Jo, det gir vel mening hvis man nå finner en stk risikovillig investor pr 1 000 sammenliknet med 1 av 50 for fire år siden. Alle har brent seg på OSE, har ikke vært noe bedre i Sverige heller.
Parallelt stiger børsene så og si hvert eneste år. Folk er på børs i all hovedsak for å få selskapers inntjeningsvekst i egen lomme, trolig i større grad enn før hvor alle kastet penger inn i biotek og unoterte selskaper. Nå er det ikke gratis å låne penger lengre heller, det rammer de to nevnte sektorene ekstra hardt.
Selv har jeg investert i aksjer over 30 år. Det er en grunn til at jeg nå velger bort Yes or No aksjer og det har bedret min portis betydelig siste to år. Jeg tror flere har erfart det samme, derfor rammes cases som Onco. Jeg sier ikke at det er 100 % grunnen til verdsettelse lavere enn innskutt EK, men folk er mindre gearet på å sette alle pengene på ett av hundre tall. Det har ikke pleid å gå så bra…

). Kanskje blir det litt blest rundt ONCIN-caset også? Kanskje meldes det om videre god progresjon i rekrutteringen 27. august? Kanskje hentes det litt penger på et tresifra beløp en gang i q3? Kanskje leser interimen av med et resultat som er vanskelig å diskutere med, selv med lavt antall pasienter? Kanskje vil det resultere i en posisjon hvor selskapet fint kan hente nok penger til å finansiere seg selv ryddig fram til studieslutt? Hva kan skje da? Vel, vi har jo CRNA som eksempel i år. Nok av retails på Oslo Børs som liker tanken på tenbaggere.