Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Oncoinvent next….? :cold_face:

https://newsweb.oslobors.no/message/674877

1 Like

Er vel ikke veldig sannsynlig?

Men vi kan vel notere at Per Walday en gang til har bevist at man ikke bør investere i børsselskaper hvor han er CEO :stop_sign:

2 Likes

Tja, si det?

Måten selskapet har hentet penger på siste årene har ikke akkurat vær tillitsskapende. Så ingenting overrasker meg når det kommer til hvilke sprell ledelsen og styret kan finne på.

Og onde tunger har nevnt dette om delisting før…

Tja, søk på tråden her viser kun ett treff på “delisting” og ingen “strykning”, så veldig mange onde tunger er det ikke her på tråden i hvert fall

Nei, men på Shareville er det en bruker som til tider virker å ha tilgang til en del sladder og info om Oncoinvent, og han nevnte delisting her i vinter.

Om det er noe i det eller bare spinn fra toppen av hans hodet vet jeg ikke. Så du får ta det for han det er, et rykte.

Dette har jo ikke noe med CEO å gjøre. Spørsmålet er heller om tidligfase biotek har noe på børsen å gjøre. Jeg tror ikke det. Å hente penger over børs, med liten omsetning og store svingninger samt en hær av retail med begrensede midler er ikke lett. Prosessen utenfor børs er nok mer effektiv.

4 Likes

Si det til EDW i Circio :sweat_smile: der games retail på beste måte… sikkert dog med hold i altså, bare så jeg ikke blir arrestert.

Tidligfase biotek har ingenting av børs å gjøre med mindre det er BP som kjører løpet. Man må ha tilgang på også et slikt risikobilde.

Spørsmålet er om Oslo Børs er rette stedet for biotek, tenker jeg.

1 Like

Det er et godt spørsmål. Men disse tidligfase biotek selskapene er jo i utgangspunktet på børs nettopp fordi de ikke får inn nok kapital uten også fri til retails. Og det er mye lettere selge inn drømmen om stor avkastning til retails en det er til fond og spesialinvestorer med mere faglig tyngde.

2 Likes

Kjedelig at det ikke er mere interesse for aksjen.

Det kan styret og ledelsen takke seg selv for. Godt hjulpet av de største eierne også

4 Likes

Hva skjer med Oncoinvent. Markedet mistet troen eller er det sommerferie modus?

DNB analytiker har fortsatt tillitt til ONCIN
FA nettutgaven: https://www.finansavisen.no/helse/2026/06/16/8359052/analytiker-geir-hiller-holom-foretrekker-falne-favoritter

Analytiker Geir Hiller Holom foretrekker falne favoritter

Flere av analytiker Geir Hiller Holoms yndlinger skuffet i første kvartal, men ventes å levere gode nyheter senere i år. +

image

2 Likes

Holom tror rekrutteringstaken vil “øke markant”. Mon tro hva som ligger bak den troen? Vet han noe mer enn andre ?

Holom nevner også Oncoinvent, der skuffende pasientrekruttering til en studie innen peritonealkreft har utløst kursfall.

Vi tror rekrutteringstakten vil øke markant, og at interimdataene som ventes neste halvår kan gi kursoppgang, sier han.

2 Likes

Det er vel som forventet gitt at de ligger an til å være ferdig i 1H 27.

Det som holder aksjen tilbake er jo usikkerheten knyttet til finansiering. Oncoinvent har jo valgt en noe spesiell og lite verdidrivende finansieringsmodell så langt.

1 Like

Oncoinvent achieves 50% recruitment milestone in Phase 2 ovarian cancer study of Radspherin[®]

3 Likes

Jobbes for emi her også?

Veldig bra, fint at de informerer markedet om dette. Får satse på fullrekruttert i løpet av høsten.

Smart om de kjører en emisjon nå, så kan den få løpe fritt på eventuelle positive nyheter til jul.

Hvis de avventer med å hente penger til etter avlesing så tror jeg emisjonsfrykten vil holde aksjen tilbake.

Zelluna og Circio har jo vist at det er noe vilje blant investorer til å bla opp pdd.

Ganske åpenbart ja! :sweat_smile:

Tror og håper ledelsen benytter denne meldingen til å hente ± 100 MNOK.

Tipper emisjon settes på dagens kurs

RNS: Contemplated 16:30 i dag mener du?

1 Like