Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent (ONCIN)

Mye av veddemålet er vel nå om vi blir reddet av partner eller om d blir en grise emisjon på kr 1.

Tallene er jo gode og det er jo faktisk en del pasienter.

Blir vi reddet er det grisebillig å kjøpe nå.
Blir det emisjon så kan man angre kjøpet.

Hva tror folk?

Jeg skjønner ikke problemet, egentlig. Man vet at emisjoner kommer, så hvorfor ha hastverk med å kjøpe i markedet?

Om det blir griseemisjon eller ei kommer helt an på om man forsvarer posisjonen sin. Gitt at det er fremgang og det underliggende sentimentet i selskapet er positivt er det rart å IKKE forsvare.

Har man ikke penger til nettopp det så er det grei skuring, men da har man vel heller ikke vektlagt modus operandi for denne type selskap.

Kapitalmarkedet er ikke enkelt for utviklingsselskap om dagen, risikokapitalen tar nøye forhåndsregler samt den som eksisterte her på berget virker til å være nærmest utradert.

Nå går vel renta ned, så er vi heldig så begynner vel retails å låne opp på huset og hjelper til med å prise bingobilletten litt høyere.

1 Like

Skal man kjøpe Oncoinvent er det fordi man håper og tror det kan komme partner eller oppkjøper på banen.

Men mest sannsynlig blir det en emisjon på tampen av året, og muligens en til på tampen av 2026. Om den blir grisete eller ikke spiller for så vit liten rolle så lenge man har kapital til å forsvare sin andel.

Har ikke helt forstått den "gjør ikkenoe så lenge man forsvarer posisjon ".

Hvis jeg kjøper 100 aksjer til 100 kr så har jeg aksjer for 10.000 med en snittkurs på 100, og en aksjepost på 5% av selskapet.

Emisjon settes dagen etter på 50 kr, og det utstedes 2000 aksjer. For å forsvare min posisjon må jeg kjøpe 100 nye aksjer til 50,- totalt 5000,- og kursen går til 50,-

Jeg har da 200 aksjer til en kurs på 50. De er verdt 10.000. Jeg har brukt 15.000 for å få aksjer til en verdi av 10.000. Jeg har forsvart posisjonen på 5% men har et papirtap på 5.000,-

Gjør det virkelig ikke noe så lenge man forsvarer posisjon?

3 Likes

Gjør det noe?

Hva slags standpunkt er det å ta?

Om man klager på daglig marginalverdi i markedet så gjør det selvfølgelig det.

Vet ikke hvordan, ei bryr jeg meg, om hvordan andre investerer. En ting skal være sagt, så lenge oncoinvent er i rute selskapsmessig, så får markedet gjøre som det vil. Emisjoner vil det bli, og langsiktige “forsvarer” om det er rom for det. Om de ikke gjør det sender det et signal om at man ikke tror at det vil gå særlig bra videre, og da burde man jo egentlig selge?

Eller? Hvorfor investerer man egentlig? Oncoinvent ble notert på Merkur(eller growth heter det vel nå) i desember… vil nesten påstå at det var høyere aktivitet i gråmarkedet…

Kristian Falnes og Ratzeputz øker!

2 Likes

Hva tenker du @Merlin ? Hvorfor uteble interessen ved disse gode CRC resultatene? Er det investorene på inn- eller utsiden som ikke forstår?

Det er vel så enkelt at markedet ikke tror selskapet klarer å finansiere selskapet videre uten emisjoner. Og med fjoråret friskt i minne så er jo det ikke så rart at investorer skyr Oncoinvent som pesten, gode data eller ei :man_shrugging:

Resultatene viste 10 tilbakefall av 36 etter 18 mndr. Som normalt ligger på 50%, dvs 18.

Nå viser jo nettopp resultatene fra spredning ved eggstokkreft, som jo ikke sprer seg til områder utenfor bukhulen, kun 10% spredning i bukhulen. Formålet med undersøkelser ved eggstokkreft er ikke minst for å forsøke å rendyrke den direkte kreftreduksjonsvirkningen på bukhulen ved radspherin.

Det tyder altså i den offentliggjorte undersøkelsen nå på at kun gjsn 3,6 tilbakefall skyldes bukhulekreft av 10 om man legger eggstokkreftresultatene til grunn. De øvrige 6,4 er altså da kreft som allerede hadde spredd seg utenfor bukhulen.

Man kan uansett konstatere flg:

CRC resultatene er meget oppløftende! Så langt har man unngått 8 tilfelle av det som normalt ville vært tilbakefall. Det er derfor opplagt et så godt resultat at det fullt ut berettiger radspherinbehandling innen både tarmkreft og eggstokkreft.

Videre skjuler tallene hvor effektiv radspherin faktisk er innen bukhuleområdet. Det blir vel en oppgave for Oncoinvent å dokumentere detaljerte resultater dersom det lar seg gjøre.

Det viser også at det er viktig at tarmkreften oppdages så tidlig som mulig, før spredning til andre organer. Da vil radspherin ha spesielt gode behandlingsresultater også ved tarmkreft.

At kursen har falt tilbake er egentlig helt utrolig og bør representere en virkelig solid kjøpsmulighet.

1 Like

Man venter nok en emisjon på kr 1.
Da er d vel ingen grunn for å kjøpe på 3

Og noen venter på partneravtale med Big Pharma.

Kan komme som lyn fra klar himmel⚡️

Mer sannsynlig med emi

Hvis du hørte intervjuet med Soug fra i vinter så er han ganske tydelig på at de HÅPER å være i DIALOG med en POTENSIELL partner i LØPET av 2026.

Så ja, partner KAN kommer som lyn fra klar himmel, men mest sannsynlig så må man belage seg på en emisjon på lave nivåer.

Erindrer mye repeat fra Nano tiden nå Ratzeputz…forsiktig nå! :wink:

1 Like

Ligger vel i nicket at det er en fest hver dag :grinning_face_with_smiling_eyes:

En rolig Ratzeputz daglig må jeg ha når jeg investerer i høyrisikoselskaper😁

Jeg har brent meg noen ganger, og ett av de verste tilfellene var i Nordic Nanovector. Så jeg er fullstendig klar over risikoen.

Har likevel tro på at Oncoinvent blir neste Algeta! Dette blir den neste biotek suksessen på Oslo børs !

Har nesten 500k aksjer her nå😎

3 Likes

I motsetning til Nanov har Oncoinvent en mye mer direkte og enkel behandlingsmetode. I tillegg vet vi at både tarm- og eggstokkreft har meget høy dødelighet uten gode behandlingsalternativer pr. nå utover kirurgi.

Hvorfor investorene nå ikke skulle følge opp investeringen sin blir dermed veldig overdrevet. Etter hvert som gode data tikker inn øker sannsynligheten for høyere og ikke lavere kurs. Foreløpig er det de risikoaverse som gir bort aksjer til spottpris.

Jeg følger med men klok av skade så holder meg unna, så får vi se hva som skjer!:face_with_monocle:

Helt fair det recnan:)
Jeg holdte meg borte lenge selv, men når man kan plukke aksjer under 2 kr så klarte jeg ikke la være lenger.
Dagens prising av selskapet er veldig lav sett opp mot potensialet og det som allerede foreligger av kliniske data. Oppsiden er gigantisk😎
Dette selskapet kan gå flere tusen %, da er det greit å ha et par lodd i lomma tenker jeg:))

En måte å si det på, jeg liker å bruke “de-risket case”, men det er jo selvsagt relativt fra hvor i løpet de er.

Radspherin er mer likt Alpharadin enn Betalutin.

Men så er kanskje Alpharadin litt likt Betalutin.

Alpharadin(xogifo) imiterer kalsium for opptak til bein, betalutin var målsøkende mot CD37(CD20 mest populært i NHL, rituximabs mål)

Radspherin har enklere moa, kalsiumkarbonat(krittkuler) plastret med ra224. Ingen målsøking. At man får så god effekt av noe så “enkelt” er jo veldig lovende. Men, vil det tåle statistikkens tann i større populasjon - det er jo det vi håper og investerer for.