Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Du mener det ikke lenger er noen “finansieringsrisiko”?

Skal det forstås slik at det ikke er noen risiko for en emisjon i 2026?

Kan du lese egentlig???

Hva skjedde i Circio på tross av de måtte hente penger? Hva skjer i Oncoinvent hvis de har et fullrekruttert fase 2 studie med gode data?

Da stiger den vel 30 % og så henter de penger med 20 % rabatt slik at nettoen blir 10 % oppgang?

Alternativt faller de 90 % på svake data?

Risiko som kun er gøy 1 av 100 ganger, men håper de får det til :muscle:

Ok.:ok_hand:

Har de overbevisende data så får de nok finansiering.

Jeg forstår også at man bør se hele teksten du skrev i sammenheng.

Likevel bør den setningen jeg stilte spørsmål ved gi mening i seg selv. Den kan forstås slik at den informasjonen som er tilgjengelig i dag har tatt bort all risiko for finansieringsbehov/emisjon fra aksjonærenes side før evt. partnere eller andre stiller med finansiering.

Så mitt spørsmål er om det er slik at du mener at de siste børsmeldingene eller annen informasjon gir grunnlag for å si at tilstrekkelige data (“et fullrekruttert fase 2 studie med data”) helt sikkert kommer før en evt ny emisjon?

1 Like

Les deg opp på selskapet.

2 Likes

Må vel være definisjonen på et underpriset og undervurdert biotekselskap at kursen ikke beveger seg når ledelsen er ute og hauser partneravtale, men markedet bare :man_shrugging::sleeping::laughing::poop:

Problemet er vel som du illustrerer over, det er ingen som følger selskapet lengre etter det famøse toktet til Hadean.
Men det snur fort hvis de fortsetter å levere utover i 26 :chart_with_upwards_trend:

2 Likes

UUU aksje som snart kan ta skikkelig av …
(og mannen bak denne uttalelsen, som har hatt suksess med mange slike case og øker jevnlig, nå godt innpå topp ti lista)
Buckle up, he-he

1 Like

Når det største røde flagget ble firt i juni, så burde aksjonærene stått i kø for aksjer. Men det kommer, tipper vi ser et rally når de vi kommer ut i oktober, eller før gitt at det kommer noe good news

Har sett raskt på tallene for status cash og forbruk, studieplanen for NCT06504147 og hva som er meldt om rekruttering så langt.
Jeg antok det var flere her som følger selskapet tettere enn det jeg har gjort, og som har såpass god kontroll på dette at de hadde konkrete data/tall og begrunnede estimater over hva man mener er realistisk å forvente i høst.
Men det var lite konkret å hente.

1 Like

Begynner det å sige inn nå mon tro? :thinking:

Er vel i praksis tomt for selgere under 60,-

Hvis ikke du ser at Norges mest modne biotekselskap er grovt underpriset på dette nivået så kan ikke jeg hjelpe deg :man_shrugging:

Fint å se at kursen beveger seg i riktig retning😎

Flere og flere som begynner å skjønne at selskapet er kraftig underpriset!

Kan gå fort dette når det først starter. Har sett det før :wink:

Godt du søker bekreftelse, den får du ikke.

Grunnen til at det ikke blir diskutert så mye her er fordi det er kursen som er interessant.

Mesteparten foregår nok på sidetråder.

Ja, mcap er lav i forhold til flere andre selskaper i samme sektor på OSB, og som jeg har skrevet tidligere er modaliteten interessant.
Når det gjelder modenhet, i betydningen hvor langt man har kommet i å dokumentere effekt (fase 3-studier), så spørs det om ikke Photocure ligger et stykke foran.

Årsaken til at jeg begynte å diskutere med deg her nylig var at du skrev følgende “Nå har vi gått fra rekrutteringsrisiko, datarisiko og finansieringsrisiko til bara datarisiko”.
Jeg leste dette som at du mente det var kommet ny informasjon som tok bort finansieringsrisikoen, noe som ikke stemte med min forståelse av situasjonen. Basert på regnskapstallene og informasjon om NCT06504147 så er det vel slik at selskapet trenger penger lenge før de har det de skal ha av fase 2-data?
Du er litt ullen i svarene, men jeg forstår nå at tanken er at hvis det publiseres gode data så vil det kunne gi en kursstigning som gjør at man kan sette en emisjon på en høyere kurs enn dagens. Slik man gjorde i Circio.

Kursutviklingen avhenger av konkrete data og informasjon om teknologi og resultater, og finansiering. Derfor er jeg interessert i tidslinjene for data og finansiering.

Selskapet skriver selv “Interim data from an ongoing, randomized, controlled phase 2 ovarian cancer trial is expected in 2026”, og det er vel NCT06504147 man da viser til.

Så kunne det tenkes at noen av de som følger selskapet tett har regnet på disse tidslinjene og har noe konkret man kan sammenlikne med sine egne antakelser/estimater eller ta utgangspunkt i for å sjekke nærmere selv.

1 Like

Hva mener du egentlig?

Det slippes data i desember i år

Du kunne brukt all den tid du bruker på innlegg som ber om info, til å finne info, imho…

Eller så kan du snakke med observatøren om begredelig kursitvikling.

Tror onco sparker plasteret av såret ganske snart.

Eller kanskje ikke:

1 Like

Tester ut Claude Fable. Interessant nok estimerer den en markedsverdi på rundt 1,3 milliarder kroner for Oncoinvent, tilsvarende omtrent 290 kr per aksje.

Selvsagt må slike AI-estimater tas med en god klype salt, men jeg synes likevel det er interessant at den lander i et område som virker rimelig. Personlig mener jeg en verdsettelse på mellom 1,0 og 1,5 milliarder kroner kunne vært en fair verdi for Oncoinvent i dag.

3 Likes

Ikke uenig i hele tatt, ikke si det til for mange helt enda da.

At ledelsen ikke er ute å flekser six-packen annenhver dag betyr ikke at det ikke skjer noe i selskapet.

Litt som med avstemninger på stortinget som blir gjort i fellesferien tror jeg siste meldingen til Onco traff marked i sommermodus.

Enig, helt ok at kursen er lav. Gode muligheter for å kjøpe seg videre opp ettersom caset de-riskes.

1 Like

Takk 🫶