Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Uenig!

Er sterkt Hadean trenger ikke være godt nytt for aksjonærene i Oncoinvent .

Det kan bety at de er sterkt motivert til å gjennomføre nok en brutal emisjon i selskapet og på den måten tilnærme seg enda flere aksjer til en billig penge.

Verdsettelsen av Oncin er alt for lav. Og alle som ønsket å opprettholde sin eierandel har kunnet gjøre det. Om Hadean finner en kjøper til Oncin til en høy verdi vil alle aksjonærer dra samme relative fordel av det.

Hvordan mener du Hadean skulle opptrådt?

Hva er begrunnelsen for at Hadean har noe betydning for utviklingen i Onco?

Som en relativt stor aksjonær kan de jo i prinsippet påvirke på ulike måter, men har vi data som viser at og hvordan de gjør det?

Ser at de tidligere var over 10%, men at de nå er nede i under 7%.
(I den grad Hadean har “teft” så er det jo ikke helt optimalt at de reduserer og ikke øker eksponeringen når selskapet er på billigsalg. Det taler vel også mot at de bruker emisjoner til å kjøpe seg opp.).

Det er nesten ikke handel i aksjen. Tolker det slik at de fleste er avventende til mer informasjon om hvordan det går med fremdriften. Der er det vel ledelsen som har best “kontroll” på om det blir brutal emisjon eller ikke.

1 Like

Hadean er største eier og med styreplass.

De har full kontroll på hva som foregår i selskapet

I så fall har de kontroll i den forstand at de er godt informert. Men de har neppe full kontroll i den forstand at de bestemmer, når de i de siste listene er oppført med under 7% (og er 3. største eier).

Har de solgt seg ned?

De har jo kontroll i den grad at de ledet opprøret mot RHL og fikk mange av de største eierne med på sin side. Hvis du kjenner historikken

1 Like

Tror du skal sjekke kildene dine og ikke være så skråsikker på at din forståelse er den endelige.

Hadean eier 17%

1 Like

Stemmer det, de har eierskap gjennom flere kontoer, så tror du har vært litt rask på labben her Multiple…

2 Likes

Du har rett i at jeg ikke har fått med alt.

Jeg har bare sjekket toppen av listene, der HADEAN CAPITAL I AS, som tidligere har vært på over 10%, på listene fra 17.04.2026 er på under 7%.

Så ser jeg i tillegg HADEAN GROWTH FUND I AS på 2.24%.

Da har de flere indirekte kontoer?

Hventures, med SEB som nominee sammen med LINC mener jeg.

Samt du kan sjekke hvor mange akser teakay invest as eier.

Flaggemelding – Hadean Ventures AS / HVentures AB / Hadean Growth Fund I AS1 – Oncoinvent AS (ONCIN)

1. Navn på meldepliktig:
    Hadean Ventures AS, HVentures AB og Hadean Growth Fund I AS1 (Aksjene eies av fond som forvaltes av Hadean Ventures AS og HVentures AB; HVentures AB og Hadean Growth Fund I AS1 er heleid datterselskaper av Hadean Ventures AS)

2. Bakgrunn for meldingen:
    Tegning og garanti av aksjer i fortrinnsrettsemisjonen, som medfører at fond forvaltet av Hadean Ventures AS, HVentures AB og Hadean Growth Fund I AS1 passerer flaggeterskelen på 10 % etter verdipapirhandelloven § 4-2.

3. Dato for transaksjonen / passering av terskel:

4. desember 2025

5. Navn på utsteder:
    Oncoinvent AS
    Ticker: ONCIN
    ISIN: NO0013251173

6. Aksjebeholdning før transaksjonen:
    15 438 716 aksjer

7. Endring i eierandel:
    +39 994 122 aksjer
    – tilsvarende 12,38 % av totalt 447 841 125 aksjer

8. Kontaktinformasjon:
    Hadean Ventures AS
    E-post: paal.a.nordhagen@hadeanventures.com

1 Like

NewsWeb

Det eierskapet er ikke helt oversiktlig… Følgende er så langt jeg kommer for øyeblikket:

TEAKAY INVEST AS har i siste liste (fredag denne uken) 0.24% i ONCO.
Men eier også eller har eiet en del av Hadean Ventures AS, som igjen er eier i følgende to, der siste liste viser følgende eierandeler i ONCO:
HADEAN CAPITAL I AS 6.97%
HADEAN GROWTH FUND I AS 2.24%

Og Hadean Ventures AS er eier av HVENTURES AB. Men dette selskapet er ikke direkte eier i ONCO såvidt jeg kan se. Så de eier indirekte via SEB?

Du har kanskje en mer fullstendig oppdatert konsernoversikt, siden du kommer til 17% totalt.

Uansett er det da slik at vi må regne med at Hadean har betydelig innflytelse i ONCO.
Hva dette betyr i praksis for neste emisjon har jeg foreløpig ingen informasjon eller mening om.
I mine vurderinger av hvor mye jeg skal investere her har jeg sett på hva ledelsen i selskapet formidler om tidslinjer/fremdrift og andre signaler som sendes via økonomiske disposisjoner mv.

Er ikke noen investor jeg er spesielt interessert i å sette meg i samme båt som ihvertfall.

No shit Sherlock!

Du kan jo høre med oss har vært med her noen år hva vi mener om saken :joy::poop:

Tror egentlig det er kun du som “nettopp” har funnet dette selskapet :slight_smile:

De fleste her inne kjenner til kriker og kroker, både finansielt og klinisk.

Det er riktig at jeg ikke har fulgt dette selskapet lenge, og jeg så i første runde på det medisinske, som så interessant ut. Deretter har jeg blitt litt mer betenkt. Noen av veteranene i aksjen som kan oppsummere kort fra historikken hva skepsisen (til Hadean) mer konkret bunner i?

La oss ikke gå der.

Fase 2. Studie, 2:1 randomisert, forhåpentligvis full rekruttert i slutten av året…

Er vel bare lytix som er lenger fremme i løypa.

Rekruttering er akilleshæl - oppdatering der 29.

Soug uttalte at rekruttering var good på Q1. På samme tid meldte han pasientantall t.o.m 31.12, selv om de meldte første pasient dosert på ny site etter 31.12.

Hoppet glatt over spm.

Er litt oransje flagg her og der.

Styreleder på topp20

200mnok for et selskap som er mye lengre fremme i løypa enn andre - avlesning i dette studiet vil være transformerende ene eller andre veien.

70pax behandlet ellers så langt i ovarie og CRC.

Beste av alt - det er radiomerket kalsiumkarbonat… ingen målstyringsmekanismer - kun nuke og kalk.

Diagnostikk og kirurgi x-faktor.

2 Likes

Oncoinvent ASA: Annual Report for 2025

Oncoinvent ASA: Invitation to business update Wednesday 29 April 2026