Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oncoinvent - Tredje selskap ut fra Roy Larsen og Øyvind Bruland

Oncoinvent har heldigvis en solid aksjonærbase i ryggen, og kan formodentlig klare seg uten å gå på børs. Liten vits i å la shortere, spekulanter og småsparer med tidvis panikk fastsette markedsverdien om en klarer å hente kapital på annet vis. Håper inderlig de dropper børsnotering og lar opplyste investorer med genuin interesse for selskapet stå for fastsetting av omsetningskursen.

Fantastisk å se hvor bra selskapet løste problemene som oppstod, imponerende å høre om den nye og forbedrede formuleringen av Radspherin i siste Q-rapport. De færreste selskaper er forunt å ha en problemløser av Roy Larsens format!

6 Likes

Oncoinvent blir omtalt i siste Radium:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-91 fra 15:35 ut i sendingen.

Einarsson virker veldig entusiastisk over hvordan laget med Roy Larsen i spissen hos Oncoinvent har løst utfordringene som oppsto i forbindelse med utviklingen av Radspherin. På kort tid har de kommet opp med fire løsningsforslag. Einarsson mener de har valgt et forslag med en “relativt genial” løsning som forbedrer formuleringen av produktet: Enda bedre effekt, bivirkningsprofil og stabilitet. Einarsson vil ikke røpe detaljer om hvordan de har fått til dette da dette selvfølgelig er sensitivt materiale og at Oncoinvent i disse dager skriver patentsøknad for den nye formuleringen.

Jeg er lettet over at et problem og en utsettelse tilsynelatende har ført til et enda bedre produkt.

4 Likes

Kommer man på børs med selskapet?

Selskapet har sagt at det ikke er aktuelt å hente mer penger før det foreligger resultater fra kliniske forsøk. Selskapet guider på at godkjenningen for kliniske forsøk vil komme i løpet av q4, og at kliniske forsøk starter kort tid etter. Selskapet har nok cash mtp dagens burn-rate til å holde på i 2-3 år til uten å gå tom. (Dog vil noen burn rate øke betydelig når man går i klinikk)

Altså tipper jeg at det ikke blir noen børsnotering før tidligst sommeren 2020.

1 Like

I mellomtiden formidler arctic kjøp og salg av oncoinvent-aksjer, samt oppdaterer en liste på bid/ask. Send Mail til [email protected] for å komme på. I følge info fra dem var siste omsetning på 59 kroner per aksje.

1 Like

750 millioner i market cap er en ganske frisk pris på denne prekliniske pipelinen.

Og de prekliniske dataene blåser ikke meg av stolen.

Sist jeg fikk tilbud om å være med så måtte man i utgangspunktet spytte inn 800k.

Ikke sikkert det blir noen børsnotering her før de tenker seg på markedet, har flere rike investorer som kan spytte inn mer om fase 1 viser seg lovende.

1 Like

Var vel mest om Oncoinvent her.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-95

Hørte gjennom Radium podcast 95 om Oncoinvent. Fin oppsummering av teknologien og prosessen selskapet har gått gjennom ifm forbedring av produktet Radspherin. Alfheim (CEO) og Einarsson (styremedlem) har god innsikt i hva som skjer i selskapet.

  • Radspherin er blitt et forbedret produkt (iht musestudiene). Man har optimalisert effekten og bivirkningsprofilen gjennom intensivt arbeid de siste seks mnd.

  • Oncoinvent har fått bedre innsikt i hvordan produktet fungerer og oppfører seg i bukhulen og hvordan det best skal produseres. Alfheim: “vi står mye sterkere og klare til å starte fase 1”

  • Klinikk: Man skal øke rekrutteringstakten ved å inkludere Tyskland og Sverige (i tillegg til Belgia og Norge). Firmaet jobber nå med søknadsprosessen i de fire landene for å klargjøre for kliniske forsøk.

  • Einarsson går langt i å rose teamet hos Oncoinvent (“utrolig imponert” og “svært kompetent team”) og styrken som ligger i å ha Roy Larsen med som en aktiv lagspiller og produktutvikler.

  • Selskapet skal i gang med fase 1 studie i 2020 for å finne optimal dose. Firmaet forventer “snill safetyprofil” siden produktet vil holde seg i bukhulen. I tillegg til sikkerhet vil Oncoinvent se på klinisk effekt (secondary endpoint) hvor pasienten iht protokollen skal følges i ett år etterpå.

  • Styret har ikke besluttet hvordan den neste finansieringsrunden skal foregå, kun at firmaet vil være pragmatisk iht hva som er best for selskapet (børsnotering utelukkes ikke). Resultater på kliniske forsøk vil foreligge før ny runde. I tillegg vil ønsker fra store aksjonærer veie tungt (Canica/Hagen, Sundt, Geveran/Fredriksen, Roy Larsen, Radforsk m.fl.)

  • Sannsynlig at ny emisjon vil komme tidlig 2021 (mitt anslag). Kanskje greit å beholde selskapet unotert en stund til med solide og langsiktige investorer?

4 Likes

Det er nok en stor fordel mtp aksjekursen ja.

Markedet hadde nok ikke vært nådig ettersom selskapet har bommet på guidingen sin.

Lite hvileskjær rundt fremdrift.
Den jobben som tydeligvis er gjennomført i sommer, av landets beste team, så vil vel ikke markedet tvile så veldig mye.
Ser at noen alltid vil spekulere for og skape usikkerhet.

Melding i dag: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0969804319307195

3 Likes

Fra dagens Q3 rapport for Oncoinvent:

Highlights
• Radspherin® patent issues in Japan
• Oncoinvent’s 1st Industrial PhD graduate
• Targeting to have Radspherin® CTA ready by end of 2019.

3 Likes

Gleder meg til Radspherin starter opp (https://www.dagensmedisin.no/pharma/2019/10/30/oncoinvent-narmer-seg-studieoppstart/). Har selv sett eksempler på ekstreme sammenvoksninger ved gynkreft der mye tarm etc har blitt fjernet hos ung damer, som man kan tenke seg kunne vært skånet ved den type behandling man ønsker å tilby ved Radspherin.

2 Likes

Med erfaring fra Nano så snakkes vi om en del år før jeg tar posisjon :wink:

3 Likes

Er den omsatt over kr 30,- igjen?

Det ble sagt at aksjen ble dumpet ned på 30-tallet for noen uker siden.

1 Like

Mye tyder på at Nano går mot en reprising.
Hva vil det gjøre med interessen rundt Onco?

Virker som det klargjøres for oppstart av studiet:

7 Likes

Hva er denne sist omsatt for?

Siste mailen jeg har fra Arctic, så er det omsatt 21k på 30kr