Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Jepp!

Tipper hele halve biotek Norge skal inn her den dagen Soug kan BEVISE at de har kontroll, og hvis dataslippet til jul viser god effekt i favør Radspherin.

Da tror jeg mcap skal opp i 1-1,5 millarder. Så er avtale i Asia, pluss eventuell partner på fase 3 potensielle jokere som kan sende kursen til uante høyder.

1 Like

Dagens omsetning var jo på hele 11836 aksjer. Jeg synes spleisen var merkelig dersom ikke løpet er lagt med at det skal inn mange nye aksjer i en fremtidig emisjon.

Tror hovedpoenget med spleisen at det stilles krav til at aksjer skal ha pålydende over 1 krone på hovedlisten.

I tillegg er det vel mange som ikke driver med «øretrilling» heller.

Men utover det har iallfall ikke jeg hatt noen forventninger til at spleisen skulle gi utslag den ene eller andre veien. Alt står å henger på rekruttering og data og eventuelle andre jokere.

1 Like

Enig i at kursen måtte over 1 kr på hovedlisten, men dersom det er noe som helst positivt som ledelsen kunne se de nærmeste månedene så hadde kursen fort gått fra 0,50 kr til 1 kr. Eventuelt en spleis på 10 til 1. Dersom du hadde 500 000 aksjer i selskapet sitter du nå igjen med 5000 og nesten ingen omsetning. Det synes jeg er rart.

1 Like

Man can si at mcap er mcap, men

I Circio sa ledelsen da kursen lenge hadde ligget under 1 kr at kursen var for lav, og at de forventet den skulle opp, så de avlyste spleis.

Spleisen opp til 50 kr i Onco kunne lett oppfattes som et signal om det motsatte, at man måtte ha litt å gå på i tilfelle kursen skulle ned. Og ned gikk det.

Skal man utdanne seg til trader kan man like godt (eller med fordel) studere psykologi som økonomi.

1 Like

Tull og vas.

Reverse Split ble gjennom ført rundt atl…

Har bare gått en vei siden;)

1 Like

Dette er noe av det dummeste jeg har leste her inne.

Spleisen er en teknisk non-event. Har null å si for kursen, har null å si for caset.

1 Like

Hehe. Jeg skal ikke bruke mye tid på dette. Men det er nesten underholdende å lese argumentasjonen i de to svarene her: “Tull og vas” og “noe av det dummeste jeg har lest”. :rofl: :popcorn:

Signalet spleisen ga ble oppfattet av markedet fra tidspunktet da spleisen ble annonsert. Når var dette? Ikke 19 januar. Det ble foreslått i innkalling til EGM publisert i desember 2025. Hva skjedde med kursen fra desember 2025?

image

Fint lite som kan relateres til en spleis…

Fusjonen med bgbio, antall aksjer og emisjonen gjorde at det var nødvendig med litt finansiell housekeeping.

Ikke vits å gjøre det til noe det ikke er…

En aksjekurs trenger ikke være under 1kr for å kunne gå 10x :rofl:

1 Like

Der har du forskjellen på en trader med psykolog bakgrunn kontra en som kan økonomi og matematikk :rofl:

Så du mener, i ramme alvor, at det ENESTE som har påvirket kursbildet i denne perioden var spleisen?

Det der er en av de rareste påstandene som har fremkommet på TI, og det sier ikke rent lite

1 Like

Ja, det var helt sikker behov for “litt housekeeping”, men dersom neste emisjon kommer i november til kurs 10 kr er jo i realiteten all tidligere aksjeverdi sanert bort. Og det burde vært kommunisert. Kommentaren om at kursen ikke trenger å være under 1 for å ta 10-gangen blir bare tåpelig, for jeg tror ikke at når kursen lå på 0,5 kr hadde nok ikke så mange våte drømmer om at kursen en dag skulle stige HELT opp til 5 kr. Da hadde ingen investert i aksjen, kunne heller gitt penger til tv-aksjonen.

Har du noe annet enn aksjekurs og emisjon å fare med?

Hva med noe relatert til det selskapet faktisk driver med? Ikke det? Neivel.

Nei. Hvis det hadde vært så vel hadde jeg hatt en langt større post i selskapet.

Jeg har vært grunnleggende positiv til produktet, men har ikke blitt helt overbevist om ledelsens evne til og tro på å få dette i mål med det første, og med spleis på 100:1 og opsjoner på kr 42.98 bidrar de ikke til å signalisere tro på at kursen skal kraftig opp.

Nykode tildelte opsjoner på kr 7 i oktober da kursen lå på 2.11. Et litt annet signal.

Det er sant. Men om du tror den skal gå 10x hvorfor spleiser du 100:1?

Der er jo det du sier når du mener kursutvikling skyldes spleisen.

Kanskje lese det jeg skrev en gang til.
Kursen kan ha falt av andre årsaker enn spleisen, nemlig årsakene til at man for sikkerhets skyld mente man burde spleise 100:1. Signalet fra spleisen har neppe bidratt til å holde kursen oppe.

Jeg tror ikke vi kommer så mye lenger her.

De neste månedene vil vise om de har kontroll :crossed_fingers: :worried: :sweat_drops:

Spleisen er irrelevant for kursutviklingen. Det er en teknikalitet knyttet til børsregler.

Også finnes det større aktører som ikke kjøper «penny stocks» sies det, så da spleiser man aksjer for å kursen opp på et «akseptabelt» nivå.

1 Like

For ledelsen “tror” ikke det… de må styre et selskap, og selvsagt behandle aksjonærer bra. Poenget er at selv om markedet går ville bananas over et selskap, så er ikke andre selskap i samme sektor fordi de ikke får samme oppmerksomhet.

LYTIX, ZELLUNA, PHOTOCURE, ARCTIZYMES OSV OSV

Rekruttering og studier, det må man se på her. Oncoinvent er forbi safetystudier og er nå i ferd med å måle safety+effekt i en større gruppe.

Resultatene du ser oncoinvent har levert til nå er fra andre og tredjelinje pasienter, nå går de for å bevise effekt i førstelinje, altså komplementært til SOC. Ingen enkel bøyg i hele tatt, men de må være nokså sikre i sin sak for å tørre å angripe den pasientpopulasjonen. Kanskje derfor markedet er lunkent? Ikke overbevist om at resultatet vil vise noe signifikans? Om så er det rart at det ikke blir diskutert mye mer f.eks her inne.

Flere større spesialistfond er eiere i selskapet. Eneste målstyringsmekanismen er sykepleiere som rister i pasienten for å sikre god nok biodistribusjon i pasienten etter radspherin er gitt til pasienten.

X-faktoren ligger i kvalitet i diagnostikk og kirurgi - derfor har de gått for sykehus som er anerkjent verden over for sine bidrag i akkurat denne indikasjonen.

1 Like
2 Likes

Gjør exit i milliarddeal

Giganten Roche kjøper svenske Saga Diagnostics for inntil 5,6 milliarder kroner. Norske Hadean Ventures selger seg ut i det som blir fondets femte exit.

Per april 2026 er Hadean Ventures den desidert største aksjonæren med en eierandel på ca. 16,9 % i Oncoinvent.

De har nå gjennomført en rekke lønnsomme privat equity exits.

At Hadean tydeligvis har god teft på hva de holder på med er dobbelt nyttig for Oncoinvent.

• Hadean styrker sin egen kapitalbase. Det kan være positivt for deres styring i Oncin.

• At de har god teft slår også positivt ut i troen på Oncin.

Dette har ikke direkte relevans for Oncin-kursen, selv om vi ser tendenser til at kursen har begynt å røre på seg.

3 Likes