Spørsmålet blir hvor mye er du villig til å risikere å tape, for å sjansen til å bli med på neste mulige tidobling?
Hvor stor andel av din kapital tør du satse på et selskap dom dette?
Mellom 10 og 20%
Hvis du spør meg personlig?
Spørs jo hvilken tidshorisont og investeringstese man har da?
Vi kan jo gjette litt her.
Sannsynligheten for at interimdata (min 9 mnd oppfølging) kommer før q4 må vel anses som relativt lav, fordi da begynner det å bli snakk om ganske få pasienter (det er jo først i 2026 rekrutteringen har skutt fart). Kanskje får vi et hint om tidspunkt på H1 27. august. Jeg gjetter på at selskapet prøver å få flest mulig pasienter med i interim, så gjetter desember er mer sannsynlig enn november, som igjen er mer sannsynlig enn oktober. Data skal jo vaskes i noen/endel uker også. Samtidig har selskapet guidet data i år, så det får man jo bare forholde seg til, til noe annet ev. er guidet.
Interim-data her er hendelsen som gir veien videre. Så spørs det jo bare hvor lasta man tør sitte over. Jeg vet ikke hvor lasta jeg tør sitte over. Men hvis det ikke er hentet penger på forhånd, så må man jo (som retail) eie noe hvis man vil være med i den påfølgende emisjonen. Er det pang-data, så blir det neppe mulig å overtegne i noen særlig grad. Er det bare sorgen, så er det fort utvanning til homøopatiske nivå. Så sitte over interim med mer enn man føler seg komfortabel med å vaske?
Nope.
Samtidig, så vil det å kjøpe seg inn etter interim (hvis det er gode data) være til helt andre kurser enn dagens.
Det er trade-offen her.
Og så er det jo et åpent spørsmål hva som skjer før den tid.
Kan jo faktisk være at selskapet allerede har blitt kjøpt opp (selv om sjansen neppe er kjempestor).
Edit: Jeg er her i denne tråden og skriver fordi jeg tror selskapet reprises i løpet av høsten, og / eller på interim-data.
@rockpus slik jeg ser det så er det to hovedscenarier her:
a) kursen får bein å gå på i løpet av høsten, og det hentes penger pre interim data, da til en kurs som er (lit til endel) over dagens nivå
b) kursen loker rundt her den er nå hele høsten, og da kjøres det først emi etter interim, enten til en kurs langt over dagens nivå, eller til en kurs langt under, alt avhengig av data.
wildcard: oppkjøp før data / rett etter
Tenker at et annet blue sky scenario er at de lander en partner for Asia. Kombiner det med et bra datslipp, så kan det bli snakk om full oppside uten utvanning.
Dette snakket de om i mars, se nederste på slide. Kreft med spredning til bukhulen er vel 10 ganger med vanlig i Asia, så hadde de klart si 10 MUSD upfront så kunne det dekket behovet for kapital i 2027.
Gjetter at «other indications» er kreft i magesekken med spredning til bukhulen.
Denne artikkelen er fra Oncoinvents hay days når mcap var rundt en milliard.
Langlesing, men vel verdt det. Det er Bayer som vet hva som rører seg her på berget.
Merk at industrien var i Japan i fjor for å gjøre sine hoser grønne, ref mine tanker om partner i Asia.
Et annet interessant aspekt ved artikkelen er at den påpeker at det vi er virkelig god på når det kommer til biotek i Norge er radiofarmasi.
Men paradokset er at investorene vender ryggen til det vi kan men kaster seg over det vi er minst gode på 

Så der vi mot normalt skulle sett premium prising av radiofarmasi, så har vi havnet i en paradoksal situasjon der investorer priser høy-risiko høyere og lav-risiko lavere 
Hvorfor driver Pareto og tråler markedet for aksjer da?
Legger til grunn at Jon Magne Aasmyr snakker sant vel og merke.
Jeg tror det er fordi større aktører ønsker å posisjonere seg uten å drive kursen kraftig. Problemet for de som vil inn er at det ikke er noe volum av aksjer å kjøpe i markedet.
Fordi noen i Pareto har lest nok Kurt Vonnegut til å skjønne når de ser på en klassisk “Man in hole” story arc?

"The Man in a Hole arc is a narrative structure where the protagonist starts in decent circumstances, falls into trouble, hits rock bottom, then claws their way back up, changed for the better. "
Deler ut 3 søndagsskolestjerner til dem som klarer å gjette ca. hvor vi er i denne story arcen med Oncoinvent 
Kilde: The interwebz
Har du lest den «Slakthus 54» eller noe sånt av KV?
Nei, kjenner bare til konseptet hans med story arcs. Burde seff lese den, men mengden bøker på “to read”-lista er allerede ganske så avskrekkende.
Edit: For å holde det litt on topic her, så anbefaler jeg alle å lese “The Emperor of all Maladies” av Siddharta Mukherjee. Kreftens historie, trolig fortalt så underholdende som den kan fortelles… Tror den er oversatt til norsk også.
Pareto har pushet og kjøpt aksjer siden gammel kurs var 50 kroner, typ kurs 108 000 kroner før x—antall splitter og emisjoner.
Det må selvsagt gjerne tolkes som stålbull hvis man vil, men å bruke Pirato som barometer på børssuksess eller ei er ikke innenfor min strategi.
Jeg håper Jon Magne med flere gjør en kule, man legger jo pengene i potten der man føler seg mest komfortabel.
Du får gjøre hva du vil, det var ikke det jeg spurte om.
Jeg lurer på hvorfor Pareto kontakter aksjonærer for å få de til selge aksjer off market istedenfor å handle på vanlig måte i markedet 
Det som har vært får man ikke gjort så mye med, Men spørsmålet blir jo litt om fortiden kan brukes til å projisere hvordan veien blir videre herfra, nå som (forhåpentligvis gode) data bare er noenfå måneder unna. Altså, poenget her er jo at alt som har vært kanskje har laget en relativt god kjøpsmulighet, om man finner veien til caset nå (og fremover).
Poenget er jo også at selskapet ikke har fått betalt for noe av det de har oppnådd.
F.eks.:
Safety
God effekt
Snart fullrekruttert fase 2 studie
Produksjonsanlegg
SAB og gründere med proven track record
Regulatoriske privilegier (Fast track)
I denne industrien er jo det vanlig at mcap stiger i takt med at man avanserer i det kliniske løpet.
Blir å tulle med narrativet når du legger til grunn BGBIOs tidligere kurs.
Oncoinvent ble notert under ONCIT.OL, før fusjonen
Troll will be trolls 🧌
Tror du blander inn kursutvikling i Bergen bio her… 
Edit: hybrid var visst på ballen der før meg, ja 
Spot on, det tenkte jeg ikke på, takk for korrigeringen.
@InVivo, veldig lite kledelig at du er så furten, hva bringer det av fornuft? Jeg er ikke negativ til Onco jeg, jeg stadfester kun at historien er crap og at dette er et case hvor dessverre 99 % feiler og at det er og alltid har vært greit å ha i mente.
Veldig omtenksomt av deg å påta deg rollen som captain obvious. Du kan jo bruke den energien din til å spre dette budskapet på andre biotek-tråder også.
Og nå er det nå en gang sånn at risikoen for fiasko statistisk sett er synkende etter hvert som biotekselskaper avanserer i det kliniske løpet. Så de 99% du snakker om er mer relevant for da Zelluna og Circio.
Også er det litt artig at CRNA ceo har tatt seg et lodd i selskapet hans forgjenger leder