Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Denne står på FA akkurat nå (vet ikke hvor de har mandag fra?).

Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Carnegie gjenopptar dekningen av Oncoinvent med kjøpsanbefaling og et kursmål på 49 kroner, ifølge en oppdatering mandag.

Hvor på FA kan man lese dette?

På børssidene til FA så har de nyheter fra TDN og børsmeldinger i tillegg til sine egne oppdaterte nyheter. Dette var som det fremgår en av TDN nyhetene, og det stod ikke noe mer enn akkurat dette.

2 Likes

Nå skal de legge grunnlaget for neste emisjon :wink:

De flesket ikke akkurat til! :sweat_smile:

Verdsetting av norsk biotek har normal sett vært 50-60% under kursmålene de siste 6-7 årene.

Nei du har rett I det :sweat_smile:

Fra DnB i dag

Oncoinvent BUY
Price NOK 43.1 Target NOK 49
ONCIN.OL ONCIN NO Healthcare

BUY reinstated – Recruiting drags, underlying case healthy
**While recruitment has lagged initial guidance, it appears to be improving in Q1 2026. *

> We estimate around one-third of the ~110-patient ITT population enrolled by end-Q1, and that this should support a meaningful interim readout in late H2, which could be a catalyst

. We believe full enrolment is now more likely in H1 2027, with recruitment pace the key near-term factor. Following the merger between BerGenBio and Oncoinvent, we reinstate our recommendation with a BUY (Not Rated) and a NOK49 target price.*

Phase 2 ovarian trial. While the number of recruited patients to date has been disappointing (26 patients randomised as of end-2025) – and materially below the company’s initial guidance of a fully enrolled trial by end-2025 (from around initiation of the trial; it no longer provides formal recruitment guidance) – we believe we are now seeing early signs of the efforts to accelerate recruitment bearing fruit. The company said that substantially more patients have been randomised so far in Q1 2026 compared with Q4 2025. Given that a total of 22 patients had been recruited as of end-Q3 2025, we estimate that a total of around one-third of the intention-to-treat (ITT) population (c110 patients) could be enrolled by end-Q1. On this basis, we assume that a similar number of patients will be included in the planned interim analysis in late H2 2026. In our view, this (around 35–40 patients) would constitute a meaningful dataset. Should the interim readout demonstrate early signs of efficacy combined with a favourable safety profile, we believe the data could serve as a catalyst for the shares. In the near term, however, we consider the recruitment rate to be the most important driver of the investment case. We previously estimated full enrolment by end-2026; while this timeline could remain achievable, we now view H1 2027 as more likely for full enrolment.

Financials. Total operating loss for 2025 ended at NOK158m (NOK141m in 2024). Cash at end-H2 2025 was NOK179.7m, which we believe should be sufficient to fund the company beyond the interim readout at end-2026e.

1 Like

110/3=36,7 pasienter min 35. Det trengs da 8 pasienter ut fra 27 pr 29/1 for å greie det innen utgang av mars i år. (I tillegg må det rekrutteres 50% ekstra til placebokontrollgruppen).

Ser at DNB er på linje med mine estimater og forventninger.

Her er DNB også på linje med hva jeg og et par andre har sagt hele tiden, caset handler pdd bare om en ting, rekruttering!
Og i lys av dette fremstår det som et mysterium at ledelsen ikke fremlegger data for rekruttering hvis det nå viser seg at den er så bra som de påstår.

2 Likes

Det er jeg helt enig i InVivo.
Hadde det vært så på skinner som de påstår så kunne de lagt frem tall på det. Det hadde gavnet alt og alle.
Klart de har oversikt over hvor mange som er rekruttert i år t.o.m forrige uke.
Når de ikke oppgir noe tall så er det jo nærliggende å tro at de ikke er iht hva de sier, og dermed skaper grobunn for spekulasjoner.
Min personlige mening er at de henger etter, men å meddele det for så å si at det vil ta seg opp vil ingen tro på.
Derfor tenker jeg de tenker de er bedre tjent med å ikke oppgi noe tall.
Uansett så mener jeg de er bedre tjent med å være ærlige, noe jeg skjønner du og andre inkl meg selv mener de i det lange løp hadde gjent på.

2 Likes

Det er faktisk helt bort i natta idiotisk…

Lenge leve bløffen som kjøper 3mnder.

pr. utgangen av 1 q 26.

DnB skriver også We estimate around one-third of the ~110-patient ITT population enrolled by end-Q1,.

Oncin har opplyst at inklusjonstempoet har tatt seg kraftig opp.

Regner med at DnB har snakket med selskapet og ikke skriver tull.

Klarer Oncin 35 inklusjoner pr. 31/3/26 vil de iflg. DnB ha et meningsfullt dataset for den planlagte interimanalysen.

I lys av at Oncin sier at inklusjonstempoet er vesentlig høyere enn i 2025 så bør de greie 35 pr. utgangen av 1Q26.

Uten å tallfeste noe som helst, er ikke verdt mer enn pixlene det er skrevet på :poop:

3 Likes

DnB, Norges største bank, mener noe annet enn deg.

Norges største emisjon tilrettelegger mener det ja, GZ

2 Likes

Så du stoler ikke på DnBs tallfesting?

Det er ikke akkurat rocket science det DNB skriver.

At datasettet vil være meningsfullt kan diskuteres. 9 mnd interim basert på ± 35 pasienter er et desperat grep de må ta pga forsinkelsen i rekrutteringen og lav kontantbeholdning.

Hvis du ikke husker det, slik så «planverket» ut for ca 2 år siden.

Og om du går ytterligere 1-2 år tilbake i tid så var planene enda mer optimistiske!

Men mtp den desperate situasjonen selskapet står i (takket være største eier) så er vel dette den eneste muligheten de har til å gjennomføre en emisjon der de har noe å bringe til torgs. Så jeg er ikke kritisk til grepet per se, men man må være klar over konteksten dette gjøres i. Dette er en nødløsning. Så får vi bare krysse fingrene og håpe på at det er mulig å konkludere noe på en såpass prematur og liten avlesning.

Som nevnt før, Algeta landet avtalen sin med Bayer rett for 24 mnd avlesing av deres fase 2 som hadde ca samme studieoppsett mtp på antall pasienter og fordeling i eksprimentell og kontroll arm som Oncoinvent kjører nå.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.