Det får du nesten spørre de om
Men min teori er at de holdt kursmålet lavt pga av rekrutteringen og lite bærekraftig finansieringsmodell. Men nå er rekrutteringen tilsynelatende i rute og selskapet kommuniserer at de er i aktive samtaler med partnere.
Husker for øvrig når Nordic Nanovector begynte å bevege seg i 2016. Da kom vel DNB (tror jeg) halsende etter med høyere kursmål ETTER at aksjen hadde begynt å gå.
Men det ligger vel i denne sektorens natur i Norge. Enten er det hype og parabolsk oppgang ala Circio eller så er det bare sorg og elendighet ala Oncoinvent. Finnes åpenbart ingen mellomting. Men det er kanskje en konsekvens av at dette landskapet er binært?
Og moden handler jo om hvor de er i den kliniske løypen. Se på mcap til andre norske biotek så skjønner er du tegningen selv. Det er ikke en påstand, det er bare fakta. Jeg vet ikke om andre norske biotek som slipper randomsierte fase 2 data i 2H 2026.
Selskapet har vel investert nærmere 1 milliard NOK, har snart en datapakke med 170 pasienter, og bygget et eget produksjonsanlegg for Radspherin så de har kontroll på logistikk og tilvirkning in-house.
Hvorfor dette skal være verdt 250 millioner skjønner ikke jeg. Det er ikke meg bekjent kommet negative nyheter rundt hverken Radspherin eller konkurransesituasjonen knyttet til Peritoneal carcinoma.
Og hvorfor har Roy Larsen dårligere og hans ide så dårlig standing i Norge? Vi har meg bekjent kun utviklet ETT godkjent legemiddel mot kreft her på berget og det er Xofigo. Og når samme mann prøver seg på nytt med et nesten identisk konsept, så velger altså markedet å prise dette LAVERE enn alle andre fancy ideer som aldri før er prøvd i mennesker eller noensinne godkjent. Det gir bare ikke mening?! 
Anyways, de hevet vel kursmålet til kr 70,- i våres.