Hvis dataslippet som kommer før jul indikerer at det er mulighet for at dette kan bli SoC og en blockbuster så sier også AI at 2x3 peak sales er en fair verdivurdering, altså ca 20-30 milliarder kroner.
Trenger egentlig ikke ytterligere informasjon for å skjønne at caset er totalt misforstått og UUU.
Oncoinvent står også på DNB Carnegie-analytikerens kjøpsanbefalingsliste.
– Selskapet har fått hard medfart grunnet skuffende pasientrekruttering til deres studie innen peritonealkreft, men som ventet har rekrutteringshastigheten økt markant siste tiden. Vi tror det gode rekrutteringsmomentumet vil fortsette og at de randomiserte interimdataene som er ventet neste halvår vil kunne være en stor trigger for aksjen.
Nå jekkes aksjen opp mot 70, før sannsynligvis en emisjon rundt 55–60. Litt utvanning må vi nok leve med, deretter er det bare å koble på cruisecontrol/AC og vente på fullført pasientinnrullering og avlesning. Og hvis det kommer en hval og sluker hele selskapet før den tid, sitter nok mange igjen og tenker: Den skjeggstubben i postkassa ble dyr
Hadde vært genialt å kapitalisert selskapet godt inn i fase 3 sfæren på lav mcap, som eksisterende og villig investor selvsagt.
Og hvis man ser på det selskapsmessige så er det dette selskapet som er mest likt Algeta enn noen andre siden oppkjøpet… inception 3 år før algeta ble solgt. Noen erfaringer er nok overførbare ja.
At Radspherin virker vet vi ikke, men vi har indikasjoner på at det kan virke svært bra.
Og hvis det virker svært bra så er det gode muligheter for at Radspherin kan bli et blockbuster innenfor hele feltet av kreft med spredning til bukhulen.
Så heftige verdivurderinger og analyser som indikerer massiv oppside vil komme på løpende bånd etter en eventuell positiv avlesning.
Enn så lenge er mcap skrotlav. Det er investert nærmere en milliard nok og selskapet har en massiv skattefordel etter sammenslåingen med bgbio.
ChatGPT kommer med analyser som ligner på det vi som har fulgt selskapet i flere år mener. Mcap i dag burde ligger rundt 1 milliard kroner, så ca 250,- kr aksjen ved fullt rekruttert studie og positive data i desember.
Og som nevnt tidligere, Oncoinvent sier selv de er i dialog med potensielle partnere. At dette ikke er blitt plukket opp av markedet er for meg bare en bekreftelse på at aksjen er Upopulær, Underanalysert og Undervurdert. Er vel også derfor mannen bak UUU forsetter å laste opp
10 ganger’n er vel bare begynnelsen hvis rekruttering er akseptabel og tallene gode i desember.
Deretter kan den gå 10 ganger’n på ny.
Kan bli sykt bra dette her, men det trodde jeg jo om Nano også.
Forskjellen er kanskje at dette er en enklere behandling, og at dette kan bli en SoC etter et inngrep i bukhulen har jeg ståltro på.
Fordelen for Oncoinvent er at de er en “bolt-on” til standard of care. Hvis pasienten uansett skal opereres, er det ingen god grunn til å ikke også behandle med Radspherin.
Legene kan skjære bort kreftvev de kan se, men det er sannsynlig at de ikke får vekk alt. Det er her Radspherin kommer inn, behandlingen har potensial for å fjerne de siste kreftcellene.
Etter mitt skjønn er ikke risikoen her at alfa-strålingen ikke fungerer / dreper (kreft)celler. Det vet vi at den gjør. Nøkkelen/risikoen er hvorvidt “melken” som inneholder radio-nuklidene blir distribuert i hele hulrommet og dreper alle kreftcellene.
Det at behandlingen ikke bruker målsøking derisker en god del etter mitt skjønn. Det blir uansett spennende å se readouten. Dataene har vært konsistent gode på tvers av indikasjoner hittil.
Har du satt deg inn i caset? Vet du hvilken fase Oncoinvent er i pdd?
Det er noe med R/R her.
Oncoinvent er Norges mest modne biotek, men med skrotlav mcap. Ta også med at Businesscaset er skreddersydd for å bli SoC med mulighet til en mangedobbel blockbuster.
Så vidt jeg vet er tidligere gjort vellykkede forsøk med lignende behandling tidligere, men de benyttet seg av en beta-emitter, som igjen ga altfor mye bivirkning knyttet til sekundærstråling.
Så konseptet som sådan tror jeg står seg.
Klarer de å gjenskape det vi har sett så langt av data i en randomsiert setting (avlesing mot tampen av 2026), så tror jeg de kan gjøre rent bord i ordets rette forstand. Da kan de med rette kalle Radspherin for «pipeline in a product»!!!
Stemmer det, de brukte forfor-32. Problemet var vel at (beta) strålinga går 1-4 mm, i noen tilfeller 8 mm. Så det blir litt som å kutte av seg ytterste ledd på fingeren når du har lyst til å file neglene.
Kan også bare bemerke at halveringstiden på fosfor-32 er 14-15 dager, mens ra-224 er 3,5 dager ca. Så det blir mye kortere i kroppen, og det er jo greit det også. Det er visstnok de par første ukene etter operasjon gjenværende kreftceller er mest sårbare, og sånn sett er 3,5 dager halveringstid bang on.
btw, alpha partikler går max 0,1 mm. Så mye mye mer egnet til dette formålet.
Teorien her er jo at mikrometastaser forsetter å sirkulere i den serøse væsken i bukhulen etter at svulstene er tatt vekk ved hjelp av kirurgi, som igjen fører til tilbakefall.
Sånn sett trengs ikke rekkevidde, men man trenger kraftig «lut» som kan drepe disse cellene som er løst i den serøse væsken. Og alfapartikler er jo den mest potente strålingen med høy energi og kort rekkevidde.
Virker dette så får man det beste av to verdener, skyhøy effekt, minimale bivirkninger.