det akkumulerte underskuddet i BGBIO. Dette er realiteter!

Enig i det, man lever ikke av fradrag uten virksomhet.

Likevel er det et utrolig forhold mellom dagens markedspris på Oncoin og hva vi som aksjonærer forhåpentligvis har i vente!

Også skattefradrag betyr noe, særlig når man sammenligner med dagens totale verdi på virksomheten. Da er det ikke betydningsløse småtterier i sofaputer!

1 Like

Et utrolig forhold faktisk. Gjør en av selskapsledelsene en dårlig jobb med å maksimere sine aksjonærers verdier?

De har ikke så mye med ledelsene direkte å gjøre, men de kunne selvfølgelig forklart skattevirkningene . At det ikke er gjort skyldes vel at dette er forhold frem i tid og at det fort ville bli sett på som forsøk på å overselge.

BGBIO og Oncoin har laget en fenomenal samarbeidsavtale, som også er helt riktig konstruert i forhold til det skattemessige og børsmessige ved at det er BGBIO som overtar Oncoin i første omgang.

Men det er også litt opp til oss som aksjonærer å tyde og forstå hva en komplisert avtale betyr.

Mye er nå veldig bra tilrettelagt for videre fremdrift. Jeg vet ikke hvem som har æren for å ha laget disse planene, men regner med at det er de større aksjonærene i selskapene som står bak.

At emisjonsbetingelsene er lagt etter stortingsvalget er også et smart og gjennomtenkt poeng.

Vi får se om det kommer noen positive meldinger før emisjonen, som kan påvirke emisjonskursen. Jeg regner for egen del med å overtegne på emisjonen. Jeg skal i hvert fall ikke vannes ut, men gjerne overta fra dem som godtar utvanning uten å delta. Såpass tro har jeg på radspherin.

2 Likes

i second that. kjøpte et lite knippe i går, Oncoinvent til ca halve verdsettelsen ift. fusjonsgrunnlaget må være akseptabelt om man ønsker litt rettigheter i emisjon.

2 Likes

Artbio har ikke problemer med å skaffe penger:)

RHL/Bruland baby dette også.

2 Likes

ARTBIO-finansieringen beviser at Oncoinvent er massivt underpriset .
Hvis “lillebror” henter $132 millioner, burde “storebror” med dokumentert suksess være verdt langt mer enn dagens $20 mill. Jeg mener hvis ARTBIO er verdt $132mill, hva er da Oncoinvent verdt? De har har faktiske kliniske suksessdata, ARTBIO er fortsatt i fase 1

2 Likes

Dette er nok siste sjanse på 1,3. (sier jeg som skulle lage støttegruppe til de som ikke fikk kjøpt på 1,8 :mask:)

Ved minste positive nyhet før emisjon ser vi 3-tallet. Dagens salg skjer med realverdi på 2 kr, emisjonsprisen blir 35% rabatt av VWAP på prisningdato.
Stiger aksjen til 2 kr, blir emisjonsprisen 1,30 kr uansett. Du “sparer” altså ingenting ved å vente. Sannsynligvis går man glipp av 2 måneders kursoppgang for en rabatt som forsvinner hvis aksjen stiger (som den sannsynligvis gjør med positive nyheter ventet).
Min klare mening: Denne selges aldri billigere enn i dagens 1,3-drag. De som venter på emisjonsrabatt risikerer å betale mye mer, ikke mindre.
Siste innlegg fra meg om denne pre-emisjonsperioden. Lover, kunne bare ikke la være

1 Like

Det eneste som er sikkert er at det er din mening. Alt annet er spekulasjoner og håp.

1 Like

Helt ufattelig hvordan Teigland og resten av banden hennes har kjørt Oncoinvent i grøften…. :astonished:

To vellykkede studier som viser 60-75% reduksjon i tilbakefall er ikke baare spekulasjon. Det er ren fysikk (alfastråling dreper celler uavhengig av resistens) i et marked verdt titalls milliarder, fulltegnet av de som kjenner teknologien best. Men da igjen, jeg har bommet stygt i aksjeverden før. Og går denne åt skogen legger jeg opp, samt tar opp birøkting som hobby. Min mening og mitt håp er nok riktig oppsummert.

Enten er man med for å syne fase 2b studien og da deltar man i emisjoner, eller så spekulerer man i fantasier og lite jordnære resonnement.

Merlin har et poeng mtp politikken her til lands. skal ikke si jeg er smittet, men det er noe i det og hvordan det preger kapitalflyt.

ARTBio såvidt jeg vet har hovedsetet i Boston. F Prime og Omega kom inn for 4 år siden, mener jeg, da Nucligen ble ARTbio. Ifølge @Roc er disse særdeles proffe og er sikkert mye av grunnen til Partners listen er dritlang…

Hvor mange ganger har vi hørt at “hadde selskapet vært notert i USA hadde prisingen vært helt annerledes” fra et norsk legemiddel selskap? Hvorfor er de ikke i USA da, som et norsk selskap. Er det kulturen, er det ikke sexy nok? Eller er det den norske modellen. Ikke godt å si.

Jeg eier Oncoinvent fordi radspherin ser “enkelt” ut i forhold til andre RLTs med målsøkende molekyler. Som nevnt tidligere har Radspherin noen “ukjente” som kan påvirke effekt. Antar man at kirurgi utføres til 100% står man igjen med biodistribusjon. Kvalitet på kirurgi(og da selvsagt foregående diagnostikk) og dekning gjennom biodistribusjon ser for meg ut til å være helt avgjørende for effekt, for vi vet jo at alphastråling funker isolert sett.

1 Like

“ARTBIO is redefining cancer care by developing a new class of alpha radioligand therapies (ART) and building the ecosystem that maximizes their potential”

Vi skal ikke glemme at radspherin må være midt i smørøyet av alpha radioligands. Og der eier Oncoinvent rettighetene.

Oncoinvent eier patentene til Radspherin. Oncoinvent har flere patenter knyttet til Radspherin, inkludert i USA og Europa, med beskyttelse som strekker seg til 2035. Disse patentene dekker blant annet radioterapeutiske partikler og suspensjoner, samt sammensetning og medisinske bruksområder for Radspherin.

Så Artbio må klare seg uten disse viktige brukene der Oncoinvent var først ute.

Og radspherin vil over tid kunne anvendes alle steder hvor det finnes mikrometastaser. Eksempelvis i lunger, nyrer, lever, bukspytt. Alle steder det skjer operasjoner der man er redd for kreftrester.

Ellers er bekymringer rundt Oncoins kapitalinnhenting fullstendig overdrevet.

Den lave emisjonskursen spiller liten rolle, bortsett fra for dem som lar seg utvanne, og de er det ikke synd på. Enten de ikke følger med, ikke skjønner noe, eller ikke evner å planlegge sin økonomi.

Her gjelder det å delta på alle emisjoner!

Oncoinvent driver ikke med radioglands pdd. Den delen av bruket er lagt i møllpose

Alfa-emittere benyttes i radioglands. Radspherin trenger bare ikke en målrettet bestandel og vil til sitt bruk være enklere og gå direkte på kreftcellene.

image

:smirk: