Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Hvis de nå sier at rekruttering er på stell den 27 så tror jeg fort vi kan passere 150-200.
Kommer interimntallene inn gode, så er det ikke omsatt mye aksjer før mellom 1000 og 2000 og vi kan lett gå til 1500 ish, men så spørs d da. Har de allerede en beiler på kroken som bare skal se avlesning først

Nah, men tenker at kursen blåser gjennom 100 da. Utover det så ser jeg i glasskulen at kursen kommer til å ligge i intervallet 120-150 frem mot avlesing.

Gitt at det ikke dukker opp andre gode eller dårlige nyheter før den tid.

Godt eksempel på hvorfor safety er viktig og ikke noe kjedelig blabla

3 Likes

Interresant å se utviklingen i Nykode i dag.

Så kan man selv tenke seg hvilke kursoppgang som kan vente for Oncoinvent hvis de melder om en liten deal, gode data etc i løpet av året… :chart_with_upwards_trend:

Jeg mener fortsatt at Oncoinvent er Norges mest undervurderte og underprisede biotek. Lykkes de rekruttering og gode data så vil den kommende oppgangen de neste 6 månedene være på mellom 500-1000%.

6 Likes

Rimelig absurd at det faktisk folk tror kan fungere er det selskapet som sliter med finansieringen :upside_down_face::crazy_face::upside_down_face::crazy_face:

Her har leldelsen i Oncoinvent en jobb i å gjøre! :muscle:

Antar at pengene kommer hvis rekrutteringen holder nåværende tempo og data leverer :chart_with_upwards_trend:

Blir uhyre spennende å se på H1 27 august om rekrutteringen fortsatt er like god som ved børsmeldingen i juni :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers:

4 Likes

og den var sånn:

WernGPT ekstrapolerer seg frem til det bør være noenogsytti innrullerte 27. august.

Men så har det jo vært sommer. Og det er vanskelig å si om det burde bety noe, i akkurat dette tilfellet, gitt indikasjonen selskapet opererer i.

1 Like

Ja, det er jo x-faktoren!

Skulle din servittekstrapolering slå til så er selskapet i mål med rekrutteringen i år. Tipper kursen blåser rett gjennom 100 i så tilfelle

Denne er vel ikke delt her før :

5 Likes

Da blir jeg imponert i så fall.
Det ville vært veldig bra med “noenogsytti”.

1 Like

Samme!

Da er det så bra at jeg mistenker at det noe i det @Syklisten sa her om dagen :wink:

Ferdig rekruttert okt/nov.

Får vi oppdaterte tall fram til 27.aug eller blir det kun tallene fram til 30.juni?

1 Like

Ingen idé, dessverre. Men selskapet tok seg jo bryet med å melde 50% rekruttert 18. juni, så jeg heller mot å tro at vi får et relativt oppdatert tall nå 27. august. De trenger jo egentlig ikke å komme med et tall en gang, alt de trenger å si er “rekrutteringstakten matcher q2 i år”, som også er det jeg har lagt til grunn for å gjette at de nå er 70-72 pasienter i studien.

Det er lov å håpe :pray:

Legger man til grunn rekrutteringstakten fra q2, så er vi nå på 19-20 pasienter i kvartalet. Kan selvfølgelig være at den øker videre fra q2, ev. at q2 var veldig godt rekrutteringsmessig. Snitter vi q2 og q1 får vi 15 pas. i kvartalet (som heller ikke er “dårlig”, hvis man sammenligner med 2025).

Anslår 56-57 pasienter pr. 1. juli.

Fortsetter de med q2 takten så er studien ferdig rekruttert i februar 27. Snitter man q1 og q2 i år (ca. 5 pas. i måneden) så er vi langt utpå vårparten før selskapet er ferdig rekruttert. Men altså, det kan jo være at rekrutteringstakten også øker videre, idk. Derfor tallene vi forhåpentligvis får nå 27. august blir så interessante.

1 Like

En annen positiv ting med at rekrutteringen har skutt fart er at det kan være lov å håpe på tilsvarenerekrutteringstakt i CRC og eventuelt andre indikasjoner som de forhandler( ref presentasjonen i mars)om pdd.

Det er lov å håpe. Jeg har også lekt med tanken på at rekrutteringen kan begynne å speede opp fordi leger og sykehus faktisk ser at pasientene gjør det bra og praten går mellom fagmiljøene. Ren ønskespekulasjon selvfølgelig, men i så fall hadde en ytterligere økning i rekrutteringstakten vært et ganske hyggelig signal i seg selv. 27. august blir interessant.

2 Likes

Potensielle pasienter skal uansett opereres av legen. Behandling av Radspherin kommer i etterkant av operasjonen. Behandlingen har vist god safety og så gode resultater at det bør være en “no brainer” for behandlende lege å gi Radspherin i tillegg. Det er en lav risiko opsjon for pasienten, hvor worst case er at man ikke får noen effekt av behandlingen, men ei heller ikke har lidd noe ekstra. Best case er at man faktisk får strålet kreftcellene og får en bedre prognose.

Behandlingen er enkel, ikke-targeted og et supplement til Standard of Care. Det bør være en no-brainer å gi til pasientene.

5 Likes

Det skal vel likevel settes opp alle mulige formaliteter rundt at det er et klinisk forsøk, med alle regler og oppfølgninger, ekstra blodprøver, undersøkelser, og så videre. Det er vel neppe bare å “sette en sprøyte”?

Sykehusene er selvsagt rutinert på å kjøre studier, er ikke det jeg mener. Bare at det er litt mer enn bare en “no-brainer”. De skal jo ha kapasitet til å følge det opp skikkelig.

Det er klart, men for sentrene som er innrullerer, så er det jo et lettere valg å bestemme at en pasient skal få behandlingen - gitt at han / hun passer til inklusjonskriteriene. Disse sentrene skal behandle / operere kreftpasientene uansett. Logistikken og kostnadene knyttet til behandlingen er det Oncoinvent som står for.

Sentrene får henvist pasienter fra andre sykehus til behandling. Det er helt klart positivt for rekrutteringen at Radspherin har hatt de resultatene de har hatt - og at dette er blitt kjent blant key opinion leaders

1 Like

Vet ikke om de ennå ser så mye til effekten - det er jo tid til tilbakefall (progression free survival) som måles og man ser antagelig ikke så klare tendenser de første månedene og det er vel også begrenset hvor mangr pasienter hvert sykehus innrullerer og dermed er grunnlaget for å si noe for dem heller begrenset.
Men etterhvert som dataene modnes (tiden går) kan det bli klarere hvorvidt effekten er så god at det blir en “no-brainer” for legene å anbefale pasientene behandlingen. Spesielt i en evnt fase 3 ser jeg for meg at inkluderingen kan gå relativt mye fortere dersom legene har sett klare signaler fra behandlingen gitt nå i fase 2.

3 Likes