Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Jo, det gir vel mening hvis man nå finner en stk risikovillig investor pr 1 000 sammenliknet med 1 av 50 for fire år siden. Alle har brent seg på OSE, har ikke vært noe bedre i Sverige heller.

Parallelt stiger børsene så og si hvert eneste år. Folk er på børs i all hovedsak for å få selskapers inntjeningsvekst i egen lomme, trolig i større grad enn før hvor alle kastet penger inn i biotek og unoterte selskaper. Nå er det ikke gratis å låne penger lengre heller, det rammer de to nevnte sektorene ekstra hardt.

Selv har jeg investert i aksjer over 30 år. Det er en grunn til at jeg nå velger bort Yes or No aksjer og det har bedret min portis betydelig siste to år. Jeg tror flere har erfart det samme, derfor rammes cases som Onco. Jeg sier ikke at det er 100 % grunnen til verdsettelse lavere enn innskutt EK, men folk er mindre gearet på å sette alle pengene på ett av hundre tall. Det har ikke pleid å gå så bra…

2 Likes

Helt fair, men det er en dårlig forklaringsmodell for hvorfor det mest modne biotek-selskapet skal være det som er lavest priset.

Hvorfor bruker du tid her da? Jeg mener, siden du mener dette er en No-aksje som ikke er aktuell for deg? Virker litt spesielt spør du meg.

Er det meningen med TI?

Kun mene om ting der man alle er biased fordi man selv har satt penger i det?

Er det å «diskutere» eller klø hverandre på ryggen?

Jeg har respekt til å holde meg unna hvis det ikke er interessant å høre om hvorfor ting ikke prises høyere når man selv ikke forstår hvorfor.

Antakeligvis er du vel ikke ute etter et svar, du vil bare få frem at du mener dette er underpriset og at resten av markedet har feil?

Jo, men du kommer bare med generelle betraktninger som du like gjerne kunne postet under en hver biotektråd.

Hvis du hadde kommet med mer spesifikke betraktninger som dekket Oncoinvent så kunne det kanskje vært interessant for de som ønsker å lære mer om selskapet.

1 Like

Du må jo bruke TI til det du vil.

Men jeg finner det spesielt at du bruker tid på en aksje som du selv finner uinnvesterbar. Da er det vel bare å gå videre til andre case du finner interessante.

Og med fare for å gjenta meg selv til det kjedsommelig, du klarer ikke gi en rasjonell analyse på hvorfor Oncoinvent skal være den laveste prisede aksjen i biotek-sektoren her i Norge.

De generelle betraktningene dine bringer ikke noe nytt til torgs i så måte.

Jeg kan jo selvsagt repetere det åpenbare, men det bringer jo ikke noe nytt for de fleste;

Elendig aksjonærbehandling med absurde emisjonsrabatter

En aksjonærbase med allerede radbrekkende Biobingo Bergen-aksjonærer som har lite å rutte med av kapital

En CEO som ikke imponerte spesielt i tiden hos Targovax

Oppsummert; alt dette er grunnlaget også for neste kapitalinnhenting; hvem skal flås da?

Og spar meg for at prat om partner skal få kursen til å løpe avgårde. Det har ALLE bioselskaper pyntet Q-presentasjoner med i evigheter.

Dernest kan du legge til at dette tror jeg er masse røde flagg for de fleste, men det KAN være at dette blir det neste store innen norsk biotek. Men er det verdt å potensielt tape 900 000,- av 1 000 000,- for?

Det virker til at markedet mener nei og det av nevnte, spesifikke grunner. Jeg har ikke svaret på hva studiene vil vise, men historikken frem til dags dato av selskapsspesifikke hendelser gir ingen gode vibber med tanke på neste kapitalrunde.

4 Likes

Du velger jo å hoppe galant over det faktum at ved tidligere kapitalinnhenting så har ikke selskapet hatt annet å selge enn forsinkelser og bom stopp i studiet.

Nå har jo dette åpenbart snudd og selskapet kan nå selge et fullrekruttert ± studie og fase 2 data.

Det er jo en helt annen sits enn tidligere.

Igjen kommer du med generelle teser. Så hvorfor skal dette være spesielt interessant på denne tråden?

Synes du topp 20 som eier 65% av aksjene ser radbrekt ut?

Og da burde ledelsen se til Circio og utnytte et positivt momentum til å hente kapital mens de kan.

Meglerhusene er garantert på, så spørsmålet er om wall crossingen viser / viste nok interesse til å reise tilstrekkelig pre-commitment til å lansere en emisjon. Volumet i aksjen er fryktelig lavt, det skremmer garantert bort de raske hendene; populært kalt spesialistinvestorer fra CEO’ene :sweat_smile:

Uten nok interesse i gode tider så havner man i den onde sirkelen; man henter når man må og det har historisk betydd 75 % cut fra en dag til en annen i dette selskapet.

Merlin spådde forrige emisjon på to kroner, min påstand var 50 - 70 øre. Han var rimelig biased og selvsagt full av argumenter i favør av caset. Jeg var som vanlig litt mindre optimistisk og mente selskapet slet med sitt og hadde svake hender. Det var markedet enig i og utnytte det til det fulle.

Hvor sterkt de står nå kommer først frem i neste runde. Omsetningen hittil imponerer ikke selv om kursen har lagt på seg.

Dumt å sette emisjon når du ikke har noe å selge.

Bedre å vente til data + fullrekruttert studie.

Virkelig? Er det du mener jeg sier?

Mesteparten gjør ikke annet enn å sammenligne med andre selskap på oslo børs, det er rimelig flatpannet…

Oncoinvent er nærmest blåkopi av Algeta, i virkemåte.

Noen ser på selskap, andre på markedet. Hvis du skal argumentere på generell basis og sparke inn åpne dører må du vel å bare det.

Hemskoen til Oncoinvent har vært kapitalmarkedet - etter ultimovacs…

Oncoinvent toppet ut på 1mrd mcap selv etter nano gikk i vifta, hvordan har det seg?

Xofigo - ra223-diklorid → imiterer kalsium og går via blodbanen
Radspherin - ra224-caco3 → gitt via kateter direkte til tumorlokasjon/kompartemento.

Og ja, dette er siste jævla prekommers bio jeg investerer i :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 Likes

Hvor skulle volumet kommet fra da mener du? Alle sitter med tap i aksjen, så hvorfor selge ut før potensiell gevinst?

For de som er intendert i aksjen så kan man jo stille spørsmål ved H1 Q&A å høre om det ligger noe mer bak dette utsagnet eller om det bare er en generell frase.

Kapitalmarkedet er så såpass «kynisk» - les effektivt - at dersom noen har stor nok tro og risikoappetitt, så får man tak i aksjer og det skjer gjennom emisjoner.

Circio gjorde det i våres faktisk i tre omganger (!!), Nykode gjorde en uanmeldt rettet emisjon en kveld mot et større fond til tross for at de var godt kapitalisert fra før.

Det finnes alltid selgere, og selskaper innen biotek henter alltid penger hvis noen banker på døra. At Onco nå skal sitte stille og flotte seg fordi de skal melde data innen fem - seks måneder er neppe tilfelle. Hadde jeg vært aksjonær hadde jeg ønsket at de smidde nå, også fordi alle vil forvente at de henter etter avlesning og det er ofte en typisk kursdreper i seg selv.

Hvor tanken om at det ikke finnes selgere fordi man er i minus stammer fra skjønner jeg ingenting av. EMGS gikk på børs til 125 kroner og det var inngangskursen til de aller fleste som ikke var gründere. Den ble raskt solgt ned til 5 kroner. Hvem var det som solgte og som ikke gikk i minus på det?

Å være investor uten evne til å ta tap vil gi en kortvarig tid på børs. Det er ikke noe unntak for bioaksjonærer, så her tror jeg du må forklare mer utfyllende hvorfor ikke det finnes rasjonelle investorer og fond i Onco.

Hvis alle dagens eiere sitter med tap, men har tro på produktet og avlesningen, hvorfor skal de selge seg ut nå da?

Det er bare irrasjonelt.

DNB fikk ihvertfall rett om at økt rekruttering ville bli en kursdriver frem mot avlesing av data, det var da noe.
Det var jo egentlig ikke noe bombe da dårlig rekruttering har vært den eneste store hemskoen for aksjen.

Og så vil jo en generell sektorrotasjon bidra til økt interesse også.

4 Likes

Zelluna kjørte emisjon før avlesning, tror Onco vil gjøre det samme. Det er nok enda mer på bordet nå etter kurs oppgangen.

Ikke at emisjoner alltid er negativt, men forventer en viss rabatt pga siste ukers oppgang er på veldig lavt volum.

2 Likes

Hvis de ikke kan lande partner, det være seg Asia eller hovedpartner, så tror jeg de er tjent med å hente penger før avlesing for så å la aksjen løpe til nye høyder gitt gode data.

Jeg trodde egentlig de skulle hente penger på nyheten i juni. Nå de ikke gjorde det så tente de et ørlite håp i meg om partner før avlesning.

Det var jo den modellen Algeta kjørte. De lanserte vel avtalen med Bayer et par uker før avlesing av deres fase 2 studie.

3 Likes

Tror ikke denne er blitt delt før. Siste tilgjengelige “ikke-konfidensielle” presentasjon som ble lagt ut på hjemmesiden 18.mai:
202605-Oncoinvent-IR-deck-non-conf.pdf (1,4 MB)
Litt morsomt at de påpeker at den er ikke-konfidensiell - det indikerer vel kanskje at det finnes konfidensielle presentasjoner også i ettertid av denne(?) :sweat_smile:

1 Like

Det er helt standard at alle presentasjoner som brukes eksternt merkes med «ikke konfidensiell» eller tilsvarende. At det også kan finnes presentasjoner som f eks er beregnet på bruk i styremøter eller i møter med medisinske eksperter er nok en selvfølge i alle biotek selskaper.

1 Like

Ja, at de har andre interne presentasjoner som inneholder konfidensielle ting er jo noe man er klar over.
Og ikke det at det trenger være noe lese ut av det, men har ikke sett det stå slik spesifisert på hjemmesiden til andre norske biotekselskaper.

De har vært på en del konferanser de siste mndene, så det hadde vørt fint om de hadde en presentasjon fersk av pressa oppdatert etter melding om 50% rekruttert.

Håper jo virkelig de tar med seg oppdatert materiale på tur :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Omsetningen er fortsatt pølsebu, ja.

Så blir det store spørsmålet fremover om man kan bruke alt som har skjedd til nå som en indikator for hva som potensielt kan skje videre.

Bear case her er fortsatt laber interesse utover høsten, så middelmådige / utydelige data fulgt av atter en begredelig pengeinnhenting. Det er en mulighet. Biotek er biotek.

Så går det jo an å diskutere alt som kan skje ut over bear caset.

La oss si at ZLNA ikke stopper ZIMA-101, og det blir litt hype rundt caset? Og så har vi CRNA som har gått tiern i år (for dem som var med på første emi, og ikke var nepe som meg og solgte seg ut på 30% opp :grin: :see_no_evil: :sob: ). Kanskje blir det litt blest rundt ONCIN-caset også? Kanskje meldes det om videre god progresjon i rekrutteringen 27. august? Kanskje hentes det litt penger på et tresifra beløp en gang i q3? Kanskje leser interimen av med et resultat som er vanskelig å diskutere med, selv med lavt antall pasienter? Kanskje vil det resultere i en posisjon hvor selskapet fint kan hente nok penger til å finansiere seg selv ryddig fram til studieslutt? Hva kan skje da? Vel, vi har jo CRNA som eksempel i år. Nok av retails på Oslo Børs som liker tanken på tenbaggere.

Men hvem f vet? Ikke meg.

7 Likes